Κοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ / Social psychology and Mass Media (specialization journalism)
ΚωδικόςΓΕ1400
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑντώνιος Γαρδικιώτης
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000015

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 197
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓενικόςΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600054628

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 3 - ΝΟΠΕ 1ος όροφος (161)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 12:00 έως 14:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μάθουν τις βασικές κοινωνικοψυχολογικές θεωρίες Να μάθουν τις βασικές ερευνητικές προσεγγίσεις της κοινωνικής ψυχολογίας Να εφαρμόσουν τη κοινωνικοψυχολογική θεωρία για να λύσουν προβλήματα της επικοινωνίας Να αξιολογούν την επιστημονική βιβλιογραφία και εργογραφία Να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ της επιστημονικής και της βιωματικής προσέγγισης των κοινωνικών φαινομένων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξοικειώνει τους διδασκόμενους γενικά με τον επιστημονικό κλάδο της κοινωνικής ψυχολογίας. Επίσης τονίζει τα θεωρητικά εργαλεία που προσφέρει η κοινωνική ψυχολογία για την κατανόηση της διαδικασίας της επικοινωνίας (σε διατομικό, διομαδικό, συμβολικό και ιδεολογικό επίπεδο). Δίνει έμφαση στον άρρηκτο δεσμό μεταξύ κοινωνικο-ψυχολογικής θεωρίας και επιστημονικής έρευνας με σκοπό την κατανόηση της σχέσης ατόμου – κοινωνικού πλαισίου. Η σχέση αυτή εξετάζεται σε τέσσερα βασικά επίπεδα ανάλυσης, το ενδο-ατομικό (π.χ., γνωστική επεξεργασία πληροφοριών), το δι-ατομικό (π.χ. διαπροσωπική έλξη ή ανταγωνισμός), το δι-ομαδικό επίπεδο (π.χ. κοινωνική ταυτότητα και στερεότυπα) και το ιδεολογικό (π.χ., κοινωνικές αναπαραστάσεις).
Λέξεις Κλειδιά
θεωρία κοινωνικής ψυχολογίας, έρευνα, διαπροσωπικό, διομαδικό και ιδεολογικό επίπεδο ανάλυσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint παρουσιάσεις στην τάξη επικοινωνία με φοιτητές με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σύνολο39
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Hogg, M.A., & Vaughan, G.M. (2010). Κοινωνική Ψυχολογία (Επιμ. Χαντζή, Α.). Αθήνα: Gutenberg
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Augoustinos, M., & Walker, I. (1995). Social cognition: An integrated introduction. London: Sage. Brown, R. (1995). Prejudice: Its Social Psychology. Oxford: Blackwell. Brown, R., & Gaertner, S. L. (Eds.). (2001). Blackwell Handbook of Social Psychology: Intergroup Processes. London: Blackwell. Brewer, M. B., & Miller, N. (1996). Intergroup Relations. Buckingham: Open University Press. Γαρδικιώτης, Α. (2008). Σύγχρονα θέματα κοινωνικής επιρροής. Αθήνα: Τυπωθήτω. Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The Psychology of Attitudes. London: Harcourt Brace Jovanovich. Hogg, M. A., Tindale, R. S. (Eds.). (2001). Blackwell Handbook of Social Psychology : Group Processes. London: Blackwell. Oakes, P. J., Haslam, S. A., & Turner, J. C. (1994). Stereotyping and Social Reality. Oxford: Blackwell. Παπαστάμου, Σ. (Επιμ.) (2001). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία (ττ. Α’-Δ’). Αθήνα: Πεδίο. Turner, J. C. (1991). Social Influence. Milton Keynes: Open University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-08-2013