ΦΩΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΩΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ / PHOTONIC TECHNOLOGY
ΚωδικόςNNA-08-04
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑμαλία Μήλιου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000310

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΩΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600039721
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώσεις: Κατάρτιση των φοιτητών σε γνώσεις σχεδίασης και απόδοσης οπτοηλεκτρονικών συστημάτων και αρχιτεκτονικών οπτικών δικτύων. Δεξιότητες: Απόκτηση ικανότητας σχεδίασης και ελέγχου απόδοσης ενός οπτοηλεκτρονικού επικοινωνιακού συστήματος. Εξοικείωση με οπτικά δίκτυα. Επίλυση Εργαστηριακών Ασκήσεων, Αναζήτηση βιβλιογραφικών πληροφοριών. Παρουσίαση εργασίας (ικανότητα επικοινωνίας, σωστή χρήση τεχνικών παρουσίασης, εξοικείωση με ερωτήσεις από το κοινό).
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΘΕΩΡΙΑ: Εισαγωγή από την οπτική ίνα στους ολοκληρωμένους φωτονικόύς κυματοδηγούς, δείκτης διάθλασης και κύματα. Επίπεδος κυματοδηγός- Συμμετρικός και ασύμμετρος (ΤΕ & ΤΜ τρόποι) και κανονικοποιημένες παράμετροι. Παράμετροι χαρακτηρισμού οπτικής ζεύξης - οπτικού σήματος (PULSE TRACE, EYE DIAGRAM, BER, Q-FACTOR, EXTINCTION RATIO). Θεωρία οπτικών πομπών, φίλτρων και οπτικών ενισχυτών. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Εισαγωγή στο COMSOL. Χαρακτηρισμός ποιότητας σήματος (με παλμογεννήτρια και παλμογράφο). Εργαστήριο οπτικών πομπών, φίλτρων και ενισχυτών. Εργαστήριο κατασκευής ενός δικτύου ΡΟΝ.
Λέξεις Κλειδιά
οπτική ίνα, πομποί, φίλτρα, ενισχυτές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
H/Y και λογισμικό για εργαστηριακές ασκήσεις και laptop και προβολικό για τη διδασκαλία του μαθήματος. Web σελίδα με υλικό μαθήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις21
Εργαστηριακή Άσκηση18
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60
Εκπόνηση μελέτης (project)40
Συγγραφή εργασίας / εργασιών11
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με τους παρακάτω τρόπους: • Γραπτή εξέταση που συνεισφέρει το 70% του βαθμού του μαθήματος, • Εργασία σε ομάδες και παρουσίαση της εργασίας στην τάξη που συνεισφέρει το 30% του βαθμού. Eπίλυση ασκήσεων στο σπίτι θα μετρήσει για επιπλέον βαθμό 20%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ (Μεταφρασμένο), G. P. Agrawal, ΤΖΙΟΛΑΣ, 2001 Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
“Optical Networks”,R. Ramaswami and Kumar N. Sivarajan, Morgan Kaufmann Publications
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-09-2015