Basic Concept of Didactics and their significance for Religious Education

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΒασικές έννοιες της Διδακτικής και το Μάθημα των Θρησκευτικών (I) / Basic Concept of Didactics and their significance for Religious Education
Code1501
Cycle / Level2. Magisterstudiengang
SemesterWinter
CoordinatorAthanasios Stogiannidis
CommonJa
StatusAktiv
Course ID600015648

Studienplan: THEOLOGIA KAI POLITISMOS 2018

Registered students: 9
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
KORMOSWahlveranstaltungWinter/Spring-10
CΗristianikī Grammateía kai IstoríaEE-EMVATHYNSĪS1110
Systīmatikī THeología, Koinōniología kai Spoudī tīs THrīskeíasEE-EMVATHYNSĪS1110
Praktikī THeología kai PaidagōgikīYE-EMVATHYNSĪS1110

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2020 – 2021
KurslehrdauerWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600168142
Course Type 2016-2020
  • Wissenschaftlicher Fachbereich
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
  • Englisch (Lehre, Prüfung)
  • Deutsch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Anpassung an neue Situationen
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Produktion von neuen Forschungsideen
  • Respektieren von Vielfalt und Multikulturalität
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Buch
  • Audio
  • Interaktive Übungen
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen150
Rezeption/ Analyse von Texten50
Erstellen einer Arbeit / v. Arbeiten25
Prüfung25
Total250
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Multiple-Choice-Fragen (Endnote)
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Entwicklung, Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Entwicklung, Endnote)
Empfohlene Bibliographie
Weitere Bibliographie
-Δερβίση Στεργίου, Μεθοδολογία της Διδακτικής και Ειδική Μεθοδολογία της Διδασκαλίας Μάθησης, Θεσσαλονίκη 3 1992. -Δερβίση Στεργίου, Σύγχρονη Γενική Μεθοδολογία της Διδασκαλίας – Μάθησης, Θεσσαλονίκη 5 1999. -Χρήστου Βασιλόπουλου, Σχολική Θρησκευτική Αγωγή, Θεσσαλονίκη 2008 -Καψάλη Αχιλλέα / Νημά Ελένης, Σύγχρονη Διδακτική, Θεσσαλονίκη 2 2008. -Κογκούλη Ιωάννη, Διδακτική των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη 2003. -Κολιάδη Εμμ., Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη Α’, Αθήνα 1997. -Κολιάδη Εμμ., Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη Β’. Κοινωνικογνωστικε΄ς θεωρίες, Αθήνα 1996. -Κολιάδη Εμμ., Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη Γ’. Γνωστικές θεωρίες. Σύγχρονες ψυχολογικές θεωρίες μάθησης, Αθήνα 2007. -Κοσσυβάκη Φωτεινής, Εναλλακτική Διδακτική. Προτάσεις για τη μετάβαση από τη Διδακτική το Αντικειμένου στη Διδακτική του Ενεργού Υποκειμένου, Αθήνα 2006. -Κοσσυβάκη Φωτεινής, Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία. Κριτική Προσέγγιση της Διδακτικής Πράξης, Αθήνα 1998. -Ματσαγγούρα Ηλία, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας. Τ. Α’. Η Προσωπική Θεωρία ως Πλαίσιο Στοχαστικοκριτικής Ανάλυσης, Αθήνα 2 2006. -Ματσαγγούρα Ηλία, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας. Τ. Β’. Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη, Αθήνα 5 2007. -Ματσαγγούρα Ηλία (Επιμ.), Η Εξέλιξη της Διδακτικής. Επιστημολογική Θεώρηση, Αθήνα 2006. -Ματσαγγούρα Ηλία, Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση. Εννοιοκεντρική Αναπλαισίωση και Σχέδια Εργασίας, Αθήνα 2 2006. -Μαυροσκούφη Δ., Διδακτική Μεθοδολογία και Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης. Εισαγωγή και αναλυτικός βιβλιογραφικός οδηγός, Θεσσαλονίκη 2008. -Περσελή Εμμανουήλ, Σχολική Θρησκευτική Αγωγή. Μελετήματα, Αθήνα 1998. -Ρεράκη Ηρακλή Μ., Σύγχρονη διδακτική των θρησκευτικών, Θεσσαλονίκη 2007. Bloom B. S. / Krathwohl D. R. , Ταξινομία διδαχτικών στόχων. Τόμος Α’ – Γνωστικός Τομέας, (Μετάφραση: Αλεξάνδρα Λαμπράκη – Παγανού), Θεσσαλονίκη 2000. Krathwohl D. R. / Bloom B. S. / Masia Betram B. , Ταξινομία διδακτικών στόχων. Τόμος Β’. Συναισθηματικός Τομέας, (Μετάφραση: Αλεξάνδρα Λαμπράκη – Παγανού), Θεσσαλονίκη 1999. -Τριλιανού Θ., Μεθοδολογία της Σύγχρονης Διδασκαλίας Α’, Αθήνα 2003. -Τριλιανού Θ., Μεθοδολογία της Σύγχρονης Διδασκαλίας Β’. Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις στη Διδακτική Πράξη, Αθήνα 2003. -Φλουρή Γ., Η αρχιτεκτονική της διδασκαλίας και η διαδικασία της μάθησης, Αθήνα 1995. -Φλουρή Γ., Αναλυτικά Προγράμματα για μια νέα εποχή στην εκπαίδευση, Αθήνα 2008. -Χατζηδήμου Δ., Εισαγωγική στη Θεματική της Διδακτικής, Θεσσαλονίκη 2007.
Last Update
16-12-2020