ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ / KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE LEARNING SOCIETY
ΚωδικόςET03
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔιονύσιος Πολίτης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002266

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥΕπιλογής117,5
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν117,5
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ- ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΕπιλογής117,5
ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑΕπιλογής117,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Πληροφορικής (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Πληροφοριακά ΣυστήματαΕπιλογής117,5
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην ΕκπαίδευσηΥποχρεωτικό117,5
Ψηφιακά ΜέσαΕπιλογής117,5
Επικοινωνιακά Συστήματα και ΤεχνολογίεςΕπιλογής117,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑΕπιλογής117,5
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΥποχρεωτικό117,5
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑΕπιλογής117,5
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣΕπιλογής117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600039943
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για όσους δεν είναι πτυχιούχοι Τμήματος Πληροφορικής ή κάποιου ισοδυνάμου Τμήματος, συνίσταται η γνώση Ανώτερων Μαθηματικών και Στατιστικής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν: - να προτείνουν μοντέλα και τεχνικές προσομοίωσης για την καταγραφή των οικονομικών δεδομένων της Παιδείας - να κοστολογούν τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που παρέχονται με χρήση ΤΠΕ - να χρησιμοποιούν πληροφοριακά συστήματα που διαχειρίζονται μαθησιακά αντικείμενα - να καταγράφουν τα στοιχεία που χρειάζονται για την απρόσκοπτη ροή του "επιστημονικού κεφαλαίου" στους χώρους παραγωγής, και - να σχεδιάζουν τις υποδομές που υποβοηθούν διαδικτυακά τη διαχείριση της γνώσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση του ρόλου της εκπαίδευσης στην οικονομία της κοινωνίας της μάθησης. Ανιχνεύεται και σχολιάζεται ο μετασχηματισμός των εκπαιδευτικών δομών με στόχο την βέλτιστη ανταπόκρισή τους στις απαιτήσεις της οικονομίας των σύγχρονων κοινωνιών. Συγκρίνεται η εκπαίδευση με άλλους τομείς (όπως ο χώρος της Υγείας, των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) όσον αφορά την παραγωγή και χρήση νέας γνώσης και διερευνώνται τρεις κύριοι άξονες: α) οι βασικές έννοιες σχετικά με τη γνώση και τη μάθηση, β) η συνεισφορά της οικονομικής ανάλυσης στη κατανόηση των μηχανισμών παραγωγής, διαμεσολάβησης και χρήσης της γνώσης σε διάφορους τομείς, και γ) οι νέες οικονομικές τάσεις που οδηγούν στην ανάπτυξη μιας «οικονομίας της μάθησης» με ό,τι αυτή συνεπάγεται για τους παραδοσιακούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς (σχολεία , πανεπιστήμια, κλπ) Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην παρουσίαση θεμάτων προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων για προϊόντα λογισμικού και μαθησιακά αντικείμενα. Το μάθημα πραγματεύεται τα εξής ειδικά θέματα: - Ο ρόλος της Εκπαίδευσης στην κοινωνία της μάθησης - Η δημιουργία ενός συστήματος μάθησης - Η παραγωγή, μετάδοση και χρήση της γνώσης σε διάφορους τομείς (π.χ. εκπαίδευση, υγεία) - Γνώση και συστήματα καινοτομίας - Η χρήση ΤΠΕ για την υποστήριξη της διαχείρισης της γνώσης - Τα χαρακτηριστικά της οικονομίας της μάθησης, η καινοτομία στους χώρους παραγωγής και η διάχυση της γνώσης - Συνέπειες της μετάδοσης της γνώσης για τις σχέσεις πανεπιστημίου & χώρων παραγωγής - Προστασία προϊόντων λογισμικού και εκπαιδευτικού υλικού κατά τη συνθήκη της Βέρνης, τις σχετικές Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και τους αντίστοιχους Ελληνικούς νόμους - Ενημέρωση για θέματα Νομικής Πληροφορικής - Η αλλαγή του κυρίαρχου "παραδείγματος" (paradigm) στην εκπαίδευση - Η εισαγωγή των ΤΠΕ στα σχολεία: κουλτούρες σε διαπραγμάτευση.
Λέξεις Κλειδιά
Οικονομία της Μάθησης, Διάδοση και Βέλτιστη Χρήση της Γνώσης, Συστήματα Μάθησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Ηλεκτρονικά Τεστ
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το μάθημα εφαρμόζει υβριδικό μοντέλο μάθησης σε ποσοστό 70% - 30%. Το 70% της ύλης παρουσιάζεται με τη μορφή κλασικής διδασκαλίας στο αμφιθέατρο και στο εργαστήριο. Από τους παρακολουθούντες απαιτείται η παρουσίαση βιβλιογραφικών εργασιών (2 τουλάχιστον) και ενός προγραμματιστικού project με γλώσσες και τεχνικές τάχιστης προτυποποίησης. Το 30% της διδασκαλίας γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης και περιλαμβάνει: - Ηλεκτρονικά τεστ (2 τουλάχιστον) μέσω του VLE του ΑΠΘ (Blackboard στο τρέχον έτος) - Ηλεκτρονική Υποβολή ασκήσεων και μετρήσεων - Συμμετοχή σε forum και wiki του μαθήματος που εδράζονται σε υπηρεσίες του ΑΠΘ και του Διαδικτύου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις120,4
Σεμινάρια30,1
Εργαστηριακή Άσκηση361,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων361,2
Πρακτική (Τοποθέτηση)90,3
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο90,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων30,1
Εκπόνηση μελέτης (project)802,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Εξετάσεις30,1
Ηλεκτρονικά Τεστ30,1
Σύνολο2247,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται ενδελεχώς ως εξής: Α' Φάση: Με Διαμορφωτική Αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των 12 πρώτων εβδομάδων, που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά τεστ και παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων και project (40% του τελικού βαθμού) Β' Φάση: Με Συμπερασματική Αξιολόγηση, κατά τις εβδομάδες 13 - 15, των που περιλαμβάνει γραπτή εξέταση και δημόσια παρουσίαση του τελικού project. (60% του τελικού βαθμού)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν προβλέπεται
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
"Knowledge Management in the Learning Society - Education and Skills", Centre for Educational Research and Innovation, OECD, Paris, France. Publication Date:08 Mar 2000 Pages: 260 ISBN: 9789264181045
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-06-2016