Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
* να κατανοούν τη σημασία και το ρόλο της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία
* να ερευνούν στο χώρο της θεολογικής επιστήμης με τη βοήθεια και τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών
* να χρησιμοποιούν αργότερα, ως εκπαιδευτικοί, στην διδακτική διαδικασία τις εποπτικές και τις ερευνητικές δυνατότητες που τους παρέχει ο χώρος της Πληροφορίας και της εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (πολυμέσα, εκπαιδευτικό λογισμικό, διαδραστικός πίνακας, powerpoint, μάθηση και εκπαίδευση από απόσταση κ.ά).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο αφορά στην επισκόπηση των επιμέρους προσεγγίσεων που σχετίζονται με την εισαγωγή και την ενσωμάτωση των σύγχρονων τεχνολογιών, που αποκαλούνται με τον όρο Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στο χώρο της Θεολογικής Επιστήμης και της έρευνας και ειδικότερα στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση
Θέματα:
1. Εισαγωγικά. Οι νέες τεχνολογίες στη θεολογία και στην εκπαίδευση. Γένεση-εξέλιξη-σύγχρονη κατάσταση
2. Συστήματα-εργαλεία πληροφορικής κατάλληλα για εφαρμογές στην εκπαίδευση (γενική θεώρηση, είδη)
3. Επεξεργασία κειμένου ποικίλης μορφής (μαθήματα, φυλλάδια, σχολικές εφημερίδες κλπ.)
4. Εργαλεία ΤΠΕ για την υποστήριξη της εποπτικής διδασκαλίας (powerpoint)
5. Διαδραστικός πίνακας
6. Εκπαίδευση από απόσταση: Μορφές και εργαλεία ασύγχρονης εκπαίδευσης
7. Εκπαίδευση από απόσταση: Μορφές και εργαλεία συγχρονικής εκπαίδευσης
8. Εκπαιδευτικό λογισμικό για το μάθημα των Θρησκευτικών
9. Εργαλεία σχεδίασης μαθημάτων με τη χρήση ΤΠΕ για τη διδασκαλία και για την αξιολόγηση των μαθητών
10. Η χρήση του διαδικτύου στην μαθησιακή διαδικασία
11. Πρακτική ἀσκηση - Εφαρμογές Ι
12. Πρακτική ἀσκηση - Εφαρμογές ΙΙ
13. Αποτίμηση: Οφέλη, προβλήματα και κίνδυνοι από την χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
Λέξεις Κλειδιά
θεολογία, τεχνολογία, εκπαίδευση από απόσταση, σύγχρονη- ασύγχρονη εκπαίδευση, διαδραστικός
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ηρακλής Ρεράκης – Ευάγγελος Πεπές, Θεολογική Παιδεία και εκπαιδευτική τεχνολογία, εκδ. Δέσποινα Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2015. Ύλη εξετάσεων:Σελ: 21-40,55-98,101 - 119, 130 - 133, 135 - 145, 147 - 167.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Β. Κόμης, Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, εκδ Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα 2004.
2. Ιω. Κανάκης, Διδασκαλία και μάθηση με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1989.
3. Δ. Μαρτάκου, Εισαγωγή στα πλυμέσα, Multimedia και Εκπαίδευση, Πρακτικά διαλέξεων ημερίδας της Ε,Ε.Φ. και του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, εκδ, ΙΩΝ, Αθήνα 1995.
4. Ηλ. Ευθυμίου, - Χρ. Βιτσιλάκη, Νέες μορφές μάθησης και ο ρόλος της τεχνολογίας. Η περίπτωση της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εκδ. Κυριακίδης Θεσσαλονίκη 2007.
5. Ν. Αβούρης, Εισαγωγή στην επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή, εκδ. Δίαυλος, Αθήνα 2000.
6. Ι. Κεκκές, Οι νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Ζητήματα σχεδιασμού και εφαρμογών: Φιλοσοφικές- κοινωνικές προεκτάσεις, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα 2004.
7. Ν. Ράπτης & Α. Ράπτη, Πληροφορική και Εκπαίδευση. Συνολική προσέγγιση. Τόμ. Α΄ , έκδ. συγγραφέων, Αθήνα 1999.