Ιστορία και θεωρία μουσικής υφής: Ελεύθερος αυτοσχεδιασμός -Ιστορία, θεωρία. πρακτικές εφαρμογές

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙστορία και θεωρία μουσικής υφής: Ελεύθερος αυτοσχεδιασμός -Ιστορία, θεωρία. πρακτικές εφαρμογές / Theory and history of musical styles: Free improvisation -History, theory and practise
ΚωδικόςΥΙ0425
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΙστορία και θεωρία της μουσικής υφής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID160001627

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2010-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΕαρινό-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙστορία και θεωρία μουσικής υφής: Ελεύθερος αυτοσχεδιασμός -Ιστορία, θεωρία. πρακτικές εφαρμογές
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
160007691
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Καθώς το περιεχόμενο του μαθήματος είναι πιλοτικό, τα ακριβή μαθησιακά αποτελέσματα δεν καθορίζονται εκ των προτέρων, αλλά διαμορφώνονται συλλογικά κατά το πρώτο μισό των μαθημάτων, με ενεργή συμμετοχή των φοιτητών στη διαδικασία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η πρακτική του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού άρχισε να εδραιώνεται από τα μέσα του 20ου αιώνα μέσα από διακριτές μουσικές κουλτούρες όπως αυτή της τζαζ, της σύγχρονης σύνθεσης και των αυτοσχέδιων ηλεκτρονικών κατασκευών. Εξελίχθηκε μέσα σε επίσημα και ανεπίσημα συναυλιακά περιβάλλοντα, εντάχθηκε σε προγράμματα σχολείων, πανεπιστημίων και εργασιακών χώρων, αποτέλεσε αντικείμενο διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων, ενώ συνεχίζει να διαμορφώνεται καθημερινά. Στο μάθημα αυτό θα γνωρίσουμε την ιστορία των ελεύθερων αυτοσχεδιαστικών πρακτικών, και θα έρθουμε σε επαφή με ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων στον αυτοσχεδιασμό. Παίζοντας μουσική μαζί και συζητώντας πάνω σε βασικά κείμενα και θέσεις για τον αυτοσχεδιασμό, θα εξετάσουμε μια σειρά από πρακτικά και θεωρητικά «βοηθήματα» (παρτιτούρες, σκριπτ & προφορικές οδηγίες, τεχνικές ομαδικής σύνθεσης κ.α.) με σκοπό την καλλιέργεια αυτοσχεδιαστικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων, όπως και τη μετάδοση των ικανοτήτων αυτών σε καλλιτεχνικά, εκπαιδευτικά, και καθημερινά πλαίσια.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα βαθμολογείται μέσω ενεργής συμμετοχής και μόνο. Γι αυτό το λόγο οι παρουσίες σε όλα τα μαθήματα του εξαμήνου είναι υποχρεωτικές. Η ενεργή συμμετοχή δεν προϋποθέτει απλώς παρουσία στο χώρο του μαθήματος, αλλά και συστηματική ανταπόκριση στα θέματα / ασκήσεις / ζητήματα που θα ανατίθενται για προετοιμασία κάθε εβδομάδα, καθώς και ατομική συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες του μαθήματος (ομαδικός αυτοσχεδιασμός εντός και εκτός τάξης, συζήτηση, παρακολούθηση συναυλιών κλπ).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [4742]: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, MICHAEL NYMAN Βιβλίο [16010]: Τέχνη στην εκπαίδευση | Εκπαίδευση στην τέχνη, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Νικόλας Τσαφταρίδης (επιμ.)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bailey, Derek. 1980. Improvisation: Its Nature and Practice in Music. London: Da Capo. Prevost, Eddie. 2004. Minute particulars: meanings in music-making in the wake of hierachical realignments and other essays. Essex: Copula. Prevost, Eddie. 1995. No sound is innocent: AMM and the practice of self-invention, meta-musical narratives, essays. Essex: Copula. Borgo, David. 2006. Sync or Swarm: Improvising Music in a Complex Age. New York: Continuum.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-07-2014