1) Βασική
Altrichter, Η. κ.ά. (2001), Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Εισαγωγή στην έρευνα δράσης, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Car, W. & Kemmis, S. (1997), Για μια κριτική εκπαιδευτική θεωρία, μτφρ. Α. Λαμπράκη-Παγανού, Ε. Μηλίγκου, Κ. Ροδιάδου-Αλμπάνη, Αθήνα: Κώδικας.
Cohen, L., Manion, L, Morrison, K. (2007), Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ιωσηφίδης, Θ. (2003), Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων στις κοινωνικές επιστήμες, Αθήνα: Κριτική
Kress, G. (1989), Γλωσσικές διαδικασίες σε κοινωνικοπολιτισμική πρακτική, μτφρ. Ε. Γεωργιάδη, Αθήνα: Σαββάλας.
Kress, G. & Van Leeuwen, Th. (2010), Η ανάγνωση των εικόνων, Θεσσαλονίκη: επίκεντρο.
Μπονίδης, Κ. (2004), Το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου ως αντικείμενο έρευνας: διαχρονική εξέταση της σχετικής έρευνας και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Μπονίδης, Κ. (2009) «Κριτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην έρευνα των σχολικών βιβλίων: θεωρητικές παραδοχές και ‘παραδείγματα ανάλυσης», Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, τ. 13, σσ. 86-122.
Fairclough, N. & Wodak, R. (1997), «Critical Discourse Analysis», στο: Van Dijk, T.A. (επιμ.) (1997). Discourse as Social Interaction. Discourse Studies: multidisciplinary introduction, 2. London: Sage Publications, σσ. 258-284.
Φίλιας, Β. (εποπτεία) (1998)2, Εισαγωγή στη Μεθοδολογία και τις Τεχνικές των Κοινωνικών Ερευνών, Αθήνα: Gutenberg.
2) Ενδεικτική
Agger, B. (1998), Critical social theories, Colorado: WestviewPress.
Bakhtin, Μ. (1981), The Dialogical Imagination, University of Texas Press.
Bakhtin, M. (1986), Speech Genres and Other Late Essays, University of Texas Press.
Bryman, A. (1990), Quantity and Quality in Social Research, London: Unwin Hyman.
Barthes, R. (1988), Εικόνα-Μουσική-Κείμενο, μτφρ. Γ. Σπανός, Πλέθρον, Αθήνα.
Bergess, R. (ed.) (1982), Field Research: a Sourcebook and Field Manual, London: Routledge.
Bernstein, B. (1990), The Structuring of Pedagogik Discourse, London and New York: Routledge.
Bohnsack, R. / Marotzki, W. (Hrsg) (1998), Biographieforschung und Kulturanalyse, Opladen: Leske+Βudrich.
Bourdieu, P. (1991), Language and Symbolic Power, Cambridge. Μεταφρασμένο στα ελληνικά (1999): Γλώσσα και συμβολική εξουσία, μτφρ.Κ. Καψαμπέλη, Αθήνα: Ινστιτούτο του βιβλίου Α. Καρδαμίτσα.
Breakwell, G. (1995), Η συνέντευξη, μτφρ.-επιμ. Α. Κάντας, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Bulmer, M. (ed.) (1991), Sociological Research Methods. An introduction, London: MacMillan.
Choppin, A. (1992), “Aspects of design”, στο: Bourdillon, H. (ed), History and Social Studies - Methodologies of Textbook Analysis (Report of the educational research workshop held in Braunschweig 11-14 September 1990), Amsterdam/Lisse: Swets & Zeitlinger, σσ. 85-95.
Coulthard, C., (1995), Critical Discourse Analysis, London: Routledge.
Gadamer, H.-G. (1990), Gesammelte Werke, Bd 1 Heremeneutik: Wahrheit und Methode: Grundzuege einer philosophischen Hermeneutik, 6. Aufl., Tuebingen: Mohr.
Danner, H. (1998), Methoden geisteswissenschaftlicher Pädagogik, München: Reinhardt.
Denzin, N. (1991), Images of Postmodern Society. Social Theory and Contemporary Cinema, London: SAGE Publications.
Dilthey, W. (1961), «Die Entstehung der Hermeneutik», 5ος τόμος, στο: Dilthey, W., Gesammelte Schriften, Stuttgart-Goettingen.: Teubner, σσ. 317-338.
Dilthey, W. (1990), Der Aufbau der gescichtlichen Welt in der Geisteswissenschaften, 3. Aufl., Frankfurt a. M.: Suhrkamp.
