Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν συνειδητοποιήσει ότι για την αποτελεσματική άσκηση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος απαιτείται υψηλού επιπέδου επιστημονική εκπαίδευση στον τομέα ειδίκευσης, στη συστηματική παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση και στην πρακτική άσκηση. Απολύτως αναγκαία κρίνεται η συνεχής επιμόρφωση κατά την άσκηση του επαγγέλματος.
-Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εξής θεματικές ενότητες: Επικοινωνία εκπαιδευτικού - μαθητών, Διαχείριση κρίσεων στη σχολική τάξη - σχολείο, ενίσχυση της κοινωνικά επιθυμητής συμπεριφοράς, βαθμολόγηση και αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης, εκπαίδευση εκπαιδευτικών και "αξίες".
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α) Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να διερευνήσει το θέμα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε όλες του τις διαστάσεις. Αναλυτικότερα εξετάζονται τα εξής θέματα: το πρόγραμμα σπουδών εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, οι διεθνείς τάσεις, ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα, η θεωρητική επιστημονική εκπαίδευση στο επιμέρους γνωστικό αντικείμενο (ειδίκευση), η παιδαγωγική κατάρτιση (ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς και μάθησης, πρόληψη και διαχείριση κρίσεων, στιλ διδασκαλίας, ανάπτυξη επικοινωνίας εκπαιδευτικού-μαθητών, προϋποθέσεις αποτελεσματικής διδασκαλίας), η διδακτική κατάρτιση (σχεδιασμός, οργάνωση, διεξαγωγή, βαθμολόγηση και αξιολόγηση διδασκαλίας), η Πρακτική Άσκηση (ορισμός, αναγκαιότητα, μοντέλα, οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση), η Πρακτική Άσκηση στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, περιεχόμενο σπουδών και αξίες, η επιμόρφωση (θεσμός, σκοπός, μοντέλα και τρόποι).
Β) Επιπλέον στο ίδιο μάθημα εξετάζονται τα εξής θέματα που αφορούν την παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών: Επικοινωνία, Διαχείριση κρίσεων, Αξιολόγηση.
Λέξεις Κλειδιά
Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, διεθνείς τάσεις, ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα, επιστημονική εκπαίδευση-παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση- πρακτική άσκηση, επιμόρφωση,
Περιγραφή
Α) Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να διερευνήσει το θέμα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε όλες του τις διαστάσεις. Αναλυτικότερα εξετάζονται τα εξής θέματα: το πρόγραμμα σπουδών εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, οι διεθνείς τάσεις, ο ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα, η θεωρητική επιστημονική εκπαίδευση στο επιμέρους γνωστικό αντικείμενο (ειδίκευση), η παιδαγωγική κατάρτιση (ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς και μάθησης, πρόληψη και διαχείριση κρίσεων, στιλ διδασκαλίας, ανάπτυξη επικοινωνίας εκπαιδευτικού-μαθητών, προϋποθέσεις αποτελεσματικής διδασκαλίας), η διδακτική κατάρτιση (σχεδιασμός, οργάνωση, διεξαγωγή, βαθμολόγηση και αξιολόγηση διδασκαλίας), η Πρακτική Άσκηση (ορισμός, αναγκαιότητα, μοντέλα, οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση), η Πρακτική Άσκηση στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, περιεχόμενο σπουδών και αξίες, η επιμόρφωση (θεσμός, σκοπός, μοντέλα και τρόποι).
Β) Επικοινωνία, Διαχείριση κρίσεων, Αξιολόγηση.