ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ / Psychiatry
ΚωδικόςΙΑ0348
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2015)
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςΔΜECTS
ΚΟΡΜΟΣΠρόγραμμα Ανταλλαγής1267,54,6

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςΔΜECTS
ΚΟΡΜΟΣΠρόγραμμα Ανταλλαγής1267,54,6

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2012-2013)
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςΔΜECTS
ΚορμόςΠρόγραμμα Ανταλλαγής1267,54,6

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες
  • Λουκάς Αθανασιάδης
  • Γρηγόριος Αμπατζόγλου
  • Γεώργιος Γαρύφαλλος
  • Ιωάννης Διακογιάννης
  • Νικόλαος Ζηλίκης
  • Βασιλική-Μαρία Ηλιάδου
  • Απόστολος Ιακωβίδης
  • Ιωάννα Ιεροδιακόνου-Μπένου
  • Στέργιος Καπρίνης
  • Αναστασία Κώνστα
  • Γρηγόριος Λαυρεντιάδης
  • Παντελεήμων-Βασίλειος Μποζίκας
  • Ελένη Μπόντη
  • Ιωάννης Νηματούδης
  • Ελένη Παρλαπάνη
  • Κωνσταντίνος Φουντουλάκης
  • Κωνσταντίνος Φωκάς
Class ID
200012226
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΛουκάς Αθανασιάδης, Αναστασία Κώνστα
2. Β΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΓρηγόριος Λαυρεντιάδης, Γεώργιος Γαρύφαλλος
3. Γ΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΓρηγόριος Αμπατζόγλου, Ιωάννης Διακογιάννης
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις της Ψυχιατρικής ΙΒ΄ Εξαμήνου προαπαιτείται επιτυχής εξέταση στην Ψυχιατρική Η΄ Εξαμήνου
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κλινική εκπαίδευση των φοιτητών του 6ου έτους με έμφαση στην ανίχνευση, διαφορική διάγνωση, τελική διάγνωση των ψυχικών διαταραχών, στην ορθή επικοινωνία ασθενούς-γιατρού, την κατανόηση θεραπευτικών και προγνωστικών ζητημάτων και στην πρόληψη της ψυχικής διαταραχής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάπτυξη προσωπικότητας, ψυχιατρική εξέταση-σημειολογία, αγχώδεις διαταραχές, σωματόμορφες διαταραχές, διαταραχές προσαρμογής, Συναισθηματικές διαταραχές, Σχιζοφρένεια-τύποι, Παραληρητικές και Σχιζοσυναισθηματικές διαταραχές, Ψυχοσωματική Ιατρική, Οργανικά Ψυχοσύνδρομα, Εξαρτήσεις από ουσίες-αλκοολισμός, Διαταραχές προσωπικότητας, διαταραχές λήψης τροφής, ψυχοακουστική, επείγουσα ψυχιατρική, κοινωνική-κοινοτική ψυχιατρική, ψυχιατρική παιδιού, ψυχιατρική εφήβου, βιολογικές θεραπείες, ψυχοθεραπείες, ψυχομετρική διερεύνηση ψυχικά ασθενούς
Λέξεις κλειδιά
Κλινική Ψυχιατρική, Ψυχοπαθολογία, Ψυχιατρικές Θεραπείες, Πρόληψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Αναζήτηση βιβλιογραφικών πηγών στο διαδίκτυο. Επικοινωνία με e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: Ώρες Διδασκαλίας 15 (Ομαδικά)
  • Κλινική Άσκηση: Ώρες Διδασκαλίας 90 (Ομαδικά)
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρατήρηση της σύνολης συμπεριφοράς του εκπαιδευόμενου κατά τη διάρκεια της κλινικοφροντιστηριακής εκπαίδευσης, συμμετοχή των ειδικευομένων στην καθημερινή άσκηση των φοιτητών στην κλινική, προφορικές εξετάσεις στο τέλος του κάθε τριβδόμαδου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κλινική Ψυχιατρική», Γ. Καπρίνης, Ι. Γκιουζέπας, Α. Ιακωβίδης, Δ. Κανδύλης, Κ. Φωκάς (επιμελητές έκδοσης), Εκδ. Παρισιάνου, 2009 “Clinical Psychiatry”, G. Kaprinis, I. Giouzepas, A. Iacovides, D. Kandylis, K. Fokas, Parisianos ed., 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Εγχειρίδιο Κλινικής Ψυχιατρικής, Kaplan & Sadock, Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα, 2007 Textbook of Clinical Psychiatry, Kaplan & Sadock, Litsas Medical Publishing, Athens, 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-07-2013

Έκδοση beta
Copyright © 2012 • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης