Practical and theoretical study of Psaltic Art

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΠρακτική και θεωρητική σπουδή της ψαλτικής / Practical and theoretical study of Psaltic Art
Code1102
Interdepartmental ProgrammeĪ Vyzantinī mousikī epistīmī kai kallitechnikī dīmiourgía
Collaborating Schools
Cycle / Level2. Magisterstudiengang
SemesterWinter
CoordinatorEmmanouil Giannopoulos
CommonJa
StatusAktiv
Course ID600013204

Studienplan: Ī Vyzantinī mousikī epistīmī kai kallitechnikī dīmiourgía

Registered students: 9
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKO118

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2017 – 2018
KurslehrdauerWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600111520
Course Type 2016-2020
  • Wissenschaftlicher Fachbereich
  • Entwicklung von Fertigkeiten
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
  • Englisch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Anpassung an neue Situationen
  • Entscheidungsfähigkeit
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem internationalen Umfeld
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Produktion von neuen Forschungsideen
  • Planung und Projektmanagement
  • Respekt gegenüber der Umwelt
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Buch
  • Skript
  • Folien
  • Podcast
  • Audio
  • Interaktive Übungen
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen271
Seminare301.1
Feldübung150.6
Rezeption/ Analyse von Texten301.1
Kunstworkshop150.6
Bildungsbesuch und Teilnahme an Tagungen/ Seminaren/ Veranstaltungen150.6
Projekt301.1
Erstellen einer Arbeit / v. Arbeiten301.1
Kunstwerk250.9
Total2178.0
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit kurzen Antworten auf Fragen (Entwicklung)
  • Schriftliche Prüf. mit ausführlichen Antworten auf Fragen (Entwicklung)
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Entwicklung, Endnote)
Empfohlene Bibliographie
zum Kurs (Eudoxos)
1. Γρηγορίου Στάθη, Μορφές και μορφές της ψαλτικής τέχνης, Αθήνα 2011. 2. Εμμανουήλ Γιαννόπουλου Στ., Θεωρητικές υπηχήσεις και μουσικές κλίμακες Γρηγορίου του πρωτοψάλτου, Θεσσαλονίκη 2011.
Weitere Bibliographie
Χρυσάνθου του εκ Μαδύτων, Θεωρητικόν μέγα, 1832. Στοιχειώδης διδασκαλία τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς ἐκπονηθεῖσα ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ ψαλ-τηρίου ὑπὸ τῆς μουσικῆς ἐπιτροπῆς τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἓν ἔτει 1883. Ἓν Κων-σταντινουπόλει 1888 (καὶ φωτομηχανικὴ ἀνατύπωση, ἐκδόσεις ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ, Ἀθήνα 1978). Hannick Christian-Wolfram Gerda, Gabriel Hieromonachos. Abhandlung über den Kirchengesang (Monumenta Musicae Byzantinae-Corpus Scriptorum de re musica Vol. I), Wien 1985 Conomos Dimitri, The Treatise of Manuel Chrysaphes, the Lampadarios, (Monumenta Musicae Byzantinae-Corpus Scriptorum de re musica), Vol. II, Wien 1985 Wolfram G. und Hannick Chr., Die Erotapokriseis des Pseudo-Johannes Damaskenos zum Kirchengesang (Monumenta Musicae Byzantinae-Corpus Scriptorum de re musica), Band V, Wien 1997 Schartau Bjarne, Anonymous Questions and Answers on the interval signs, στὴ σειρὰ MMB-CSM, Band IV, Wien 1998 Schartau Bjarne, Hieronymos Tragodistes, στὴ σειρὰ MMB-CSM, Vol. III, Wien 1990 Στάθη Γρηγορίου Θ., «Η Μέθοδος των θέσεων του Ιωάννου Κουκουζέλη και η εφαρμογή της. (Εις μνήμην Jǿrgen Raasted † 5.5.1995)», Byzantine Chant. Tradition and Reform. Acts of an meeting held at the Danish Institute at Athens. Volume 2, Athens [1997] σσ. 189-204. Ευθυμιάδη Αβραάμ, Μαθήματα Βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής, Καρά Σίμωνος, Μέθοδος της Ελληνικής μουσικής. Θεωρητικόν. Τόμος Α’, Τόμος Β’, Αθήναι 1982. Κ. Ψάχος, Ἡ Παρασημαντικὴ τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς, Χατζηθεοδώρου, Γ. (επιμ.), β΄ έκδ., Διόνυσος, Αθήνα 1978. Σ. Καράς, Ἡ ὀρθὴ ἑρμηνεία καὶ μεταγραφὴ τῶν βυζαντινῶν μουσικῶν χειρογράφων, Αθήνα 1990. Στάθη Γρηγορίου Θ., «Η παλαιά Βυζαντινή σημειογραφία και το πρό-βλημα μεταγραφής της εις το πεντάγραμμον», Βυζαντινά 7 (1975), σσ. 193-220 και α’-λβ’ πίνακες. Του ιδίου, Ἡ ἐξήγησις τῆς παλαιᾶς βυζαντινῆς σημειογραφίας, ΙΒΜ, Μελέται 2, ἐκδ. ὁ Μητροπολίτης Κοζάνης Διονύσιος καὶ ὁ Γρ. Στάθης, Αθήνα 1987. Θ. Αποστολόπουλου, Ο Απόστολος Κώνστας ο Χίος και η συμβολή του στη θεωρία της μουσικής τέχνης, (Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας-Μελέται 4) Αθήνα 2002. Γιαννόπουλου Εμμανουὴλ Στ. (εισαγωγή, κριτική έκδοση κειμένου), Εισαγωγή εις το θεωρητικόν και πρακτικόν της εκκλησιαστικής μουσικής κατά την νέαν της μουσικής μέθοδον, συντεθείσα μεν παρά Χρυσάνθου του εκ Μαδύτων, επιδιορθωθείσα εις πολλά ελλείποντα δέ, και μεταφρασθείσα εις το απλούστερον, παρά Χουρμουζίου, Χαρτοφύλακος της του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, ενός των εφευρετών της ρηθείσης νέας μεθόδου, Θεσσαλονίκη 2002 (και: β’ έκδοση μετά προσθηκών εκ δύο νέων αυτογράφων κωδίκων του Χουρμουζίου, Θεσσαλονίκη 2007). Εμμανουήλ Γιαννόπουλου, «Θεωρητικόν Μέγα, Χρυσάνθου», Μεγάλη Ορθόδοξη Χριστιανική Εγκυκλοπαίδεια, τόμος 8, σ. 345, στήλη 4 Γιαννόπουλου Εμμανουήλ Στ., «”...ἡ θέσις γίνεται βραδυτέρα τῆς ἄρσεως, ἥδιστον δὲ τὸ ἀποτέλεσμα τοῦ χρόνου τούτου τοῦ ἀνέκαθεν ἐν χρήσει ἐν τοῖς Πατριαρχείοις.”», Χαλδαιάκη Αχιλλέως Γ., Βυζαντινομουσικολογικά. Τόμος Α'-Θεωρία, Τόμος Β’-Ιστορία, Τόμος Γ'-Μελοποιία, Αθήνα 2014. «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης». Πρακτικά Α' Πανελληνίου Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης (Αθήνα, 3-5 Νοεμβρίου 2000) [Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος-Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας], Αθήνα 2001. «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης». Β́ Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογικό και Ψαλτικό. Αθήνα, 15-19 Οκτωβρίου 2003. Τα Γένη και Είδη της Βυζαντινής Ψαλτικής Μελοποιίας. Πρακτικά. Εκδίδει ο Γρ. Θ. Στάθης [Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος-Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας], Αθήνα 2006 «Θεωρία καὶ Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης» Γ’ Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογικό και Ψαλτικό. Αθήνα, 17-21 Οκτωβρίου 2006. Η Οκταηχία. Πρακτικά. Εκδίδει ο Γρ. Θ. Στάθης [Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος-Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας], Αθήνα 2010. «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης». Δ’ Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογικό και Ψαλτικό. Αθήνα 8-11 Δεκεμβρίου 2009. Τὰ γένη τῆς Ρυθμοποιίας καὶ τρέχοντα ψαλτικὰ θέματα. Εκδίδει ο Γρ. Θ. Στάθης [Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος-Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας], Αθήνα 2015.
Last Update
07-03-2021