History and theory of school

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΙστορία και θεωρία του σχολείου / History and theory of school
CodeΠΕΠΣ301
FakultätPhilosophische
Cycle / Level2. Magisterstudiengang
SemesterWinter/Sommer
CoordinatorDimitrios Mavroskoufis
CommonNein
StatusAktiv
Course ID600018130

Studienplan: Paidagōgikī Epistīmī: Eidikī Agōgī, Paidagōgikī tou Scholeíou, Synechizómenī Ekpaídeusī

Registered students: 12
FachrichtungForm des KursbesuchsSemesterJahrECTS
Paidagōgikī tou ScholeíouYPOCΗREŌTIKO117.5

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2021 – 2022
KurslehrdauerWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Total Hours39
Class ID
600200378
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Anpassung an neue Situationen
  • Entscheidungsfähigkeit
  • Autonomes Arbeiten
  • Arbeit in einem internationalen Umfeld
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Produktion von neuen Forschungsideen
  • Planung und Projektmanagement
  • Respektieren von Vielfalt und Multikulturalität
  • Respekt gegenüber der Umwelt
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Skript
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen150.6
Seminare241.0
Rezeption/ Analyse von Texten301.2
Projekt381.5
Erstellen einer Arbeit / v. Arbeiten401.6
Sonstiges / Sonstige411.6
Total1887.5
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüfung mit Problemlösung (Entwicklung, Endnote)
  • Öffentliche Präsentation (Entwicklung, Endnote)
Empfohlene Bibliographie
Weitere Bibliographie
Βασική: Reble, Alb. (2002). Ιστορία της Παιδαγωγικής. Μτφρ. Θ. Χατζηστεφανίδης & Σ. Χατζηστεφανίδη-Πολυζώη. Αθήνα: Εκδ. Παπαδήμα. Γρόλλιος, Γ. (2011). Προοδευτική εκπαίδευση και αναλυτικό πρόγραμμα. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. Κονδύλης, Π. (19983). Ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός. Αθήνα: Θεμέλιο. Ενδεικτική βιβλιογραφία Βρεττός, Ι. Ε. (2005). Θεωρίες της Αγωγής: Πλάτων-Comenius-Rousseau. Τόμ. Α΄. Αθήνα: [αε]. Δανασσής-Αφεντάκης, Αντ. (2000). Η εξέλιξη της παιδαγωγικής και διδακτικής σκέψης (17ος – 20ός αι.): Παιδαγωγικά σθστήματα. Αθήνα: [αε]. Δημαράς, Αλ. (επιμ.) (19982). Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε: Τεκμήρια ιστορίας. Τόμ. Α΄ και Β΄. Αθήνα: Εστία. Δημαράς, Αλ. (2013). Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Το “ανακοπτόμενο άλμα”: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833-2000. Β. Βασιλού-Παπαγεωργίου (επιμ.). Αθήνα: Μεταίχμιο. Ζιώγου-Καραστεργίου, Σ. (2007). Διερευνώντας το φύλο: Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προ-βληματισμός στη Γενική, Επαγγελματική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Βάνι-ας. Ζιώγου-Καραστεργίου, Σ. (2016) (επιμ.). Η παιδαγωγική σκέψη από τον Πλάτωνα ως τη Μ. Μο-ντεσσόρι. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη. Κοντομήτρος, Γ. (2006). Η γερμανική Μεταρρυθμιστική Παιδαγωγική και οι επιδράσεις της στην ελληνική εκπαίδευση κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας. Κυπριανός, Π. (2004). Συγκριτική ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Βιβλιόραμα. Μαυροσκούφης, Δ. Κ. (2015). Αναζητώντας τα ίχνη της Ιστορίας: Ιστοριογραφία, Διδακτική Μεθοδολογία και ιστορικές πηγές. Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη. Πυργιωτάκης Γ. Ε. (2007). Παιδαγωγική του Νέου Σχολείου. Μια συστηματική εξέταση παιδαγωγικών ιδεών από τον Έρβαρτο έως την ‘κλασική Μεταρρυθμιστική Παιδαγωγική’. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. Πυργιωτάκης, Γ. Ε. (επιμ.) (2015). Διακεκριμένες προσωπικότητες της Παιδαγωγικής. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. Τερζής, Ν. Π. (20143). Μελέτη της εκπαίδευσης του Νεοελληνισμού: Πριν από το Κράτος-έξω από το Κράτος-στο Κράτος. Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη. Τσιούμης, Κ. (2008). Μειονοτικές ομάδες στην Ελλάδα (1919-1945). Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Φούκας, Β. (2014). Η παιδαγωγική θεωρία και επιστήμη στην Ελλάδα (18ος και 19ος αιώνας): Βα-σικοί εκπρόσωποι - αντιπροσωπευτικά κείμενα. Θεσσαλονίκη: Δέσποινα Κυριακίδη. Houssaye, J. (2000). Δεκαπέντε παιδαγωγοί. Σταθμοί στην Ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης. Μτφρ. Δ. Καρακατσάνη. Αθήνα: Μεταίχμιο. Röhrs, H. (1984). Το κίνημα της προοδευτικής εκπαίδευσης. Μτφρ. Κ. Δεληκωνσταντής – Σ. Μπουζάκης. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη.
Last Update
10-11-2019