Ellen, R.F. (ed.) (1992), Ethnographic Research, London: Academic Press.
Fairclough, N. (1992). Discourse and Social Change. Cambridge: Polity Press.
Fairclough, N. (1995), Critical Discourse Analysis: Τhe critical study of the language, London and New York: Longman.
Fairclough, N. (1996), «Technologisation of discourse», στο: Caldas-Coulthard, C. & Coulthard, M. (επιμ), Texts and Practices: Readings in Critical discourse analysis, London and New York: Routledge.
Fairclough, N. & Wodak, R. (1997), «Critical Discourse Analysis», στο: Van Dijk, T.A. (επιμ.) (1997). Discourse as Social Interaction. Discourse Studies: multidisciplinary introduction, 2. London: Sage Publications.
Flick, U. (1998), Qualitative Forschung, Hamburg: rororo.
Foucault, Μ. (1979) Discipline and Punish: The birth of the prison, μτφρ. Α. Sheridan. New Υork: Vintage House.
Foucault, Μ. (1980), Power/Knowledge: Selected interviews and other writings 1972-1977. Hassocks, Sussex: Harvester Press.
Foucault, Μ. (1982), Ιστορία της σεξουαλικότητας, τόμ. 1 & 2, μτφρ. Γκλ. Ροζάκη. Αθήνα: Εκδόσεις Ράππα.
Foucault, Μ. (1987), Η αρχαιολογία της γνώσης, μτφρ. Κ. Παπαγιώργης. Αθήνα: Εξάντας
Foucault, Μ. (1993), Οι λέξεις και τα πράγματα: Μια αρχαιολογία των επιστημών του ανθρώπου, μτφρ. Κ. Παπαγιώργης. 2η έκδ., Αθήνα: Εκδόσεις Γνώση.
Frow, J & Morris, M. (2000) «Cultural Studies», στο: Denzin, N. & Lincoln, Y. (επιμ.), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., σσ. 315-346.
Früh, W. (1991), Inhaltsanalyse-Theorie und Praxis, München: Oeschlaeger.
Gadamer, H.-G. (1990), Gesammelte Werke, Bd 1 Heremeneutik: Wahrheit und Methode: Grundzuege einer philosophischen Hermeneutik, 6. Aufl., Tuebingen: Mohr.
Gamson, (2000) «Sexualities, Queer Theory and Qualitative Research», στο: Denzin, N. & Lincoln, Y. (επιμ.), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., σσ. 347-365.
Garfinkel, H. (1967), Studies in ethnomethodology, N.J.: Prentice Hall.
Goldsmith, E. (1984), Research into illustration: An approach and a review. Cambridge: Cambridge University Press.
Groeben, N. (1982), Leserpsychologie: Textverständnis-Textverständlichkeit, Münster: Aschendorff.
Habermas, J. (1971), «Vorbereitende Bemerkungen zu einer Theorie der kommunikativen Kompetenz», στο: Habermas, J. & Luhmann, N, Theorie der Gesellschaft, Frankfurt.
Habermas, J. (1983), Moralbewusstsein und kommunikatives Handeln, Frankfurt.
Habermas, J. (1991), Texte und Kontexte, Frankfurt.
Hamersley, M. (ed.) (1993), Social Research, London: SAGE Publications.
Hartley, J. (1985), Designing instructional text, London: Kogan Page, New York: Nichols.
Heinze, Th. (1990), Medienanalyse, Opladen: Westdeutscher Verlag.
Heinze-Prause, R. & Heinze, T. (1996), Kulturwissenschaftliche Hermeneutik, Opladen: Westdeutscher Verlag.
International Journal of Qualitative Studies in Education.
Jäger, S. (1993), Kritische Diskursanalyse, Duisburg: Diss-Studien.
Κάλφας, Β. (1997), Επιστημονική Πρόοδος και Ορθολογισμός, Αθήνα: νήσος.
Kincheloe, J. & MacLaren, P. (2000) «Rethinikg Critical Theory and Qualitative Research», στο: Denzin, N. & Lincoln, Y. (επιμ.), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., σσ. 279-314.
Klafki, W. (1971), «Erziehungswissenschaft als kritisch-konstruktive Theorie: Hermeneutik – Empirie –Ideologiekritik», Zeitschrift fuer Pädagogik, σσ. 351-385.
Klafki, W. (1973), «Hermeneutisches Verfahren in der Erziehungswissenschaft», Funkkolleg, 3, Frankfurt: χ.ε., σσ. 126-153.
Kress, G. (1989), Communication and Culture, Sidney: New South wales University Press.
Kress, G. (1989), Γλωσσικές διαδικασίες σε κοινωνικοπολιτισμική πρακτική, μτφρ. Ε. Γεωργιάδη, Αθήνα: Σαββάλας.
Kress, G. (1989), Linguistic processes in sociolcultural practise, London.
Kress, G. (1992), «Εxplanation in visual communication», report to the ESPRIT II Basic Research Project on Explanation, Working Group 326.
Kress, G. & Van Leeuwen, Th. (1996), Reading images - The Grammar of Visual Design, New York: Routledge.
Kress, G. & Van Leeuwen, Th. (2001), Multimodal discourse. The modes and media of contemporary communication, London: Arnold.
Kristeva, J. (1980), Desire in language, Oxford: Routledge.
Κρίβας, Σ. (1995), Παιδαγωγική Επιστήμη: Βασική Θεματική, Αθήνα: Gutenberg.
Κωνσταντινίδου, Ευθ. (2000), H κατασκευή της εθνικής ταυτότητας στα ελληνικά σχολικά βιβλία ιστορίας: μια κριτική κοινωνιοψυχολογική προσέγγιση, (ανέκδοτη διδακτορική διατριβή), Θεσσαλονίκη:
Α.Π.Θ.
Lamnek, S. (1995), Qualitative Sozialforschung, τ. 1+2, Weinheim: Beltz.
Lyotard, F.J. (1993), Η μεταμοντέρνα κατάσταση, Αθήνα: Γνώση.
Mayring, Ph. (1993), Qualitative Inhaltsanalyse-Grundlagen und Techniken, Weinheim: Deutscher Studien Verlag.
Μιχαηλίδης, Κ. (1984), Εισαγωγή στην ερμηνευτική: Μια διαγραφή του ερμηνευτικού λόγου, Λευκωσία.
Μπαγάκης, Γ. (2002) (επιμ.), Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Μπέργκερ, Π. & Λούκμαν, Τ. (2003), Η κοινωνική κατασκευή της πραγματικότητας,μτφρ Κ. Αθανασίου, Αθήνα: Νήσος.
Μπονίδης, Κ. (1998) “Ζητήματα έρευνας του περικειμένου των εγχειριδίων: Εθνικά αυτο-στερεότυπα και ετερο-στερεότυπα στην εικονογράφηση των εγχειριδίων ‘η Γλώσσα μου’ του Δημοτικού Σχολείου”, Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: “Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα”, Αθήνα: Ατραπός, σσ. 239-246.
Μπονίδης, Κ. (1998), Έρευνα των προδιαγραφών της διδασκαλίας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση … υπό το πρίσμα της Παιδαγωγικής της Ειρήνης (ανέκδοτη διατριβή επί διδακτορία), Τομέας Παιδαγωγικής, Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ.
Μπονίδης, Κ. (1998β), «Ζητήματα έρευνας του περικειμένου των εγχειριδίων: Εθνικά αυτο-στερεότυπα και ετερο-στερεότυπα στην εικονογράφηση των εγχειριδίων ‘η Γλώσσα μου’ του Δημοτικού Σχολείου», Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: “Ελληνική παιδαγωγική και εκπαιδευτική έρευνα”, Αθήνα: Ατραπός, σσ. 239-246.
Μπονίδης, Κ. (2004) «Όψεις εθνοκεντρισμού στη σχολική ζωή της ελληνικής εκπαίδευσης: Οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου», περ. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 134, σσ. 27-42
Μπονίδης, Κ., Αντωνίου, Φ., Μπουραντάς, Ό. (2002β) «Ο εθνικός ‘εαυτός’ και ο εθνικός ‘άλλος’ στην εικονογράφηση των ελληνικών και τουρκικών σχολικών εγχειριδίων του γλωσσικού μαθήματος», περ. Μακεδνόν, τ. 10, σσ. 77-92.
Μπονίδης, Κ., Λουκίδου, Δ., Αντωνίου, Φ., Μπαλαμπάνη, Κ.,. Μπουραντάς, Ό.), (2002α) "Το μάθημα της Ιστορίας στη Γ' τάξη του Γυμνασίου: Μία έρευνα δράσης με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή του", περ. Νέα Παιδεία, τ. 101, , σσ. 140-151.
