ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΔΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΩΝ ΤΟΠΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΔΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΩΝ ΤΟΠΩΝ / Soil Classification and Forest Soil Mapping
Κωδικός509Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000180

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΕΔΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΩΝ ΤΟΠΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600036032
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται εξοικείωση με έννοιες της εδαφολογίας και της χαρτογράφησης.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να διακρίνουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ταξινόμηση και παραγωγικότητα των δασικών εδαφών και δασικών τόπων. Να εντρυφήσουν στην χαρτογράφηση της παραγωγικότητας των δασικών τόπων και στη σύνταξη χαρτών ποιοτήτων δασικού τόπου. Να συνδέουν την ακαδημαϊκή γνώση με την προσπάθεια επίλυσης καθημερινών προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας. Να αναπτύξουν τόσο την ατομική πρωτοβουλία (αυτενέργεια) όσο και την ικανότητα λειτουργίας σε ομάδα εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Συστήματα ταξινόμησης εδαφών. Παράγοντες που επηρεάζουν την ταξινόμηση και παραγωγικότητα των δασικών εδαφών και δασικών τόπων. Ταξινόμηση των εδαφών της Ελλάδος. Μέθοδοι για την εκτίμηση της παραγωγικότητας των δασικών τόπων. Χαρτογράφηση της παραγωγικότητας των δασικών τόπων και σύνταξη χάρτου ποιοτήτων δασικού τόπου.
Λέξεις Κλειδιά
Ταξινόμηση, Χαρτογράφηση, Εδάφη, Δασικοί Τόποι
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση πολυμέσων κατά την διδασκαλία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων49
Εξετάσεις2
Σύνολο90
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ομάδα ερωτήσεων με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και κατοχή του γνωστικού αντικειμένου καθώς και ομάδα ερωτήσεων με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και της εφαρμογής των γνώσεων που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παπαμίχος, Ν.Θ. (1998). Ταξινόμηση και Χαρτογράφηση Δασικών Εδαφών και Δασικών Τόπων. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Δασικής Εδαφολογίας.(Σημειώσεις).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παπαϊωάννου, Α.Γ. (1993). Σχέσεις παραγωγικότητας με μορφές και χαρακτηριστικά του δασικού χούμου σε δάση μαύρης πεύκης και οξυάς στη Βόρεια Ελλάδα. Διδακτορική Διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-06-2017