ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: "ΠΟΛΕΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ''. ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΛΑΝΕΡ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΗ ΣΤΟΝ ΝΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΚΕΡ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: "ΠΟΛΕΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ''. ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΛΑΝΕΡ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΗ ΣΤΟΝ ΝΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΚΕΡ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: CITIES "AMPLIFIED" -FROM THE FLANEUR AND THE CHIFFONIER TO THE NOMAD AND THE HACKER
Κωδικός08EX33
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002535

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: "ΠΟΛΕΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ''. ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΛΑΝΕΡ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΗ ΣΤΟΝ ΝΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΚΕΡ
Ακαδημαϊκό Έτος2014 – 2015
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
20051599
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η πόλη, καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα, αποτέλεσε το πεδίο των πιο ριζικών πειραματισμών της πρωτοπορίας στην Αρχιτεκτονική και στην Τέχνη. Οι συνεχείς μετασχηματισμοί της πόλης και η υπόσχεση της ελευθερίας με την οποία συνδέθηκε η πόλη καθιστά την μητρόπολη το προνομιακό πεδίο των αρχιτεκτονικών, καλλιτεχνικών, κοινωνικοπολιτικών πειραματισμών της πρωτοπορίας. Είναι η ζωή στην πόλη που αποδεσμεύει μία σειρά αντηχήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους κινητοποιούν τα προτάγματα και τα μανιφέστα των πρωτοποριών στην τέχνη και στην αρχιτεκτονική αλλά και το σύνολο των προσπαθειών τους για την κατανόηση, ερμηνεία, κατάληψη και ανακατάληψη της πόλης. Το μάθημα Πόλεις «Αυξημένες» θα εξετάσει αυτά τα δυναμικά επεισόδια στην ιστορία του χώρου του 20ου αιώνα όπου αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, δημιουργοί των εφαρμοσμένων τεχνών και συγγραφείς επιχείρησαν ριζικές αναθεωρήσεις του αστικού χώρου επινοώντας απίθανες, ριζοσπαστικές και συχνά «υπέροχες» προτάσεις. Το μάθημα θα επιχειρήσει ένα ταξίδι στους πιο πρωτότυπους και συναρπαστικούς χώρους του 20ου αιώνα: Δυναμικούς Χώρους, Σοκαριστικούς Χώρους, Οριακούς Χώρους, Επιθυμητούς Χώρους, Φανταστικούς Χώρους, Υποκειμενικούς Χώρους, Απολαυστικούς Χώρους, «Παιγνιώδεις» Χώρους, «Επιτελεστικούς» Χώρους, Εκθεσιακούς Χώρους, «Έντυπους» χώρους, Θεαματικούς Χώρους, κλπ Στο μάθημα αυτό η εξέταση των ιδεών και των προτάσεων για την πόλη θα περιλαμβάνει απόψεις και προτάσεις όπως εμφανίζονται τόσο στην ιστορία και στην θεωρία της αρχιτεκτονικής και των εικαστικών τεχνών όσο και στον κινηματογράφο, στη λογοτεχνία, στις εφαρμοσμένες τέχνες και στα έντυπα, στην πολιτική και την κοινωνική σκέψη. Ενώ η γραμμική εξιστόρηση της ιστορίας της πόλης του 20ου αιώνα θα δώσει τη θέση της σε μία εξέταση σύνθετων ή/και αντιθετικών στιγμιότυπων που τέμνουν την ιστορία σε μία απόπειρα να εξετάσουμε τις πολλαπλές εξιστορήσεις και αναπαραστάσεις της πόλης.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρία και Ιστορία Αρχιτεκτονικής 20ος-21 αιώνας, Θεωρία και Ιστορία Τέχνης 20ος-21 αιώνας, Θεωρία και Ιστορία Design, Πρωτοπορία,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2015