ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES / INSIGHTS 5
Κωδικός09EM14
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002589

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν9512

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES
Ακαδημαϊκό Έτος2014 – 2015
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
20051532
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχευση, επιστημονικά αντικείμενα και εμφάσεις Σύνθεση γνώσεων και δεξιοτήτων Διαχείριση πολυπαραμετρικών ζητημάτων Δημιουργικός χειρισμός εννοιών Συνθετικό και αναλυτικό λεξιλόγιο και συντακτικό Ανάπτυξη σύνθετων, ολοκληρωμένων προτάσεων Κατασκευαστικές λογικές και υλικότητα Επικοινωνία του σχεδιασμού
Περιεχόμενο Μαθήματος
«Αrchitecture can become a way of thinking about anything; a discipline that represents relationships, proportions, connections, effects, the diagram of everything» – Rem Koolhaas «To change something build a new model that makes the existing model obsolete» - R. Buckminster Fuller Το εργαστήριο «Fixes, Fluxes, Futures» στοχεύει στο σχεδιασμό και στη διατύπωση δημιουργικών προτάσεων και λύσεων που απαντούν σε πολυεπίπεδα προβλήματα στα οποία η αρχιτεκτονική σκέψη και η ικανότητά της να αντιμετωπίζει σύνθετα σχεδιαστικά προβλήματα μπορεί να παίξει πρωταρχικό ρόλο. Μέσα από τη χρήση μέσων, εργαλείων, πρακτικών και μεθοδολογιών του Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, του Στρατηγικού Σχεδιασμού, του Σχεδιασμού Υπηρεσιών και του Design Thinking, το εργαστήριο «Fixes, Fluxes, Futures», στοχεύει στο σχεδιασμό και την οργάνωση καινοτόμων προτάσεων χώρων και υποδομών, εμπειριών και υπηρεσιών που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αυτές απευθύνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών, «απαντούν» στις ανάγκες τους και στις επιθυμίες τους και στις πολλαπλές συμπεριφορές που συνδέονται με αυτές. Στο εργαστήριο Fixes, Fluxes, Futures θα ακολουθηθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία που περιλαμβάνει: διαφορετικά στάδια έρευνας και σχεδιασμού, ατομική και συλλογική εργασία, διεπιστημονική προσέγγιση και δημιουργικά εργαλεία ανάλυσης και σύνθεσης από διαφορετικά πεδία. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του εργαστηρίου θα παίξει η διαμόρφωση κλίματος συλλογικής εργασίας και δημιουργικής συνύπαρξης. Γι’ αυτό το λόγο θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να δουλέψουν σε κάποια στάδια συλλογικά σε μεγαλύτερες ομάδες και σε άλλα στάδια ατομικά ή σε ομάδες των δύο, τις ώρες που λαμβάνει χώρα το εργαστήριο στους χώρους της σχολής. Με το πέρας κάθε σταδίου αλλά και κατά τη διάρκεια τους θα υπάρχουν ενδιάμεσες παρουσιάσεις και συζητήσεις. Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν σε έκθεση.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Στρατηγικός Σχεδιασμός, Σχεδιασμός Υπηρεσιών, Design Thinking
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-10-2015