ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 / Psychology of Education
ΚωδικόςΥΘΨΥ7
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Δαφιώτης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006785

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό742

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600033515
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Eκτός από την εξοικείωση των φοιτητών του μαθήματος με την εκπαιδευτική και ψυχολογική θεωρία και έρευνα της μουσικής δημιουργικής σκέψεις, στόχος του μαθήματος είναι η διερεύνηση και συνειδητοποίηση των διαφόρων σταδίων της δημιουργικής διαδικασίας μέσα από δικές τους διακαλλιτεχνικές εμπειρίες και πειραματισμούς που δίνουν έμφαση στη σχέση τους με το ηχητικό περιβάλλον τους (ακουστική οικολογία) και την οπτικο-ακουστικότητα (audiovisuality).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και είναι υποχρεωτικό μάθημα για τους φοιτητές του Εικαστικού Τμήματος, Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ. Στο μάθημα αυτό θα προσεγγίσουμε το θέμα σε ενότητες βάσει των προβλημάτων που ανακύπτουν όσον αφορά: 1. τις εννοιολογικές βάσεις της δημιουργικής σκέψης στις τέχνες (φιλοσοφία, ψυχολογικές παιδαγωγικές θεωρίες και μοντέλα δημιουργικής σκέψης), 2. τις εκπαιδευτικές απόπειρες προσέγγισης της δημιουργικής σκέψης στη μουσική σε συνδιασμό με άλλες τέχνες και 3. τους σύγχρονους «οικολογικής» φύσης προβληματισμούς σχετικά με τον ρόλο του δημιουργού πέρα από κοινωνικά προκαθορισμένους ρόλους. Θεωρητικά και ερευνητικά θέματα που εξετάζονται είνα, μεταξύ άλλων, τα εξής: 1) Απαρχές και λειτουργίες της διακαλλιτεχνικής δημιουργικότητας, 2) Μια ψυχολογία της διακαλλιτεχνικήςδημιουργικότητας: Ιστορία και έρευνα, 3) Τα παιδιά ως δημιουργοί 4) Διερευνώντας την διακαλλιτεχνική δημιουργικότητα (audiovisuality), 5) Δημιουργώντας soundscapes, 6) Επιδράσεις της κοινότητας και της εκπαίδευσης στην δημιουργικότητα. Δείγματα των πειραματισμών των φοιτητών μπορεί να δει κανείς στο blog του μαθήματος http://creamauth.blogspot.gr/p/blog-page.html και στο Vimeo Channel και http://vimeo.com/channels/creamauth
Λέξεις Κλειδιά
εκπαίδευση, διακαλλιτεχνικότητα, δημιουργικότητα, οπτικοακουστικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Στο μάθημα χρησιμοποιεί την μέθοδο συνεχούς αξιολόγησης της προόδου των φοιτητών με εργασίες που παραδίδονται, παρουσιάζονται και αξιολογούνται κάθε 2-3 βδομάδες κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ανάλογα με το περιεχόμενο και τις απαιτήσεις της κάθε εργασίας. Επίσης αξιολογείται και η ενεργή συμμετοχή των φοιτητών σε κάθε μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μέσω του Blackboard διανέμεται στους φοιτητές πολλαπλή βιβλιογραφία. Ενδεικτικά, κεφάλαια από: Sullivan, T., & Willingham, L. (Eds.) (2002). Creativity and Music Education. Canadian Music Educators Association. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (Eds.) (2009). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford: Oxford University Press. Burnard, P. (2012). Musical Creativities in Practice. Oxford: Oxford University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-05-2016