ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ / INFORMATION SYSTEMS ANALYSIS
ΚωδικόςNIS-06-05
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Σταμέλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002962

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2015-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 76
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Πληροφοριακά ΣυστήματαΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν Κατεύθυνσης635
Ψηφιακά ΜέσαΕπιλογής635
Δίκτυα-Επικοινωνίες-Αρχιτεκτονική ΣυστημάτωνΕπιλογής635
Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην ΕκπαίδευσηΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν Κατεύθυνσης635
Γενικής ΠληροφορικήςΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΛΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2015 – 2016
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600004996
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις Προγραμματισμού, Τεχνολογία Λογισμικού
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο φοιτητής μελετάει τις βασικές αρχές, έννοιες και δεξιότητες της Ανάλυσης Πληροφοριακών Συστημάτων, της Επιχειρηματικής Αρχιτεκτονικής και της Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης. Ο φοιτητής διδάσκεται την ανάλυση των διάφορων οπτικών γωνιών της επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής και τις βασικές δραστηριότητες (εντοπισμός κλάσεων, σχεδίαση στατικών και δυναμικών διαγραμμάτων) που προβλέπονται από τις διεργασίες RUP και ICONIX. Μέσα από διάφορες ασκήσεις εκπαιδεύεται στη χρήση εργαλείων υπολογιστή και στην επίλυση πρακτικών προβλημάτων της Αντ/φούς Ανάλυσης. Τέλος με τη συμμετοχή του σε έργα ανοιχτού κώδικα, εφαρμόζει την αντικειμενοστρεφή ανάλυση στην πραγματική ανάπτυξη λογισμικού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, Αντικειμενοστρέφεια, Στοιχεία Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης (Πακέτο, Κλάση, Αντικείμενο, Σχέση Κλάσεων, Μέθοδος Κλάσης, Χαρακτηριστικό Κλάσης). Αντικειμενοστρεφής Ανάλυση με τη γλώσσα UML και τις διεργασίες λογισμικου RUP, ICONIX. Διάγραμμα Κλάσεων, Περίπτωση Χρήσης, Μοντέλο Περιπτώσεων Χρήσης, Διάγραμμα Ακουλουθίας, Διάγραμμα Συνεργασίας, Κρίσιμη Επισκόπηση Σχεδίου, Πρότυπο Σχεδίασης.
Λέξεις Κλειδιά
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, Αντικειμενοστρέφεια, Πακέτο, Κλάση, Αντικείμενο, Σχέση Κλάσεων, Μέθοδος Κλάσης, Χαρακτηριστικό Κλάσης, UML, RUP, ICONIX, Διάγραμμα Κλάσεων, Περίπτωση Χρήσης, Μοντέλο Περιπτώσεων Χρήσης, Διάγραμμα Ακουλουθίας, Διάγραμμα Συνεργασίας, Κρίσιμη Επισκόπηση Σχεδίου, Πρότυπο Σχεδίασης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στη Διδασκαλία χρησιμοποιούνται διαφάνειες σε υπολογιστή. Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση οι φοιτητές διδάσκονται στην τάξη τη χρήση εργαλείων Επιχειρηματικής Αρχιτεκτονικής και Αντικειμενοστρεφούς Ανάλυσης (ενδεικτικά Archi,ArgoUML, UMLET). Στην Επικοινωνία χρησιμοποιείται ο διαδικτυακός τόπος Πηλέας.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Εργαστηριακή Άσκηση130,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπόνηση μελέτης (project)602
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Εξετάσεις150,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βαθμός μαθήματος = 60% γραπτή εξέταση, 40% εργασία. Η εργασία είναι στο πεδίο (σε έργο ανοικτού κώδικα) και αξιολογείται (α) με δημόσια παρουσίαση με διαφάνειες από το φοιτητή (β) με εξέταση των παραδοτέων και (γ) από τα σχόλια της κοινότητας του έργου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Λογισμικού με τη UML, Β. Γερογιάννη, Γ. Κακαρόντζα, Α. Καμέα, Γ. Σταμέλου, Π. Φιτσιλή, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2006 Σύγχρονα Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων, ERP-CRM-BPR, Π. Φιτσιλής, Κάλλιπος, 2016
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Επιχειρηματική Αρχιτεκτονική, παράλληλο κείμενο
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-06-2016