ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Medical Education
ΚωδικόςΙΑ0354
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Μπαμίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000352

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής322

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία26
Class ID
200012115
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
 να ενημερώσει το φοιτητή για τις επιμέρους επιδιώξεις της ιατρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο στην παραδοσιακή, όσο και στη σύγχρονη εκπαίδευση, να του ενισχύσει τον πρωταρχικό εκπαιδευτικό στόχο, να μάθει πώς να μαθαίνει, σε σύγκριση με την αποκλειστική συσσώρευση όγκου γνώσεων,  να τον κάνει ικανό και διαθέσιμο να αποτιμά τη διαδικασία των Ιατρικών Σπουδών και να συμμετέχει ενεργά σε αυτήν, στηρίζοντας την Αναβάθμιση Σπουδών και Λειτουργιών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
18.10.2012 «Εισαγωγή στο μάθημα – κλήρωση φοιτητών που θα παρακολουθήσουν Σύγχρονη Ιατρική Εκπαίδευση και δεξιότητες των γιατρών. Βασικές επιδιώξεις του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών- -Αξίες, στάσεις - συμπεριφορές, γνώσεις, δεξιότητες» Π. Μπαμίδης, Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Ι.Σ. Α.Π.Θ. 25.10.2012 «Η εκπαιδευτική μεθοδολογία και τα ψηφιακά μέσα». Π. Μπαμίδης, Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Ι.Σ. Α.Π.Θ. & Ε. Ντάφλη, Υποψ. Διδάκτωρ & Επιστημ. Συνεργάτης Ι.Σ. Α.Π.Θ. 01.11.2012 «Εκπαίδευση στις κλινικές δεξιότητες: από το εργαστήριο κλινικών δεξιοτήτων και τα εκπαιδευτικά προπλάσματα στις κλινικές ασκήσεις με πραγματικούς ασθενείς». Εμμ. Σμυρνάκης, Εκλεγ. Λέκτορας Π.Φ.Υ., Ι.Σ. Α.Π.Θ. «Η καθοδηγούμενη αυτομάθηση. Βιβλία, μελέτη, αναζήτηση στο Internet». Γ. Καρακιουλάκης, Καθηγητής Φαρμακολογίας Ι.Σ. Α.Π.Θ. Θέμα 1ης εργασίας 02.11.2012 Καθοδηγούμενη Αυτομάθηση 08.11.2012 «Συνεργατικές τεχνολογίες διαδικτύου στην Ιατρική Εκπαίδευση – Εικονικοί ασθενείς». Π. Μπαμίδης, Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Ι.Σ. Α.Π.Θ. «Προετοιμασία για τα Εργαστήρια Ψηφιακής Ιατρικής Εκπαίδευσης». Ε. Ντάφλη, Υποψ. Διδάκτωρ & Επιστημ. Συνεργάτης Ι.Σ. Α.Π.Θ. Δ. Σπάχος, Υποψ. Διδάκτωρ & Επιστημ. Συνεργάτης Ι.Σ. Α.Π.Θ. 15.11.2012 «Ιατρική εκπαίδευση και Wikipedia» Κώστας Σταμπούλης, Wikipedia Administrator «Ιατρικές Εγκυκλοπαίδειες στην εποχή του σημασιολογικού ιστού: το νόημα της DBpedia» Χαράλαμπος Μπράτσας, Επιστημ. Συνεργάτης Ι.Σ. Α.Π.Θ. Παράδοση 1ης εργασίας 22.11.2012 «Επιστημονικές βάσεις Ιατρικής. Φυσικές και Βιολογικές Επιστήμες. Εργαστήρια της Σχολής». Ν. Ράϊκος, Επικ. Καθηγητής Τοξικολογίας-Ιατροδικαστκής 29.11.2012 «Έρευνα στην Ιατρική εκπαίδευση» Γ. Δημολιάτης, Επίκουρος Καθηγητής Υγιεινής & Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Θέμα 2ης εργασίας 30.11.2012 Εργαστήρια Ψηφιακής Ιατρικής Εκπαίδευσης 06.12.2012 «Η αξιολόγηση του φοιτητή (ενδιάμεση, εργασίες, κλινική άσκηση, εξετάσεις)». Θ. Κοντακιώτης, Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας Ι.Σ. Α.Π.Θ. «Η αξιολόγηση των διδασκόντων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Β.Ταρλατζής, Καθηγητής Μαιευτικής-Γυναικολογίας, Πρόεδρος Ι.Σ. Α.Π.Θ. 07.12.2012 Καθοδηγούμενη Αυτομάθηση - Εργαστήρια Ψηφιακής Ιατρικής Εκπαίδευσης 13.12.2012 «Ιατρικές Ειδικότητες. Παρόν και Μέλλον». Γ. Παπαζήσης, Λέκτορας Φαρμακολογίας Ι.Σ. Α.Π.Θ. «Η κλινική άσκηση στις ειδικότητες της Χειρουργικής». Ι. Κεσίσογλου, Αναπλ.. Καθηγητής Χειρουργικής Ι.Σ. Α.Π.Θ. 20.12.2012 «Τεκμηριωμένη Ιατρική» Α. Τσάπας, Επίκ. Καθηγητής Παθολογίας Ι.Σ. Α.Π.Θ. Παράδοση 2ης εργασίας Θέμα 3ης (τελικής) εργασίας. 10.01.2013 «Δημιουργία και παρουσίαση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού». Στ. Τριαρίδης, Επίκ. Καθηγητής ΩΡΛ, Α. Πρίντζα, Επίκ. Καθηγήτρια ΩΡΛ Ι.Σ. Α.Π.Θ. Συζήτηση. Αξιολόγηση του μαθήματος και των διδασκόντων. Παράδοση – Παρουσίαση τελικής εργασίας
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα στην ιατρική εκπαίδευση, εκπαιδευτική τεχνολογία, ιατρική βασισμένη στις ενδείξεις, καθογηγούμενη αυτομάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Podcast
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,8
Σεμινάρια20,1
Εργαστηριακή Άσκηση40,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40,2
Σύνολο301,2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-09-2013