Orthodox culture and Greek identity.

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΟρθόδοξος πολιτισμός και Ελληνική ταυτότητα. / Orthodox culture and Greek identity.
CodeΘΕ2
Cycle / Level2. Magisterstudiengang
SemesterSpring
CoordinatorSymeon Paschalidis
CommonNein
StatusAktiv
Course ID600012952

Studienplan: Elláda: Ekklīsiastikī Istoría kai Politismós.

Registered students: 0
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
KORMOSWahlveranstaltungSpring-7.5

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2018 – 2019
KurslehrdauerSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600131151
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Buch
  • Audio
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen90
Seminare18
Rezeption/ Analyse von Texten36
Erstellen einer Arbeit / v. Arbeiten58
Total202
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Entwicklung, Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Entwicklung, Endnote)
Empfohlene Bibliographie
zum Kurs (Eudoxos)
Ενδεικτικά: 1. Η. Ρεράκης, Ο «άλλος» στο ελληνικό σχολείο. Ορθόδοξη χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2006 2. Η. Ρεράκης, Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010 3. Η. Ρεράκης, Θρησκευτικά και πολιτισμικά πρότυπα στο μάθημα «Η Γλώσσα μου» της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (το διδακτικό τους περιεχόμενο) εκδ. Έλλην. Αθήνα 1997 4. Η. Ρεράκης, θρησκευτικά και πολιτισμικά πρότυπα στο έργο του Δ. Σολωμού, εκδ. Μ Γρηγόρης, 2η Έκδοση, Αθήνα 2004 5. Χ. Ουσκατέσκου, Συνοπτική θεωρία και ιστορία του Πολιτισμού, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1986 6. Βλάσιος Φειδάς, Εκκλησιαστική Ιστορία, τ. 1 και 2, Αθήνα 2002 και 3, Αθήναι 2014 7. G. Dagron, Η γέννηση μιας πρωτεύουσας: Η Κωνσταντινούπολη και οι θεσμοί της από το 330 ως το 451, εκδ. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2000 8. G. Ostrogorsky, Ιστορία του βυζαντινού κράτους, εκδ. Σ. Δ. Βασιλόπουλος Σ. Δ., τ. 1-3, Αθήνα 2001 9. Σ. Πατούρα-Σπανού, Χριστιανισμός και Παγκοσμιότητα στο πρώιμο Βυζάντιο. Από τη θεωρία στην Πράξη, εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αθήνα 2008 10. Β. Κουκουσάς-Δ. Βαλαής, Θέματα Εκκλησιαστικής Ιστορίας, τ. 2, εκδ. Μπαρμπουνάκης, Θεσσαλονίκη 2011 11.Δ. Βαλαής, Εκκλησιαστική Ιστορία: Ζητήματα της Β΄ χιλιετίας, Θεσσαλονίκη 2014 12. Σ. Αναγνωστοπούλου, « Η ιστορικότητα του «Εθνικού Ρόλου» της Εκκλησίας της Ελλάδος: Έθνος Ελληνικό ή Έθνος Ελληνορθόδοξο;» στο Δομές και Σχέσεις Εξουσίας στη Σημερινή Ελλάδα, Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα, Αθήνα 2000 13. Α. Παπαρίζος, «Θρησκεία και Πολιτική Παιδεία», Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, αρ. 3(1983). 14. Α. Παπαρίζος,, «Διαφωτισμός, Θρησκεία και Παράδοση στην Σύγχρονη Ελληνική Κοινωνία», στο Ν.Δεμερτζής (επιμ.) Η Ελληνική Πολιτική Κουλτούρα Σήμερα, Αθήνα, Οδυσσέας, 1994, σελ. 75 -113 15. Α. Παπαρίζος, «Οι κύριες κατευθυντήριες αντιλήψεις για την Ελληνική Ιστορία στην Σύγχρονη Ελληνική Ιδεολογία», στο Πολιτική, Δίκαιο και Φιλοσοφία, Τιμή Γ.Κ. Βλάχου, Αθήνα, Σάκκουλας, 1995, σελ. 351 -380 16. Α. Παπαρίζος, «Οι κυρίαρχες αντιλήψεις για τον άνθρωπο στον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμό», στοΑρχαιολογία, Αθήνα, τεύχος 37, Δεκέμβριος 1990, σελ. 65 - 70 17. Α. Παπαρίζος, «Η ταυτότητα των Ελλήνων, τρόποι αυτοπροσδιορισμού και η επίδραση της ελληνικήςΟρθοδοξίας», στο Χρ. Κωνσταντοπούλου και (επιμ), «εμείς» και οι «άλλοι», Αθήνα, ΕΚΚΕ καιΔαρδανός, 1999, σελ. 135 – 151 18. Κ. Δημαράς, Ελληνικός Ρωμαντισμός, Ερμής , Αθήνα 1994 19. Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, Πορεία, Αθήνα 2000 20. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, «Οι άρρηκτοι δεσμοί Ορθοδοξίας και Ελληνισμού», στην εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 19-04-1998 21. , Ιω. Ζηζιούλας, Ελληνισμός και Χριστιανισμός. Η συνάντηση των δύο κόσμων, έκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 2003. α΄ έκδοση Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος Στ΄, εκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1976, σσ. 519-559. 22. Λ. Μπενάκης, «Η ελληνική φιλοσοφία των πρώτων χριστιανικών αιώνων», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος Στ΄, εκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1976, σσ. 430-459. 23. P. Lemerle, Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός, Σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα, μτφρ. Μαρία Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, ΜΙΕΤ, Αθήνα 1981 24. A. Long, Η ελληνιστική φιλοσοφία, εκδ. ΜΙΕΤ, Αθήνα 21990. 25. Ν. Ματσούκας, Ιστορία της Βυζαντινής Φιλοσοφίας, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1994 26. Κ. Παπαϊωνάνου, Η αποθέωση της ιστορίας, Αθήνα 1992 27. J. Perin, «Ελληνισμός και Χριστιανισμός», στο συλλογ. Τόμο: Η Φιλοσοφία τ. Α΄ Από τον Πλάτωνα ως τον Θωμά τον Ακινάτη, επιμ. Φ. Σατελιέ, μτφρ. Κ. Παπαγιώργη, Αθήνα 21989 28. Στ. Ράνσιμαν, Βυζαντινός Πολιτισμός, μτφρ. Δέσποινας Δετζώρτζη, εκδ. ΟΕΒΔ, Αθήνα 1979 29. Β. Τατάκης, Η ελληνική και πατερική βυζαντινή φιλοσοφία, εκδ. Αρμός, Αθήνα 2000 30. Χ. Τερέζης, Η θέση της ελληνικής φιλοσοφίας στην Ορθόδοξη Ανατολή, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1995
Last Update
20-04-2017