O'Halloran Κ. (2004) . Visual semiosis in film. Στο Ο΄ Ηalloran Κ. Multimodal Discourse Analysis: Systemic- Functional Perspectives. London: Continuum
Olesen, V. (2000) «Feminisms and Qualitative Research At and Into the Millennium», στο: Denzin, N. & Lincoln, Y. (επιμ.), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., σσ. 215-256.
Paffrath, H.F. (Hg.) (1987), Kritische Theorie und Paedagogik der Gegenwart, Weinheim: Deutcsher Studien Verlag.
Parker, I. (1992), Critical Analysis for social and individual phychology, London. Routledge
Peeck, J. (1994), «Wissenserwerb mit darstellenden Bildern», στο: Weidenmann, B. (επιμ.) Wissenserwerb mit Bildern: Instruktionale Bilder in Printmadien, Film/Video und Computerprogrammen, Bern: Verlag Hans Huber, σσ. 59-94.
Pettersson, R. (1988), «Ιnterpretation of Image Content», στο: Educational communication and Technology Journal, 36/1, σσ. 45-55.
Pettersson, R. (1990), “What is infology?”, Paper presented at the international visual literacy association symposium 1990. verbo-visual literacy. Mapping the field. July 10-13. University of London, Institute of Education.
Pettersson, R. (1994), «Visual Literacy und Infologie», στο: Weidenmann, B. (επιμ.), Wissenserwerb mit Bildern: instruktionale Bilder in Printmedien, Film/Video und Computerprogrammen, Bern: Hans Huber, σσ. 215-235.
Potter, J. & Wetherell, M. (1987), Discourse and Social Psychology: Beyond Attitudes and Behavior, London: Sage.
Potter, J. & Wetherell, M. (1995), «Discourse analysis», στο: Smith, J.A., Harre, R, Langenhove (επιμ.), Rethingiking methods in psychology, London: Sage.
Πυργιωτάκης, Ι. (1990), "Ερμηνευτική", Παιδαγωγική - Ψυχολογική Εγκυκλοπαίδεια - Λεξικό, τ. 4, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, σσ. 2132-2134.
Rust, H., (1980), Struktur und Bedeutung. Studien zur qualitativen Inhaltsanalyse, Berlin: Spiess.
Rust, H., (1981), Methoden und Probleme der Inhaltsanalyse, Tübingen: Gunter Narr Verlag.
Smith, H.W. (1975), Strategies of Social Research. The Methological Imagination, London: Prentice Hall.
Strauss, A. (1998), Grundlagen qualitativer Sozialforschung, München: W. Fink.
Thierney, G. (2000), «Undaunted Courage: Life history and the Postmodern Challenge», στο: Denzin, N. & Lincoln, Y. (επιμ.), Handbook of Qualitative Research, Thousand Oaks: Sage Publications, Inc., σσ. 537-553.
Thoeny, G. (1992), Philosophie und Paedagogik bei Wilhelm Dilthey und Herman Nohl, Stuttgart: Haupt.
Van Dijk, T.A. (ed.) (1985), Handbook of Discourse Analysis, New York: Academic Press.
Van Leeuwen, T. (1992), «The Schoolbook as a Multimodal Text», Internationale Schulbuchforschung, 1, Frankfurt: Diesterweg, σσ. 35-58.
Van Leeuwen, T. & Kress, G. (1995), “Critical Layout Analysis”, Internationale Schulbuchforschung, 1, Diesterweg, Frankfurt, σσ. 25-43.
Van Leeuwen, T. & Selander, S. (1995), «Picturing ‘our’ heritage in the pedagogik text: layout and illustrations in an Australian and a Swedish history textbook», Curriculum studies, 27/5, σσ. 501-522.
Van Leeuwen, T. & Jewit, C. (επιμ.) (2001), Handbook of visual analysis, London: SAGE.
Wagner, Η.J. (1999), Rekonstruktive Methodologie, Opladen: Leske+Budrich.
Watson, R. (1997), «Ethnomethodology and Textual Analysis», στο: Silverman, D. (επιμ..), Qualitative Research. Theory, Method and Practice, London: SAGE.
Weidenmann, B. (Hrsg.) (1994), Wissenserwerb mit Bildern: instruktionale Bilder in Printmedien, Film/Video und Computerprogrammen, Hans Huber, Bern, σσ. 59-94.
Wilson, C. Th. et al. (1981), The design of printed instructional materials: research on illustrations and typography, Washington: National Institute of Education.
Wodak, R. (επιμ.) (1989), Language, Power and Ideology, Amsterdam: Benjamins.