ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1 / DESIGN STUDIO 1
Κωδικός03EA10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΧαρακτηρισμόςΕΡΓΑΣΙΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002617

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 173
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό3215

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία10
Class ID
600055130
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Επιστημονικής ΠεριοχήςΠρόκειται για τα μαθήματα εκείνα που αναφέρονται σε γνωστικά πεδία που εντάσσονται άμεσα στο επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών. Συνήθως διδάσκονται από το δεύτερο εξάμηνο των σπουδών και μετά, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται η ένταξή τους και στο πρώτο. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φυσιολογία φυτών, η Βιολογία κυττάρου κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 02EE10 ΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το εργαστήριο έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών και φοιτητριών με τη διαδικασία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού με ιδιαίτερη αναφορά στην υλικότητα και τις κατασκευαστικές μεθόδους και τεχνικές. Επίσης με την ικανότητα συγκρότησης και ανάπτυξης των βασικών ιδεών και ζητημάτων που κατευθύνουν την σχεδιαστική διαδικασία στην αρχιτεκτονική. Όπως ζητήματα χωρικής οργάνωσης, προγράμματος, μορφής, και δομής. Η εκπαιδευτική διαδικασία οργανώνεται με τρόπο, που να γίνει κατανοητό από τους φοιτητές, ότι η κατασκευή, δεν αποτελεί για την αρχιτεκτονική μια ανεξάρτητη πρακτική, που απλά υλοποιεί αυτό που σχεδιάστηκε αλλά αντίθετα συνιστά μια αναπόσπαστη, διάσταση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Πρόθεση επίσης του εργαστηρίου είναι η εξάσκηση στην έρευνα, στην αναλυτική σκέψη, στην συνθετική προσέγγιση, στην σύλληψη και εξέλιξη της αρχιτεκτονικής ιδέας, και στην ανάπτυξη μικρής πολυπλοκότητας λειτουργικού προγράμματος. Η εξάσκηση επίσης στις αναπαραστατικές τεχνικές, στα μέσα και εργαλεία σχεδιασμού, στην κατασκευή προπλασμάτων. Η εξοικείωση με την διαδικασία σχεδιασμού, υλικότητας και κατασκευής, θα γίνει μέσα από την επεξεργασία συγκεκριμένων θεμάτων κατοικίας μικρής κλίμακας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ.ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε 25 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών.ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητώνΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδεςErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση1044,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων130,5
Εξετάσεις80,3
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 25958 Συγγραφείς: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ Έτος Έκδοσης 1984 ISBN 9602041765 Εκδόσεις ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 7883 Συγγραφείς: ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΝΙΚΟΣ Έτος Έκδοσης 2009 ISBN 978-960-457-244-1 Εκδόσεις MAΛΛIAPHΣ ΠAIΔEIA Η μηχανή και το δίκτυο ως δομικά πρότυπα στην αρχιτεκτονική Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33154837 Συγγραφείς: Γιάννης Ζαβολέας Έτος Έκδοσης 2013 ISBN 978-960-9489-31-7 Εκδόσεις futura - Μιχ. Παπαρούνης Αρχιτεκτονική και κατοίκηση: Από τον Heidegger στον Koolhaas Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 1883 Συγγραφείς: Παύλος Λέφας Έτος Έκδοσης 2008 ISBN 978-960-348-176-8 Εκδόσεις Πλέθρον ΔΙΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΗ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22772163 Συγγραφείς: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΔΗΣ Έτος Έκδοσης 2005 ISBN 960-86432-1-Χ Εκδόσεις METAPOLIS PRESS Κτίζειν, Κατοικείν, Σκέπτεσθαι Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 1577 Συγγραφείς: Martin Heidegger Έτος Έκδοσης 2008 ISBN 978-960-348-178-2 Εκδόσεις Πλέθρον ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12380304 Συγγραφείς: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΡΗΣ Έτος Έκδοσης 2011 ISBN 978-960-524-321-0 Εκδόσεις ΙΤΕ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2016