ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ / PLANNING AND SCHEDULING
ΚωδικόςIS03
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Βράκας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002248

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600039963
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καλή Γνώση των Αρχών της Τεχνητής Νοημοσύνης, Ευχέρεια στον Προγραμματισμό
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εισαγωγή στις Ερευνητικές Περιοχές του Σχεδιασμού Ενεργειών, του Χρονοπρογραμματι σμού και της ικανοποίησης Περιορισμών. Απόκτηση βιβλιογραφικών γνώσεων στις περιοχές. Μελέτη των αλγορίθμων. Απόκτηση Ικανοτήτων Μοντελοποίησης Προβλημάτων και Επίλυσης τους. Χρήση ολοκληρωμένων εργαλείων για την αναπαράσταση, επίλυση και μελέτη προβλημάτων αναζήτησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενα του μαθήματος είναι οι τομείς της Τεχνητής Νοημοσύνης: α) Αυτοματοποιημένος Σχεδιασμός Ενεργειών (Automated Planning), β) Χρονοπρογραμματισμός (Scheduling) και γ) Ικανοποίηση Περιορισμών (Constraint Satisfaction). Το μάθημα κάνει μια εισαγωγή στις ερευνητικές περιοχές του Αυτοματοποιημένου Σχεδιασμού Ενεργειών, του Χρονοπρογραμματισμού και της Επίλυσης Περιορισμών, αναλύει τις μεθόδους αναπαράστασης της γνώσης που διευκολύνουν την κωδικοποίηση των προβλημάτων και παρουσιάζει αλγορίθμους και μεθοδολογίες επίλυσης. Στα πλαίσια του μαθήματος γίνονται συχνά αναφορές στις πρακτικές προεκτάσεις των θεωρητικών εννοιών, παρουσιάζονται πρακτικές εφαρμογές των μεθοδολογιών και γίνεται εκτενής αναφορά στα σημεία συνεργασίας των τριών ερευνητικών περιοχών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις903
Άσκηση Πεδίου451,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων903
Διάβασμα
Σύνολο2257,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις μαθήματος (ποσοστό 50%), Εργασίες Μαθήματος (ποσοστό 20%), Προγραμματιστική εργασία (ποσοστό 30%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
"Automated Planning: Theory and Practice", M. Ghallab, D. Nau, P. Traverso
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-03-2016