Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια και τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να γίνουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αυτόνομοι/αυτόνομες και ικανοί/ικανές στην αναζήτηση, ανάκτηση, αξιολόγηση και χρήση της πληροφορίας που επιθυμούν, σε οποιοδήποτε μαθησιακό περιβάλλον, όπως επίσης να γίνουν ικανοί στον τρόπο με τον οποίο θα οργανώσουν το παραπάνω υλικό προκειμένου να συγγράφουν επιστημονικές εργασίες.
Ειδικότερα, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα καταστούν ικανοί και ικανές:
-να αναζητούν το θέμα μιας πρωτότυπης ερευνητικής εργασίας
-να συλλέγουν, να αξιολογούν και να αξιοποιούν ερευνητικά το υλικό
-να σχεδιάζουν επί χάρτου μία ερευνητική εργασία
-να διατυπώνουν το σκοπό και τους επιμέρους στόχους της έρευνας
-να προγραμματίζουν την πορεία της έρευνας
-να γνωρίζουν τους τρόπους συλλογής δεδομένων
-να γνωρίζουν και να χρησιμοποιούν ερευνητικά μεθοδολογικά εργαλεία της εκπαιδευτικής έρευνας
-να διατυπώνουν προσωπικά επιχειρήματα μετά από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας
-να αποφεύγουν την ακούσια λογοκλοπή
-να συντάσσουν βιβλιογραφικό κατάλογο
-να συντάσσουν την τελική έκθεση με τη μορφή επιστημονικής εργασίας
-να παρουσιάζουν την εργασία τους, με τη μορφή εισήγησης, σε κοινό
-να χρησιμοποιούν την τεχνολογία κατά την έρευνά τους και κατά την παρουσίαση της εργασίας τους.
Γενικές Ικανότητες
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα καταστούν ικανοί και ικανές:
-να αναζητούν, να αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
-να εργάζονται και να μαθαίνουν αυτόνομα
-να εργάζονται σε διεθνές περιβάλλον
-να επιδεικνύουν κοινωνική, επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα
-να ασκούν κριτική και αυτοκριτική
-να προάγουν την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το πρόγραμμα του μαθήματος αναπτύσσεται σε τέσσερα στάδια:
1. Με τη βοήθεια του διδάσκοντος ή της διδάσκουσας ο φοιτητής ή η φοιτήτρια βρίσκει το θέμα το οποίο θα μελετήσει (έως 15 Οκτωβρίου)
2. Ο φοιτητής ή η φοιτήτρια τελειώνει την ανασκόπηση βιβλιογραφίας και συγγράφει συνεκτικό κείμενο 10-15 σελίδων (3000 λέξεις) (μέσα Νοεμβρίου).
3. Ο φοιτητής ή η φοιτήτρια πραγματοποιεί την ερευνητική εργασία (συνθετική ή στο πεδίο) (τέλη Ιανουαρίου) και σε συνάντηση με τον διδάσκοντα υποβάλλει ο διδάσκων ή η διδάσκουσα τις διορθώσεις οι οποίες ολοκληρώνονται σε ένα μήνα (τέλη Φεβρουαρίου).
4. Ο φοιτητής ή η φοιτήτρια παρουσιάζει στον διδάσκοντα ή στη διδάσκουσα την τελική εργασία, πιθανόν και ενώπιον ακροατηρίου(τέλη Φεβρουαρίου).