DRAMA THEATER PRACTICES AND INNOVATIVE ACTIVITIES

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ / DRAMA THEATER PRACTICES AND INNOVATIVE ACTIVITIES
CodeΕΠ.2.059
Cycle / Level1. Grund- und Hauptstudiengang
SemesterWinter/Sommer
CoordinatorAntonios Lenakakis
CommonNein
StatusAktiv
Course ID80003439

Studienplan: PPS Tmīmatos Epistīmṓn Proscholikīs Agōgīs kai Ekpaídeusīs (2012-sīmera)

Registered students: 69
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
KORMOSMATHĪMA PROSANATOLISMOUWinter/Spring-6

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2018 – 2019
KurslehrdauerSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600138411
Course Type 2016-2020
  • Wissenschaftlicher Fachbereich
  • Entwicklung von Fertigkeiten
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
  • Deutsch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Anpassung an neue Situationen
  • Entscheidungsfähigkeit
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Planung und Projektmanagement
  • Respektieren von Vielfalt und Multikulturalität
  • Respekt gegenüber der Umwelt
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Skript
  • Podcast
  • Audio
  • Multimedia-Materialien
  • Interaktive Übungen
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Laborausbildung
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen391.6
Laborübung200.8
Rezeption/ Analyse von Texten110.4
Übung261.0
Praktikum100.4
Kunstworkshop301.2
Sonstiges / Sonstige200.8
Total1566.2
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Entwicklung, Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Endnote)
Empfohlene Bibliographie
zum Kurs (Eudoxos)
1. Παρούση Α. (2012) Κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση. Εκπαίδευση στο κουκλοθέατρο. Αθήνα: Πλέθρον. Κωδικός στον Εύδοξο: 22683196 2. Γραμματάς Θ./Τζαμαριάς Τ. (2004) Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο. Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός. Κωδικός στον Εύδοξο: 12271068
Weitere Bibliographie
Άλκηστις (2011) Κουκλο-θέατρο σκιών. Αθήνα: Πεδίο Άλκηστις (2008) Μαύρη Αγελάδα – Άσπρη Αγελάδα. Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα. Αθήνα: Τόπος. Άλκηστις (2012) Το αυτοσχέδιο θέατρο στο σχολείο. Αθήνα: Πεδίο Αναστασόπουλος, Χρ. (1991). Για μια νέα θεώρηση πάνω στο κουκλοθέατρο. Αθήνα: Ηράκλειτος Αυδή, Α. & Χατζηγεωργίου, Μ. (2007) Η τέχνη του δράματος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο Γκόβας, Ν. (2003) Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο. Ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές. Ένα πρακτικό βοήθημα για εμψυχωτές θεατρικών ομάδων και εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Μεταίχμιο Γραμματάς, Θ. (2004)Το θέατρο στο σχολείο. Μέθοδοι διδασκαλίας και εφαρμογής. Αθήνα: Ατραπός Δημητράτου, Β. (2005) Ο μαγικός κόσμος του κουκλοθεάτρου. Κούκλες και έργα. Αθήνα: Πατάκης Θεοχάρη-Περάκη, Ε. (1995) Κουκλοθέατρο. Τέχνη και τεχνική. Αθήνα: Εστία Κλάιστ, Χ. (1982) Οι μαριονέτες. Και μια μελέτη του Bernard Dort (μετ. Τζ. Μαστοράκη). Αθήνα: Άγρας Κορμανός, Α.-Σ. (2003). Μαριονέττες. Η τεχνική της κινούμενης κούκλας. Αθήνα: Εργάνη Κούκλες και παιχνίδια. Δοκίμια (συλλογικό) (1996). Αθήνα: Άγρας Λενακάκης, Α. (2008) Η Θεατροπαιδαγωγική ως νέο μοντέλο παρέμβασης στην αγωγή ατόμων με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση. Στο: Κουρκούτας Η./Chaertier J.P. (επιμ.) (2008): Παιδιά και έφηβοι με ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές διαταραχές. Τοπίο, σσ. 455-470 Λενακάκης, Α. (2011) Οι αντιστάσεις μας στο ανοίκειο ως πρόκληση: Ευκαιρίες διαπολιτισμικής συνάντησης και επικοινωνίας μέσω Θεατροπαιδαγωγικής. Στο: Ανδρουλάκης Γ./Μητακίδου Σ./Τσοκαλίδου Ρ. (επιμ.) (2011) Σταυροδρόμι Γλωσσών & Πολιτισμών: Μαθαίνοντας εκτός σχολείου. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου (σε ηλεκτρονική έκδοση). Θεσσαλονίκη: Πολύδρομο, Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ., σσ. 114-128. Μαγουλιώτης, Α. (2012) Ιστορία του Νεοελληνικού Κουκλοθεάτρου (1870-1938). Αθήνα: Παπαζήσης Μαγουλιώτης, Α. (2006) Κουκλοθέατρο Ι. Κούκλες, σκηνικά, παίξιμο: Τρόποι, είδη, πατρόν: Προτάσεις για διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Καστανιώτης Μαρτί, Μ./Σανθ, Ι. (2004) Μαριονέτες και παντομίμα (μετ. Ηλ. Δεληδήμου, επιμ. Α. Παρούση). Αθήνα: Ντουντούμης Ματθαίου, Σ./Οικούτα, Ε. (1996) Όταν οι κούκλες ζωντανεύουν. Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ μέσα από το κουκλοθέατρο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Μέσκε, Μ. (2004) Το θέατρο στ’ ακροδάχτυλα (μετ. Μ. Κουλεντιανού, επιμ. Α. Παρούση). Αθήνα: Τυπωθήτω Μουδατσάκις, Τ. (1994) Η θεωρία του Δράματος στη σχολική πράξη. Το Θεατρικό Παιχνίδι. Η Δραματοποίηση. Αθήνα: Καρδαμίτσας Μουδατσάκις, Τ. (2005) Το θέατρο ως πρακτική τέχνη στην εκπαίδευση. Από τον Stanislavsky, τον Brecht και τον Grotowski στο σκηνικό δοκίμιο. Αθήνα: Εξάντας Ντέλπω, Χ. (1987) Κούκλες και μαριονέτες (μετ. Αγνή Στρουμπούλη). Αθήνα: Gutenberg Παρούση, Α. (1998) Κούκλες κουκλοθεάτρου. Βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Πατάκης Πούχνερ, Β. (2000) Είδωλα και Ομοιώματα. Πέντε θεατρολογικά μελετήματα. Αθήνα: Νεφέλη Σέξτου, Π. (2007) Πρακτικές εφαρμογές θεάτρου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: Καστανιώτης
Last Update
07-05-2017