Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι / PSY-101 EXPERIMENTAL PSYCHOLOGY I
ΚωδικόςΨ-101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτα Μεταλλίδου

Πρόγραμμα Σπουδών

: ΝΠΣ 2010-2011
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςΔΜECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ1155

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες
  • Παναγιώτα Μεταλλίδου
  • Δέσποινα Τατά
Class ID
480014291
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες αναμένεται: (α) να έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες της πειραματικής Ψυχολογίας καθώς και με τις παραδοσιακές και σύγχρονες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις δύο βασικών γνωστικών λειτουργιών, της Αντίληψης και της Προσοχής. (β) να είναι σε θέση να εκτελέσουν βασικά πειράματα αντίληψης και προσοχής σε υπολογιστικό περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην Πειραματική Ψυχολογία. Οι επιμέρους θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν τα εξής: Αισθητήρια συστήματα (όραση, ακοή, γεύση, όσφρηση, αισθήσεις του δέρματος). Σύντομη ιστορική εξέλιξη της έρευνας της Αντίληψης. Ψυχοφυσική. Η έρευνα της αντίληψης. Θεωρητικές ερμηνείες της Αντίληψης. Σύντομη ιστορική εξέλιξη της έρευνας της Προσοχής. Θεωρητικές ερμηνείες της Προσοχής. Επίσης, το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις και εφαρμογές βασικών πειραμάτων Αντίληψης και Προσοχής. Οι ασκήσεις πραγματοποιούνται σε τέσσερα μικρά ακροατήρια φοιτητών/τριών μία ώρα εβδομαδιαίως και περιλαμβάνουν πρακτικές εφαρμογές βασικών πειραμάτων Αντίληψης και Προσοχής κατά τη διάρκεια αυτής της ώρας καθώς και ανάθεση εργασιών σε μικρές ομάδες με θέμα το σχολιασμό των αποτελεσμάτων των πειραμάτων που πραγματοποιήθηκαν. Σημείωση: Στα δύο ακροατήρια οι ασκήσεις γίνονται από την κ. Μεταλλίδου (ώρες εβδομαδιαίως) και στα άλλα δύο από την κ. Τατά (4 ώρες εβδομαδιαίως).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Μέσα από τη χρήση υπολογιστικών προγραμμάτων για την παρουσίαση των βασικών εννοιών του μαθήματος (power point) ή εικονικού υλικού (π.χ., για τη δομή και την ανατομία του εγκεφάλου). Επίσης, εκτέλεση των πειραμάτων σε υπολογιστικό περιβάλλον. Επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ιδιαίτερα με φοιτητές/τριες που δεν είναι σε θέση να παρακολουθούν το μάθημα λόγω ειδικών προβλημάτων και χρειάζονται ενημέρωση.
Οργάνωση Μαθήματος
  • Διαλέξεις: Ώρες Διδασκαλίας 26 (Ατομικά)
  • Εργαστηριακή Άσκηση: Ώρες Διδασκαλίας 13 (Ομαδικά)
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου και φύλλα ασκήσεων σε κάθε εργαστήριο (πρόσθετη βαθμολογία έως και 2 μονάδες με την προϋπόθεση ότι θα επιτύχουν στην τελική εξέταση του μαθήματος). Ο τρόπος αξιολόγησης γνωστοποιείται στους φοιτητές από το πρώτο μάθημα και υπάρχει στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Εργαστηριακή Εργασία (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., & Nolen-Hoeksema, S. (2003, μεταφρ.). Εισαγωγή στην Ψυχολογία του Hilgard, Τόμος Α΄ (13η αμερικανική έκδ.) (Επιμ. Γ. Βορριά, Μπ. Ντάβου, & Ζ. Παπαληγούρα). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση. Eysenck, M.W. (2010, trans. in Greek). Basic principles of Cognitive Psychology (E. Vasilaki Ed.). Athens: Gutenberg. Πόθος, Ε., & Οικονόμου, Η. (2010). Θέματα Γνωσιακής Ψυχολογίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg (Δαρδανός).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ηayes, N. (1998, μετάφρ.). Εισαγωγή στην Ψυχολογία (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μάνιου-Βακάλη, Μ. (1985). Πειραματική Ψυχολογία: Μέρος Α’. (αυτο-έκδοση)
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-01-2014