ΓΡΑΦΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΡΑΦΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / Computer Graphics
ΚωδικόςΠΡ04
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα Πληροφορικής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002289

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ- ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΠροπτυχιακό110

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ψηφιακά ΜέσαΠροπτυχιακό110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΡΑΦΙΚΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2015 – 2016
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600015020
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις γραμμικής άλγεβρας και γεωμετρίας. Γνώσεις προγραμματισμού. Ευχέρεια στην μελέτη επιστημονικών κειμένων στα Αγγλικά.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) Μαθησιακοί στόχοι: Εμπέδωση των βασικών εννοιών και αλγορίθμων γραφικών όπως μετασχηματισμοί και προβολές στον τρισδιάστατο χώρο, φωτισμός, σκίαση, απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών κλπ. Εκτεταμένη έκθεση σε προγραμματισμό γραφικών με χρήση της OpenGL. Εξοικείωση με τα συστήματα γραφικών και τις εφαρμογές τους σε τομείς όπως οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα βιντεοπαιχνίδια, η οπτικοποίηση επιστημονικών δεδομένων, τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών κ.α. β) Δεξιότητες: Θεμελίωση υποβάθρου για την περαιτέρω μελέτη προβλημάτων και εφαρμογών γραφικών. Απόκτηση ικανότητας χρήσης και ανάπτυξης αλγορίθμων γραφικών. Όξυνση αναλυτικών και προγραμματιστικών δεξιοτήτων. Ικανότητα ανάπτυξης βασικών εφαρμογών γραφικών με χρήση OpenGL.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συστήματα γραφικών και μοντέλα. Εισαγωγή στην OpenGL και στον προγραμματισμό γραφικών. Είσοδος και αλληλεπίδραση σε εφαρμογές γραφικών. Γεωμετρικά αντικείμενα και μετασχηματισμοί. Προβολές και παρατήρηση στον τρισδιάστατο χώρο. Φωτισμός και σκίαση. Αλγόριθμοι παράστασης βασικών σχημάτων σε raster οθόνες. Αλγόριθμοι ψαλιδίσματος. Απόκρυψη κρυμμένων επιφανειών. Εργασίες προγραμματισμού γραφικών σε C/C++ με χρήση της OpenGL.
Λέξεις Κλειδιά
Γραφικά Υπολογιστών, Τρισδιάστατη Οπτικοποίηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διδακτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή, χρήση του περιβάλλοντος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης ΠΗΛΕΑΣ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις632,1
Φροντιστήριο421,4
Εκπόνηση μελέτης (project)451,5
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση που διαμορφώνει τον τελικό βαθμό κατά 45-55%, 3 προγραμματιστικές εργασίες στις οποίες οι φοιτητές εξετάζονται προφορικά και διαμορφώνουν τον τελικό βαθμό κατά 55-45%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γραφικά Υπολογιστών με Open GL, Hearn D, Baker P. Γραφικά και Οπτικοποίηση, Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Interactive Computer Graphics - A Top Down Approach with Shader-Based OpenGL, E. Angel, D. Shreiner, 6th Edition OpenGL Programming Guide, 8th Edition, Shreiner D., The Khronos OpenGL ARB Working Group
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-02-2016