ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ / KNOWLEDGE MANAGEMENT
ΚωδικόςIM-204
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (2014-σήμερα)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΠληροφορικής
Οικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Βασιλειάδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000284

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠληροφορικήΕπιλογής217,5
ΟικονομικόΕπιλογής217,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΕπιλογής217,5
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΕπιλογής217,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2011 – 2012
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
40045128
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις Υπολογιστών και Πληροφοριακών Συστημάτων, Βασικές γνώσεις Διοίκησης Επιχειρήσεων και Ανθρωπίνων Πόρων.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώσεις: Εξοικείωση με τις αρχές και τις πρακτικές της Διαχείρισης Γνώσης, Εξοικείωση με τις αρχές και τις τεχνολογίες των Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης, Κατάρτιση στο Σύστημα ανάπτυξης οντολογιών Protégé. Δεξιότητες: Ανάλυση Έργων Διαχείρισης Γνώσης, Σχεδιασμός Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης, Ανάπτυξη οντολογιών με το σύστημα Protégé.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγικά: Ορισμός, κατανόηση και ρόλος της Γνώσης και των Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης στα πλαίσια ενός οργανισμού. Κύκλος ζωής των Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης. Αρχιτεκτονική Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης. Δημιουργία Γνώσης. Τεχνικές σύλληψης-εκμαίευσης Γνώσης. Αναπαράσταση Γνώσης και Συλλογιστική (γενικές έννοιες, πλαίσια, συνεπαγωγικοί κανόνες, κανόνες παραγωγής, συλλογιστική των περιπτώσεων). Ανάπτυξη Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης. Έλεγχος και πιστοποίηση. Μεταφορά και διαμοιρασμός Γνώσης. Εργαλεία ανάπτυξης Συστημάτων Διαχείρισης Γνώσης. Πύλες Γνώσης.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαφάνειες Powerpoint, Επίδειξη περιβαλλόντων ανάπτυξης συστημάτων διαχείρισης γνώσης
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30,1
Σύνολο30,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις σε ποσοστό 75% του τελικού βαθμού, Βιβλιογραφικές εργασίες και εργασίες μοντελοποίησης πεδίου γνώσης 25%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Elias M Awad, Hassan M. Ghaziri, "Knowledge Management", Prentice Hall, 2004. - Τεχνητή Νοημοσύνη, Γ' Έκδοση, Ι.Βλαχάβας, Π.Κεφαλάς, Ν. Βασιλειάδης, Φ.Κόκκορας και Η. Σακελλαρίου. Εκδόσεις Παν. Μακεδονία, 2006/2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- I. Becerra-Fernandez, A. Gonzalez, R. Sabherwal, "Knowledge Management and KM Software Package", Prentice Hall, 2004. - P. F. Drucker, L. Dorothy, S. Susan, J. S. Brown, D. A. Garvin, D. Leonard, "Harvard Business Review on Knowledge Management", Harvard Business School Press, 1998. - A. Tiwana, "Knowledge Management Toolkit, The: Orchestrating IT, Strategy, and Knowledge Platforms", 2nd edition, Prentice Hall, 2003. - B. Garvey, B. Williamson, "Beyond Knowledge Management: Dialogue, Creativity and the Corporate Curriculum", Financial Times - Prentice Hall, 2002. - G. Schreiber, H. Akkermans, A. Anjewierden, R. de Hoog, N. Shadbolt, W. Van de Velde and B. Wielinga, "Knowledge Engineering and Management: The CommonKADS Methodology", MIT Press, 1999.
Τελευταία Επικαιροποίηση
Εαρινή Περίοδος 2011