ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ / OPERATIONS MANAGEMENT
ΚωδικόςIM-210
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (2014-σήμερα)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΠληροφορικής
Οικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΧρυσολέων Παπαδόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000286

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2013 – 2014
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
40050492
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ/ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ), ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ. ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ!
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Λειτουργίες και Διαδικασίες, Μέτρηση των Λειτoυργιών, Στρατηγική των Λειτουργιών. ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Σχεδίαση Διαδικασίας, Σχεδίαση προϊόντων και υπηρεσιών, Σχεδίαση του δικτύου προμηθειών, Πρόβλεψη, Χωροθέτηση και ροή των διαδικασιών, Τεχνολογία διαδικασίας, Άνθρωποι, εργασίες και οργάνωση, Μελέτη εργασίας. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ: Η φύση του προγραμματισμού και του ελέγχου, Αναλυτικά μοντέλα ουρών αναμονής, Διαχείριση αποθεμάτων, Διοίκηση εφοδιαστικής αλυσίδας, Προγραμματισμός επιχειρησιακών πόρων, Προγραμματισμός απαιτούμενων υλικών, Λιτές διαδικασίες, Διαχείριση έργων, Διοίκηση ποιότητας, Στατιστικός έλεγχος διαδικασίας. ΒΕΛΤΙΩΣΗ: Βελτίωση των λειτουργιών, Διαχείριση κινδύνου, Οργάνωση για βελτίωση. ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ: Λειτουργίες και εταιρική κοινωνική ευθύνη. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Ο ρόλος των υπηρεσιών στην Οικονομία, Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών, Στρατηγικές στις υπηρεσίες, Αλυσίδα κερδοφορίας εξυπηρέτησης, Ηλεκτρονικές υπηρεσίες, Στρατηγικές διαχείρισης της δυναμικότητας και της ζήτησης. ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ: PERT/TIME, PERT/COST, Tεχνική 6-SIGMA, Δίκτυα Ουρών Αναμονής και εφαρμογές τους στη μοντελοποίηση βιομηχανικών συστημάτων και συστημάτων εξυπηρέτησης: Ένα απλό δίκτυο ενός δικτύου ουρών αναμονής με δύο σταθμούς εξυπηρέτησης, Θεωρία Παιγνίων: Παίγνια και εφαρμογές τους στη μοντελοποίηση των Δικτύων Εφοδιασμού. ΥΛΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ: (Π1) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ, ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΥΝΑ & ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, CASE STUDIES & PROJECTS. (Π2) ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, ISO 9000, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, 6-ΣΙΓΜΑ. (Π3) LOGISTICS & SUPPLY CHAIN MANAGEMENT. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΩΝ – PERT/CPM. (Π4) ΟΥΡΕΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ, ΔΙΚΤΥΑ ΟΥΡΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. (Π5) ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. NEW PRODUCT DEVELOPMENT (NPD) & NEW SERVICE DVELOPMENT (NSD). (Π6) e-SERVICE & YIELD MANAGEMENT ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΗΣ. (Π7) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ LINDO, MS PROJECT MANAGER AND ARENA. (Π8) JIT GAME: PUSH vs. PULL (Π9) JOB DESIGN & WORK ORGANISATION. (Π10) ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & TESTS OF GOODNESS OF FIT. (Π11) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ/ CASE STUDIES ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. (Π12) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ PROJECTS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ. ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΚΑΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTION RESEARCH, IIE TRANSACTIONS, INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTION ECONOMICS, among others (ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΚΑΛΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ Ή ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΤΑ 'ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΝ' ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΙ ΑΝΑΓNΩΣΤΕΣ). Οι εργασίες των φοιτητών συνήθως από αυτά τα περιοδικά προέρχονται.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Εργαστηριακή Άσκηση60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Σύνολο862,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΕΡΓΑΣΙΑ/CASE STUDY : 10% PROJECT ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: 30% ΤΕΛΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ: 60%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
SLACK, N., CHAMBERS, STUART, JOHNSTON, R., OPERATIONS MANAGEMENT, 6th EDITION, 2010, PRENTICE HALL. SLACK, N., CHAMBERS, STUART, JOHNSTON, R., BETTS, A., OPERATIONS AND PROCESS MANAGEMENT - Principles and Practice for Strategic Impct, 2nd EDITION, 2009, PRENTICE HALL. R. DAN REID, NADA R, SANDERS, OPERATIONS MANAGEMENT, 2002, WILEY. ANUPINDI, Ravi, CHOPRA, Sunil, DESHMUKH, D. Sundhakar, VAN MIEGHEM, A. Jan, ZEMEL, Eitan, MANAGING BUSINESS PROCESS FLOWS, 3rd EDITION, PRENTICE HALL, INTERNATIONAL EDITION, 2012. RUSSEL, R. S. & B.W. TAYLOR III, OPERATIONS MANAGEMENT, LAST EDITION, PRENTICE HALL. JAMES A. FITZSIMMONS & MONA J. FITZSIMMONS, SERVICE MANAGEMENT, McGRAW – HILL, Last Edition. HESKETT, J. L., SASSER, W. E., JR. & SCHLESINGER, L. A., THE SERVICE PROFIT CHAIN, FREE PRESS, 1997. HESKETT, J. L., SASSER, W. E., JR. & HART, C. W. L., SERVICE BREAKTHROUGHS CHANGING THE RULES OF THE GAME, FREE PRESS, 1990. ΤΣΙΟΤΡΑΣ, Δ. Γ., ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ, 2η ΕΚΔΟΣΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΠΕΝΟΥ, ΑΘΗΝΑ, 2002. CHOPRA, S. & MEINDL, P. SUPPLY CHAIN MANAGEMENT, 2003, PEARSON PRENTICE HALL. ANDERSON, D. R., SWEENEY, D. J., & WILLIAMS, T. A., AN INTRODUCTION TO MANAGEMENT SCIENCE, LAST EDITION, WEST. ΕΡΓΑΣΙΕΣ: --------- ΜΙΞΗ ΘΕΩΡΙΑΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ & ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ). CASE STUDIES: ------------- - ΑΠΟ INTERNET - AΠΟ ΑΡΘΡΑ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ: INTERNATIONAL JOURNAL OF SERVICE INDUSTRY MANAGEMENT, JOURNAL OF SERVICE RESEARCH, JOURNAL OF SERVICES MARKETING, IIE TRANSACTIONS, INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTION RESEARCH, COMPUTERS & INDUSTRIAL ENGINEERING, LOGISTICS & SCM JOURNALS PROJECTS: --------- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: (P1) DATA ENVELOPMENT ANALYSIS (DEA) (P2) REVENUE/YIELD MANAGEMENT ΣΕ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ κ.α. (P3) ΠΡΟΣΟΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΝ (ΑΝΑ)ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ (Π.Χ. ΠΡΟΣΟΜΕΙΩΣΗ ΤΑΜΕΙΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑΣ) (P4) ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ, HUFF MODEL, Κ.Λ.Π. (P5) ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΣΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ (P6) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΕ ΕΥΡΕΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ (HEURISTICS) (P7) ΔΙΚΤΥΑ ΟΥΡΩΝ ΑΝΑΜΟΝΗΣ (P8) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ (P9) ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (WtA, HOUSE OF QUALITY – QFD, SERVQUAL) (P10) BENCHMARKING ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (P11) e-SERVICE IN SUPPLY CHAIN MANAGEMENT, e-BUSINESS MODELS (P12) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ (P13) JIT (P14) MRP, ERP SYSTEMS (P15) six-sigma – Lean operations applied to service firms
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-12-2013