Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bashan, B. & Holsblat, R. (2012). Co-teaching Through Modeling Processes: Professional Development of Students and Instructors in a Teacher Training Program, Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 20 (2), pp. 207-226.
Friend, M., Cook, L., Hurley-Chamberlain, D & Shamberger, C. (2010). Co-Teaching: An Illustration of the Complexity of Collaboration in Special Education, Journal of Educational and Psychological Consultation, 20 (1), pp. 9-27.
Halvorsen, A. T. & Neary, Th. (2001). Building inclusive schools. Tools and strategies for success. Allyn & Bacon.
Kimberly, E. Bryant, D. Dieker, L., Pearl C. & Kirkpatrick, R. M. (2012). Planning in the Middle: Co-Planning Between General and Special Education, Journal of Educational and Psychological Consultation, 22(3), pp. 208-226.
Lampropoulou, V. & Padeliadu, S. (1997). Teachers of the deaf as compared with other groups of teachers on attitudes towards people with disabilities and inclusion. Annals of the Deaf, 142(1), 26-33.
Loreman, T. Deppeler, J. & Harvey, D. (2010). Inclusive Education – Supporting diversity in the classroom. Routledge.
Mavropoulou, S. & Padeliadu, S. (2002). Teachers’ Causal Attributions for Behaviour Problems in relation to Perceptions of control. Educational Psychology, 22(2), 191-202.
Mavropoulou, S., & Padeliadu, S. (2000). Greek Teachers’ Perception of Autism and Implications for Educational Practice : A Preliminary Analysis. Autism , 4(2), 173-183
Murawski, W.W., & Dieker, L.A. (2004). Tips and strategies for co-teaching at the secondary level. Teaching Exceptional Children, 36(5), 52-58
Padeliadu, S. & Lampropoulou, V. (1997). Attitudes of special and regular education teachers towards school integration. European Journal of Special Needs Education, 12(3), 173-183.
Padeliadu, S. (1998). Time demands and experienced stress in Greek mothers of children with Down’s syndrome. Journal of Intellectual Disability Research, 42(2), 144-153.
Shallcross, T. & Robinson, J. (1999). A Model of Participation in Continuing Professional Develoment and Evaluation through Action Research in Educating for Sustainability, Journal of In-Service Education, 25(3), pp. 403-422.
Swain, J. & French, S. (2008). Disability on equal terms. Sage Publications.
Walsh. J. M. (2012). Co-Teaching as a School System Strategy for Continuous Improvement, Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 56(1), pp. 29-36.
Wang, Q. (2008) A generic model for guiding the integration of ICT into teaching and learning, Innovations in Education and Teaching International, 45(4), pp. 411-419.
Zames Fleische, D. & Zames, F. (2001).The Disability Rights Movement. Temple University Press.
Λαμπροπούλου, Β., & Παντελιάδου, Σ. (2000). Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα – Κριτική Θεώρηση Στο Α. Κυπριωτάκης (επιμ.) «Πρακτικά Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής, (156-170). Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.
Παντελιάδου Σ., Χιδερίδου-Μάνδαρη, Α. (2010). Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτικοί. Εμπειρίες Γονέων. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, «Η Ειδική Αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην Επιστήμη και στην Πράξη», (1011-1019), ΕEΠΕ, Αθήνα.
Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (Επιστημ. Επιμέλεια) (2011). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη, (σελ. 299). ΠΕΔΙΟ, Αθήνα.
Παντελιάδου, Σ. (2005).Σχολική ένταξη και αρτιμελισμός στην εκπαίδευση. Στο Π. Αγγελίδης (Επιμ.) Συμπεριληπτική εκπαίδευση – Από το περιθώριο στην συμπερίληψη (107-122). Κυπροέπεια, Λεμεσός.
Παντελιάδου, Σ. (2007). Η μέθοδος της παρατήρησης και οι εκπαιδευτικές πρακτικές. Στο Β. Σβολόπουλος (επιμ.), Σύνδεση Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης. Η Ακαδημαϊκή πλευρά (145-156). Ατραπός, Αθήνα.
Παντελιάδου, Σ. (2007). Πολιτική της αναπηρίας και εκπαιδευτική ένταξη. Στο Σ. Μαυροπούλου (επιμ.), Η κοινωνική ένταξη σε σχολείο και η μετάβαση σε χώρο εργασίας για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού: Θεωρητικά ζητήματα και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις (5-18). ΓΡΑΦΗΜΑ, Θεσσαλονίκη.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
⎼ Journal of Special Education
⎼ Exceptional Children
⎼ Educational Psychology
⎼ Journal of Inclusive Education
⎼ Remedial and Special Education