Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Eκτός από την εξοικείωση των φοιτητών του μαθήματος με την εκπαιδευτική και ψυχολογική θεωρία και έρευνα της μουσικής δημιουργικής σκέψεις, στόχος του μαθήματος είναι η διερεύνηση και συνειδητοποίηση των διαφόρων σταδίων της δημιουργικής διαδικασίας μέσα από δικές τους διακαλλιτεχνικές εμπειρίες και πειραματισμούς που δίνουν έμφαση στη σχέση τους με το ηχητικό περιβάλλον τους (ακουστική οικολογία) και την οπτικο-ακουστικότητα (audiovisuality).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και είναι υποχρεωτικό μάθημα για τους φοιτητές του Εικαστικού Τμήματος, Σχολή Καλών Τεχνών,
ΑΠΘ.
Στο μάθημα αυτό θα προσεγγίσουμε το θέμα σε ενότητες βάσει των προβλημάτων που ανακύπτουν όσον αφορά:
1. τις εννοιολογικές βάσεις της δημιουργικής σκέψης στις τέχνες (φιλοσοφία, ψυχολογικές παιδαγωγικές θεωρίες και μοντέλα δημιουργικής σκέψης),
2. τις εκπαιδευτικές απόπειρες προσέγγισης της δημιουργικής σκέψης στη μουσική σε συνδιασμό με άλλες τέχνες και
3. τους σύγχρονους «οικολογικής» φύσης προβληματισμούς σχετικά με τον ρόλο του δημιουργού πέρα από κοινωνικά προκαθορισμένους ρόλους.
Θεωρητικά και ερευνητικά θέματα που εξετάζονται είνα, μεταξύ άλλων, τα εξής:
1) Απαρχές και λειτουργίες της διακαλλιτεχνικής δημιουργικότητας,
2) Μια ψυχολογία της διακαλλιτεχνικήςδημιουργικότητας: Ιστορία και έρευνα,
3) Τα παιδιά ως δημιουργοί
4) Διερευνώντας την διακαλλιτεχνική δημιουργικότητα (audiovisuality),
5) Δημιουργώντας soundscapes,
6) Επιδράσεις της κοινότητας και της εκπαίδευσης στην δημιουργικότητα.
Δείγματα των πειραματισμών των φοιτητών μπορεί να δει κανείς στο blog του μαθήματος http://creamauth.blogspot.gr/p/blog-page.html
και στο Vimeo Channel και http://vimeo.com/channels/creamauth
Λέξεις Κλειδιά
εκπαίδευση, διακαλλιτεχνικότητα, δημιουργικότητα, οπτικοακουστικότητα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μέσω του Blackboard διανέμεται στους φοιτητές πολλαπλή βιβλιογραφία.
Ενδεικτικά, κεφάλαια από:
Sullivan, T., & Willingham, L. (Eds.) (2002). Creativity and Music Education. Canadian Music Educators Association.
Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (Eds.) (2009). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford: Oxford University Press.
Burnard, P. (2012). Musical Creativities in Practice. Oxford: Oxford University Press.