Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην:
-Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία.
-Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου.
- Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου.
-Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου.
-Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου.
-Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα.
-Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης.
-Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο.
-Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους.
-Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ασκήσεις σχεδίου από φυσικό πρότυπο (γυμνό μοντέλο) με διάφορα υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κ.τ.λ.) ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, διευρυμένη έννοια του σχεδίου, ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, ειδικές ασκήσεις των τριών βασικών χρωμάτων και του γκρίζου, ασκήσεις με σινική μελάνη, ακουαρέλα γραφίτες. Το σχέδιο και η σύνθεση είναι μια διαρκής αναζήτηση από τους σπουδαστές
Περιγραφή
Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην:
-Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία.
-Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου.
- Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου.
-Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου.
-Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου.
-Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα.
-Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης.
-Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο.
-Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους.
-Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.