ΣΧΕΔΙΟ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2 / Drawing II
ΚωδικόςΥΚΣΧ22
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Νομίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006704

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600033735
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια πολύπλευρη αντίληψη για την εικαστική έρευνα.Συγχρόνως να καλλιεργηθεί η συνεργασία,η ελευθερία της έκφρασης και μέσα στα πλαίσια αυτά να προωθηθεί η προσωπική ανάπτυξη. Τα μαθήματα Σχεδίου που διδάσκονται στο πρώτο έτος των εργαστηρίων κατεύθυνσης έχουν ως στόχο την εκπαίδευση και έρευνα των φοιτητών παρέχοντας γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία που θα τους οδηγήσουν σταδιακά στην: -Δυνατότητα να οργανώνουν και να μεταδίδουν εργαστηριακές γνώσεις σχετικά με το σχέδιο, παρέχοντας τους μεθοδολογικά εργαλεία. -Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου. - Γνώση ώστε να διακρίνει ο/η φοιτητής/τρια τα εκφραστικά, αντιληπτικά, ψυχολογικά, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά της εικαστικής μορφολογίας του παραγόμενου έργου, διαμέσου της δημιουργικής διαδικασίας και της ανάγνωσης του σχεδίου. -Ανάπτυξη δεξιοτήτων όσον αφορά τον χειρισμό των κλασικών μέσων σχεδίου. -Σύνδεση της προετοιμασίας που έκανε ο φοιτητής/τρια, για την εισαγωγή στο Τμήμα με το αντικείμενο σπουδής του εργαστηρίου. -Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα. -Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού τους προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης. -Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. -Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους. -Την δυνατότητα να οργανώνουν, να συγκροτούν και να μεταδώσουν μέσω της "γλώσσας" των εικαστικών τεχνών, εικαστικές παραστάσεις και αναπαραστάσεις που να ανταποκρίνονται εκφραστικά σε ατομικές και κοινωνικές αντιλήψεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
AΣχέδιο Ι & ΙΙ: Θεωρία και εμπειρία. Ιστορικό και Εννοιολογικό Σχέδιο. Πότε ένα σχέδιο γίνεται αντικείμενο πλέον και όχι εικόνα; Πώς μπορεί μια γραμμή να εγκαταλείψει το χαρτί και να γίνει "δράση"; Μπορεί ένα σχέδιο να πει μια ιστορία; Αυτά τα ερωτήματα και πολλά άλλα θα καθοδηγήσουν την πορεία των εργασιών των φοιτητών–τριών. Ο κύκλος των δραστηριοτήτων για το σχέδιο στοχεύει στην κατανόηση της ιστορίας του σχεδίου ως θεμελίου της καλλιτεχνικής και όχι μόνο εκπαίδευσης στη νεωτερικότητα , αλλά και της σύγχρονης κατάστασής του ως της δυνατότητας παρουσίασης προσωπικών ιδεών και καινοτόμων νέων μορφών. Τα ιστορικά παραδείγματα της τέχνης, ο « εγκυκλοπαιδισμός» των παραπροιόντων του σχεδίου, η τυπογραφία και τα μη ισότιμα με την τέχνη μορφότυπα όπως είναι οι χάρτες, τα εκπαιδευτικά διαγράμματα, τα γραφικά των υπολογιστών καθώς και τα πάσης φύσεως αστικά σχήματα και μορφότυπα (σήματα- κώδικες) θα εισαχθούν ως πρότυπα για εβδομαδιαίες αναθέσεις και μεσοπρόθεσμες εργασίες.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1505
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
[1876] "Το φανταστικό μουσείο "Σύγγραμμα, André Malraux, 2007, Πλέθρον, ISBN: 978-960-348-157-7 [31363] "ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ."Σύγγραμμα, RUDOLF ARNHEIM, 2005, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΜΕΛΙΟ ΕΠΕ, ISBN: 960-310-260-1
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-03-2020