ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / Entrepreneurship and Innovation
ΚωδικόςΚΟ5601
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΦυσικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεόδωρος Σαμαράς
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID40002865

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600036427
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές - θα εξοικειωθούν βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας, - θα έρθουν σε επαφή με τις αρχές οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων, - θα μάθουν τις αρχές της οικονομικής ανάλυσης, και - θα έχουν την εμπειρία προετοιμασίας ενός επιχειρησιακού σχεδίου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στη διάρθρωση του μαθήματος. Εβδομάδα 2: Εισαγωγικά η έννοια της επιχειρηματικότητας, Τεχνολογία- Καινοτομία- Επιχειρηματικότητα. Το προφίλ του σύγχρονου επιχειρηματία. Εβδομάδα 3: Επιχειρήσεις βασισμένες στην καινοτομία και στις νέες τεχνολογίες. Υποστηρικτικοί φορείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Εβδομάδα 4: Βασικές Αρχές Διοίκησης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Λήψη αποφάσεων, Προγραμματισμός, Οργάνωση , Διεύθυνση, Έλεγχος. Εβδομάδα 5: Εισαγωγή στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα. Μελέτες Περιπτώσεων στην Κοινωνική Επιχειρηματικότητα. Εβδομάδα 6: Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αξιολόγηση εξωτερικού – εσωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος – Ανάλυση SWOT. Εβδομάδα 7: Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων. Αξιολόγηση επενδυτικών Προγραμμάτων. Εβδομάδα 8: Οικονομική Ανάλυση και Οργάνωση Λογιστηρίου. Σχέδιο χρηματοδότησης της επένδυσης. Εβδομάδα 9: Εκπόνηση Επιχειρησιακού Σχεδίου με τη χρήση λογισμικού επιχειρησιακού σχεδιασμού. Εβδομάδες 10-12: Ασκήσεις για την εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου με την χρήση λογισμικού επιχειρησιακού σχεδιασμού. Εβδομάδα 13: Επισκέψεις σε επιχειρήσεις.
Λέξεις Κλειδιά
επιχειρηματικότητα, καινοτομία, οργάνωση επιχειρήσεων, διοίκηση επιχειρήσεων, επιχειρησιακό σχέδιο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • λογισμικό επιχειρησιακού σχεδιασμού
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις24
Εργαστηριακή Άσκηση12
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων3
Σύνολο39
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η βαθμολογία γίνεται με βάση την επίδοση στις ασκήσεις εκπόνησης επιχειρησιακού σχεδιασμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Καραγιάννης Η.Γ. – Μπακούρος Ι.Λ.( 2010) «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα. Θεωρία – Πράξη» Εκδόσεις Σοφία. 2. Πιπερόπουλος, Γ. Π. (2008). "Επιχειρηματικότητα, Καινοτοµία & ΒusinessClusters", Β’ Έκδοση , Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάκκουλα. 3. Χατζηκωνσταντίνου, Γ., Γωνιάδης, Η. (2009) «Επιχειρηματικότητα και Καινοτοµία», Εκδόσεις Gutenberg.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2013