ΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος

ΤίτλοςΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ / CONSTRUCTION MATERIALS & BUILDING TECHNOLOGY
Κωδικός02EE10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002564

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 172
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό216

Πληροφορίες Τάξης

ΤίτλοςΥΛΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600055161
Τύπος Μαθήματος
  • ΥποβάθρουΤα μαθήματα εκείνα που, αν και δεν αναφέρονται άμεσα στην επιστήμη που θεραπεύει το Πρόγραμμα Σπουδών, ωστόσο αποτελούν αναγκαία προϋπάρχουσα επιστημονική γνώση για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί θέματα άμεσα εντασσόμενα σ' αυτήν. Συνήθως διδάσκονται στα πρώτα εξάμηνα σπουδών. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι τα Στατιστική στη Βιολογία, η Φυσικοχημεία κα.
  • Γενικών ΓνώσεωνΜαθήματα που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το επιστημονικό αντικείμενο του Προγράμματος Σπουδών, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη παιδεία του φοιτητή ως επιστήμονα και πολίτη. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι η Φιλοσοφία της επιστήμης, τα Σύγχρονα παγκόσμια προβλήματα κα.
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος είναι : α) Η πρώτη επαφή των φοιτητών με το αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και β) η ενημέρωση των φοιτητών σε γενικές αρχές - τεχνολογίες και υλικά κατασκευής. Εργαστηριακό θέμα : ισόγεια κατοικία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθηµα ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (02EΕ10), διδάσκεται στους πρωτοετείς φοιτητές στο δεύτερο εξάμηνο των σπουδών τους. Εισάγει τους φοιτητές, μέσω διαλέξεων, τόσο στις βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασµού, όσο και στην κατασκευή και τη χρήση των δοµικών υλικών. Ως εργαστηριακό μάθημα προχωράει στη συνθετική και την κατασκευαστική πρόταση µιας συμβατικής μονώροφης κατοικίας, µικρής κλίµακας. Στόχος λοιπόν του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στην κατασκευαστική διάσταση των αρχιτεκτονικών τους προτάσεων. Να κάνει δηλαδή στους φοιτητές κατανοητή, την άρρηκτη σχέση μεταξύ της συνθετικής πρότασης και της κατασκευής. Η κατανόηση αυτής της σχέσης θα τους επιτρέψει ως επαγγελματίες αρχιτέκτονες να είναι δημιουργικοί και ανταγωνιστικοί, σε µια αγορά εργασίας που απαιτεί καινοτόμους αρχιτεκτονικές προτάσεις ως προς τη σύνθεση, την υλικότητα και την κατασκευαστική τους αρτιότητα. Στο μάθηµα οι φοιτητές καλλιεργούν την ικανότητα επικοινωνίας, µέσω αναπαράστασης των προτάσεων τους σχεδιαστικά, μέχρι και την κλίµακα κατασκευαστικών λεπτομερειών σε 1:5 και μέσω του προφορικού λόγου, σε επίπεδο οργάνωσης και ανάπτυξης των ιδεών και προτάσεών τους. Κατανοούνται έτσι καλύτερα και από το σύνολο του εργαστηρίου, οι βασικές αρχές της κατασκευής συμβατικών κτιρίων μικρής κλίμακας και οι βασικές ιδιότητες, μορφές και χρήσεις των βασικών δομικών υλικών, προκειμένου να μπορούν να γίνουν οι ανάλογες επιλογές για µια πλήρη αρχιτεκτονική πρόταση. Το μάθηµα αυτό αποτελεί τη βάση για τα μαθήματα, που στη συνέχεια του προγράμματος σπουδών εξετάζουν διεξοδικότερα και πιο σύνθετα τη σχέση αρχιτεκτονικής πρότασης και κατασκευής, όπως είναι το µάθηµα "Εισαγωγή στο Σχεδιασμό 1 (03ΕΑ10)". Οι φοιτητές αξιολογούνται, τόσο µέσα από εξετάσεις στο περιεχόμενο των διαλέξεων του µαθήµατος, όσο και μέσα από το σχεδιαστικό θέμα που εκπονούν στο εργαστήριο.
Λέξεις Κλειδιά
Υλικά, Τεχνολογία Κατασκευής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςΣυνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα. Συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος στην τάξη, το εργαστήριο, το πεδίο κλπ.ECTSΟι πιστωτικές μονάδες (ECTS) της αντίστοιχης μαθησιακής δραστηριότητας. Κάθε μονάδα αντιστοιχεί σε 25 ώρες φόρτου εργασίας των φοιτητών.ΑτομικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα δεν απαιτείται συνεργασία μεταξύ των φοιτητώνΟμαδικάΓια τη μαθησιακή δραστηριότητα οι φοιτητές συνεργάζονται σε ομάδεςErasmusΗ μαθησιακή δραστηριότητα προσφέρεται στους φοιτητές των προγραμμάτων ανταλλαγής
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
  • Δημόσια Παρουσίαση (ΔιαμορφωτικήΗ διαμορφωτική αξιολόγηση (για βελτίωση) αναφέρεται στις τυπικές και άτυπες διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζονται από τους διδάσκοντες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου να τροποποιήσουν της διδακτικές και μαθησιακές τους δραστηριότητες για να βελτιώσουν τη μάθηση των φοιτητών., ΣυμπερασματικήΗ συμπερασματική αξιολόγηση (για βαθμολόγηση) αναφέρεται στην αξιολόγηση της μάθησης και εκφράζει την ανάπτυξη που παρουσίασαν οι φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος.)
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2016