ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / STRATEGIC MARKETING
Κωδικός03ΕΕ49
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Μπουτσούκη

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ακαδημαϊκό Έτος2011 – 2012
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες
  • Χριστίνα Μπουτσούκη
Class ID
100021018
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι να εξηγήσει τις αρχές, μεθόδους ανάλυσης και διαδικασίες του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, να τονίσει τον ρόλο του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ, να παρουσιάσει ολοκληρωμένα τις περισσότερες γενικές αλλά και εξειδικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, καθώς και την καταλληλότητα τους, ανάλογα με τις περιστάσεις της αγοράς, τους στόχους της επιχείρησης και το στοιχείο του μίγματος μάρκετινγκ που θεωρείται κεντρικό ανά περίπτωση. Επίσης επιδίωξη του μαθήματος είναι η λεπτομερής παρουσίαση των διαφόρων εργαλείων και μεθόδων ανάλυσης του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ καθώς και η παρουσίαση περιπτώσεων όπως το Μάρκετινγκ των Βιομηχανικών Προϊόντων, το Τραπεζικό Μάρκετινγκ, το Τουριστικό Μάρκετινγκ, το Πολιτικό Μάρκετινγκ και το Κοινωνικό Μάρκετινγκ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάλυση των παρακάτω ενοτήτων 1. Η έννοια της στρατηγικής στις επιχειρήσεις, εισαγωγή στην στρατηγική μάρκετινγκ, στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ 2. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 3. Σχέδιο μάρκετινγκ 4. Ανάλυση περιβάλλοντος και ευκαιριών 5. Ανάλυση ελκυστικότητας βιομηχανίας 6. Ανάλυση ανταγωνισμού 7. Ανάλυση καταναλωτών 8. Στρατηγική τμηματοποίηση της αγοράς 9. Στρατηγικές αποφάσεις τοποθέτησης προϊόντων 10. Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων 11. Τεχνικές πολέμου μάρκετινγκ
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση παρουσιάσεων power point και ηλεκτρονικής επικοινωνίας-ενημέρωσης μέσω του blackboard.
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: Ώρες Διδασκαλίας 35 (Ομαδικά)
  • Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων: Ώρες Διδασκαλίας 13 (Ατομικά)
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται απο τις τελικές εξετάσεις του εξαμήνου και την προαιρετική εργασία. Οι φοιτητές πρέπει να κατοχυρώσουν προβιβάσιμο βαθμό στις εξετάσεις. Ο βαθμός της εργασίας προσμετράται στην τελική ββαθμολογία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Kotler & Keller, Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ (μετάφραση), (2006), Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2. Perreault, W., Cannon, J. & McCarthy E., (2011) Βασικές αρχές Μάρκετινγκ, μια στρατηγική προσέγγιση (μετάφραση), Εκδόσεις Πασχαλίδης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Βλαχοπούλου Μάρω, (1999), e-Marketing, Εκδόσεις Rosili. 2. Kotler, P., (2000), Marketing Management: Analysis Planning Implementation and Control, Prentice-Hall. 3. Dibb, S., Simkin, L., Pride, W., Ferrell, O.C., (2006), Marketing: Concepts and Strategies, 55th European Edition, Houghton Mifflin Company. 4. Σιώμκος, Γ., Τσιάμης Ι., (2004), Στρατηγικό Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα 5. Τσακλάγκανος, Α., (2001), Βασικές Αρχές του Μάρκετινγκ (τόμος Α΄ & Β' ), Εκδόσεις Κυριακίδη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
Εαρινή Περίοδος 2011

Έκδοση beta
Copyright © 2012 • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης