Special themes inByzantine Hymnography (metrics, kontakion, canon)

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΜΕΤΡΙΚΗ, ΚΟΝΤΑΚΙΟ, ΚΑΝΟΝΑΣ) / Special themes inByzantine Hymnography (metrics, kontakion, canon)
CodeΜΥ6
Cycle / Level2. Magisterstudiengang
SemesterWinter/Sommer
CoordinatorSpyridon Antoniou
CommonJa
StatusAktiv
Course ID60005139

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2018 – 2019
KurslehrdauerWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600127531
Course Type 2016-2020
  • Wissenschaftlicher Fachbereich
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Sprache
  • Griechisch (Lehre)
Allgemeine Kompetenzen
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
Lehrmaterialien
  • Buch
  • Podcast
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen
Erstellen einer Arbeit / v. Arbeiten
Kunstwerk
Total
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Entwicklung)
  • Öffentliche Präsentation (Entwicklung)
Empfohlene Bibliographie
Weitere Bibliographie
Mioni, E., I Kontakia inediti di Giuseppe Innografo , Boll. di Grott. 2 (1948). Schirò, G., Ana¬le¬cta hymnica Graeca, τ. Ι - ΧΙΙ Roma 1966-1978. Vasiliev , Α,Α., Ἱστορία τῆς βυζαντινῆς α ὐτοκρατορίας , μτφ. Δημο-σθένους Σαβράμη, Γ´, Ἀθῆναι 1954. Christ W. et Papanikas M., Anthologia Graeca Carminum Christianorum, Lipsiae 1871. West, M.L., Εἰσαγωγὴ στὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ μετρική, Α.Π.Θ. - Ἰνστιτοῦτο Νεοελληνικῶν Σπουδῶν, 2004. Ἀντωνίου Σπυρίδωνος (Πρωτοπρεσβυτέρου),Τό Εἱρμολόγιον καί ἡ παράδοση τοῦ μέλους του [Μελέται 8], ἔκδ. ΙΒΜ, Ἀθἠνα 2004. Ἀντωνίου Σπυρίδωνος, Μορφολογία τῆς Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς, ἐκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2008, σσ. 364. Δετοράκης,Θεοχ. Βυζαντινή Υμνογραφία (πανεπιστημιακές παραδόσεις) Ηράκλειο 1997. Μητσάκη, K Βυζαντινή Υμνογραφία, από την Καινή Διαθήκη έως την Εικονομαχία Χριστιανική Γραμματολογία 1), Ι, Θεσσαλονίκη 1971. \Κορακίδη,Αλ. Η περί του Λόγου θεολογία των κοντακίωνΡωμανού του Μελωδού (διατριβή επί διδακτορία), εκδ. Ιωνία, Αθήνα 1973. Κυριαζίδου, Αγ., Ὁ Ρυθμογράφος ἤτοι ὁ Χρόνος, τὸ Μέτρον καὶ ὁ Ρυθμός ἐν τῇ Καθόλου Μουσικῇ καὶ τῇ Ποιητικῇ μετὰ Παραρτήματος Ἀσματικοῦ, Κωνσταντινούπολις 1909. Λυπουρλῆ, Δ., ἀρχαία ἑλληνική μετρική - μιά πρώτη προσέγγιση, ἐκδ. παρατηρητής, Θεσσαλονίκη (χωρὶς ἡμερομηνία ἐκδόσεως). Μανουήλ Γεδεών, Βυζαντινόν Ἑορτολόγιον , Κωνσταντινούπολις. Ξύδη Θ., ᾿ Ιωσήφ ὁ ὑμνογράφος , Ἀθ ῆ ναι 1955, ἀνάτυπον ἀπό τό περιοδικό « ᾿ Εφημέριος» . Παπαδόπουλου,Γ., Συμβολαὶ εἰς τὴν ἰστορίαν τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς (1890), ἀνατύπ. Κουλτούρα, Ἀθήνα 2002. Ευστρατιάδης, Σ., Εἱρμολόγιον, (Αγιορείτικη Βιβλιοθήκη 9), Chennevières-sur-Marne 1932. Σίμωνος Καρᾶ, Μέθοδος Ἑλληνικῆς Μουσικῆς, (Θεωρητικόν καί Πρακτικόν), Ἀθῆναι 1981 – 82. Σπυράκου Ευαγγελίας, Οἱ χοροί ψαλτῶν κατά τήν βυζαντινή παράδοση, [Μελέται 14], ἔκδ. ΙΒΜ, Ἀθήνα 2008. Στάθη Γρ., Ἡ δεκαπεντασύλλαβος ὑμνογραφία ἐν τῇ βυ-ζαντινῇ μελοποιῒᾳ , Ἀθῆναι 1977. Στάθη, Γρ., Ἡ ἐξήγησις τῆς παλαιᾶς βυζαντινῆς σημειογραφίας , Ἀθῆναι 1978. Στάθη, Γρ.,, Οἱ ἀναγραμματισμοί καί τά μαθήματα τῆς βυζαντινῆς μελοποιῒας , Ἀθῆναι 1979. Εὐστρατιάδου, Σ., Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἐκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας, Ἀθῆναι 1995. Τρεμπέλα, Π., Ἐκλογή Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ὑμνογραφίας , Ἀθῆναι 1949, Φιλοξένους Κυριακοῦ, Λεξικόν τῆς ἑλληνικῆς ἐκκλησιαστικῆς µουσικῆς, Κωνσταντινούπολις 1868. Ενισλείδου,Χ.Μ., Η Ακάθιστος εις την Θεοτόκον Υμνωδία ή η ψαλμωδία των χαιρετισμών της Θεοτόκου, ΙΙ, Θεσσαλονίκη 1967. Χρήστου, Π., Ἡ ὑμνογραφία τῆς Ἀρχαϊκῆς Ἐκκλησίας, Θεσσαλονίκη 1959. Χρυ¬σάν¬θου Ἀρ¬χι¬ε¬πι¬σκό¬που Διρ¬ρα¬χί¬ου τοῦ ἐκ Μα¬δύ¬των, Θε¬ω¬ρη¬τι¬κόν Μέ¬γα τῆς Μου¬σι¬κῆς, ἐν Τερ¬γέ¬στη 1832. Ψά¬χου, Κ., ῾Η Πα¬ρα¬σ笵αν¬τι¬κή τῆς Βυ¬ζαν¬τι¬νῆς Μου¬σι¬κῆς, Ἀ¬θῆ¬ναι 1917. Ψάχου,Κ., Περὶ τοῦ ρυθμοῦ ἐν τοῖς ἄσμασι τῆς Ἐκκλησίας, Παράρτημα Ἐκκλησιαστικῆς Ἀλήθειας, τεῦχος α', Κωνσταντινούπολις 1900.
Last Update
20-09-2018