ΣΧΕΔΙΟ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1 / Drawing I
ΚωδικόςΥΚΣΧ13
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Βασιλακάκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006684

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600033731
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην: -Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία. -Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου. - Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου. -Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου. -Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου. -Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα. -Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης. -Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. -Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους. -Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ασκήσεις σχεδίου από φυσικό πρότυπο (γυμνό μοντέλο) με διάφορα υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κ.τ.λ.) ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, διευρυμένη έννοια του σχεδίου, ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, ειδικές ασκήσεις των τριών βασικών χρωμάτων και του γκρίζου, ασκήσεις με σινική μελάνη, ακουαρέλα γραφίτες. Το σχέδιο και η σύνθεση είναι μια διαρκής αναζήτηση από τους σπουδαστές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην: -Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία. -Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου. - Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου. -Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου. -Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου. -Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα. -Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης. -Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. -Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους. -Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Πρακτική (Τοποθέτηση)501,7
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• (1707) «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ» ΚΩΤΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ • (15037) «Η ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1900)Foster Hal,Krauss Rosalind ,Bois Yve-Alain Buchloh Benjamin H.D.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-02-2020