ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / MULTIMEDIA TECHNOLOGY IN EDUCATION
ΚωδικόςET01
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣταύρος Δημητριάδης

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςΔΜECTS
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑΕΠΙΛΟΓΗΣ1117,5
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ1117,5
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑΕΠΙΛΟΓΗΣ1117,5
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣΕΠΙΛΟΓΗΣ1117,5

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες
  • Σταύρος Δημητριάδης
Class ID
40051117
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις θεωρίας και τεχνολογίας πολυμέσων, Εξοικείωση με εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων, Βασικές γνώσεις θεωριών μάθησης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναπαραστάσεις γνώσης για τη μάθηση σε περιβάλλοντα πολυμέσων. Εννοιολογικό πλαίσιο για την κατανόηση των ιδιοτήτων των πολυμεσικών αναπαραστάσεων. Γνωσιακές διεργασίες με τη χρήση πολλαπλών αναπαραστάσεων (συμπληρωματικότητα, αλληλοπεριορισμός, εποικοδόμηση). Γνωσιακό μοντέλο Mayer για τη μάθηση με πολυμέσα. Αρχές σχεδίασης πολυμεσικών διδακτικών μηνυμάτων. Ο ρόλος της σχεδιοκίνησης (animation) στη μάθηση. Σχεδίαση μαθησιακών διαδράσεων σε περιβάλλοντα πολυμέσων. Η θεωρία της διπλής κωδικοποίησης (Dual Coding) σε συγκριτική αντιπαράθεση με την προσέγγιση της δομικής αντιστοιχίας (Structure Mapping). Συγκριτική μελέτη διεθνούς βιβλιογραφίας για τη μάθηση με τεχνολογία πολυμέσων.
Λέξεις κλειδιά
Μάθηση με πολυμέσα, Θεωρία διπλής κωδικοποίησης, Οπτικοποίηση δεδομένων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικοί: Προχωρημένα θέματα σχεδίασης τεχνολογικών περιβαλλόντων πολυμέσων για τη μάθηση. Συγκριτική ανάλυση και εφαρμογή σύγχρονων θεωρητικών μοντέλων στη σχεδίαση εφαρμογών πολυμέσων. εξιότητες: (1) Χρήση εργαλείων σχεδίασης-ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων για τη μάθηση, (2) Ερευνητικές δεξιότητες: εφαρμογή ποσοτικών μεθόδων για αξιολόγηση της μάθησης με τεχνολογικά περιβάλλοντα, (3) Συγγραφικές δεξιότητες: Αναζήτηση/διαχείριση βιβλιογραφίας και συγγραφή άρθρου σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για τη μάθηση με εφαρμογές πολυμέσων.
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
* e-Learning and the Science of Instruction, R.C. Clark & R.E. Mayer, Second edition, 2008, Wiley & Sons. • The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. R.E. Mayer (Ed.) Cambridge University Press, 2005. * External Representations for Learning. Headed Towards a Digital Culture. Erica de Vries, Stavros Demetriadis and Shaaron Ainsworth. Kaleidoscope Legacy Volume. In N. Balacheff et al. (eds.), Technology-Enhanced Learning, Springer Science+Business Media B.V. 2009. • The promise of multimedia learning: using the same instructional design methods across different media. R. E. Mayer. Learning and Instruction 13 (2003) 125–139 • Tversky, B., Julie Bauer Morrison, J.B. & Betrancourt, M. (2002). Animation: can it facilitate? Int. J. Human-Computer Studies (2002) 57, 247–262 • Schnotz, W. & Bannert, M. (2003). Construction and interference in learning from multiple representation. Learning and Instruction 13 (2003) 141–156 • Stavros Demetriadis, Ton de Jong, Giuliana Dettori, Frank Fischer, Tania Giannetti and Jan van der Meij (2004). An Introduction to the Concepts and Methods for analyzing the Interaction between Learner’s Internal and External Representations in Multimedia Environments. In S. Demetriadis (Ed.), Interaction between learner’s internal and external representations in multimedia environment, Deliverable D21-01-01-F of Kaleidoscope Network of Excellence, (pp. 10-55).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Συνεχής και πολύπλευρη: 1) Χρήση ιστοχώρου για την υποστήριξη του μαθήματος, 2) Εκμάθηση τεχνολογικών εργαλείων ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων, 3) Χρήση πηγών και υπηρεσιών διαδικτύου για αναζήτηση βιβλιογραφίας, 4) Χρήση εργαλείων επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης για συνεργατικές μαθησιακές δραστηριότητες στο διαδίκτυο.
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: Ώρες Διδασκαλίας 36 (Ατομικά)
  • Σεμινάρια: Ώρες Διδασκαλίας 8 (Ατομικά, Ομαδικά)
  • Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων: Ώρες Διδασκαλίας 70 (Ομαδικά)
  • Συγγραφή εργασίας / εργασιών: Ώρες Διδασκαλίας 36
  • Προγραμματισμός: Ώρες Διδασκαλίας 36 (Ομαδικά)
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1) Ανάπτυξη κατανόησης του αντικειμένου: Εβδομαδιαίες εργασίες και πρακτική άσκηση σχεδίασης πολυμεσικής εκπαιδευτικής εφαρμογής (50%) 2) Συγγραφικές δεξιότητες: Αξιολόγηση συγγραφής επιστημονικού άρθρου επισκόπησης σύγχρονης βιβλιογραφίας για τη μάθηση πολυμέσων (20%) 3) Θεωρητική γνώση: Γραπτές εξετάσεις (30%) Τα κριτήρια αξιολόγησης δημοσιεύονται στον ιστοχώρο υποστήριξης του μαθήματος (http://pileas.csd.auth.gr). β. Μέθοδοι αξιολόγησης Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης Ερωτήσεις Ανάπτυξης δοκιμίου Γραπτή Εργασία Και τα δύο Έκθεση για Εργαστηριακή Άσκ. Προφορική Παρουσίαση Συνεχής Αξιολόγηση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Επίλυση Προβλημάτων (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2013

Έκδοση beta
Copyright © 2012 • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης