ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / Education systems for special needs students
ΚωδικόςΠ1709
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΚατεύθυνση Παιδαγωγικής
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009233

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 98
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600056763

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 108 (127)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να αναγνωρίσουν τα διαφορετικά συστήματα παροχής ειδικής αγωγής να κατηγοριοποιήσουν κάθε σύστημα με βάση τα υπάρχοντα συστήματα ταξινόμησης να εξηγήσουν τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ των συστημάτων να αναλύσουν κάθε σύστημα με βάση συγκεκριμένους άξονες όπως αυτοί διαμορφώνονται στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο να συζητούν κριτικά τους παράγοντες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη των συστημάτων ειδικής αγωγής να αξιολογήσουν κάθε σύστημα ως προς την υπηρέτηση των σκοπών της ειδικής αγωγής και της συνεκπαίδευσης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος στο μάθημα είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα διαφορετικά μοντέλα παροχής ειδικής αγωγής που εφαρμόζονται σε χώρες από όλες τις ηπείρους και η κατανόηση των παραμέτρων που συνδιαμορφώνουν την επιλογή κάθε συστήματος. Τα συστήματα εξετάζονται μέσα από την ιστορική τους εξέλιξη και αναλύονται παράγοντες όπως το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, η φιλοσοφία της εκπαίδευσης, οι αντιλήψεις για την αναπηρία, η υπάρχουσα νομοθεσία, οι οικονομικές συνθήκες και το κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο αναφοράς. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα Ευρωπαϊκά συστήματα ειδικής αγωγής σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα και τις κυρίαρχες αντιλήψεις για την ειδική αγωγή καθώς και στην προετοιμασία των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής. 1 Παρουσίαση του περιεχόμενου και του τρόπου εργασίας στο πλαίσιο του μαθήματος 2 Αναπηρία - Αποσαφήνιση όρων Ερμηνευτικά μοντέλα της αναπηρίας - Εισαγωγικές ερωτήσεις – παρανοήσεις Ιστορική εξέλιξη και κριτική των ερμηνευτικών μοντέλων 3 Ειδική αγωγή – Θεωρητικές αρχές και περιεχόμενο Ιστορική εξέλιξη Δικαιώματα και νομοθετικές ρυθμίσεις Δομές ειδική αγωγής 4 Πολιτική της αναπηρίας – αναπηρικό κίνημα και συνέπειες για την παιδαγωγική της ένταξης 5 Ορισμός της ένταξης –αποσαφήνιση όρων - Ιστορική εξέλιξη Μοντέλα ένταξης και υποστήριξη της ένταξης 6 Ανάπτυξη διαφορετικών μοντέλων Συγκριτική παρουσίαση συστημάτων ειδικής αγωγής 7 Παράγοντες διαμόρφωσης συστημάτων - εφαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα 8 Η συνεκπαίδευση Η αρχή του ολικού σχεδιασμού και η Διαφοροποιημένη διδασκαλία 9 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού γενικής και ειδικής αγωγής στις νέες συνθήκες 10 Η οργάνωση της ειδικής αγωγής στην Ευρώπη 11 Η ειδική αγωγή στην Β. Αμερική και στην Αυστραλία 12 Η ειδική αγωγή στις αναπτυσσόμενες χώρες 13 Ανατροφοδότηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Αξιοποίηση του διαδικτύου για παρουσίαση πληροφοριών, power point παρουσιάσεων επικοινωνία με φοιτητές μέσω email
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις140,6
Σεμινάρια251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Εκπόνηση μελέτης (project)361,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών502
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με βάση τις εργασίες των φοιτητών/τριών (ατομική εργασία 30%, ομαδική εργασία 70%). Η ατομική εργασία πρέπει να κατατεθεί την συγκεκριμένη ημερομηνία κατάθεσης, αλλιώς δεν γίνεται δεκτή. Η ομαδική εργασία παρουσιάζεται σε συγκεκριμένη ημερομηνία και κατατίθεται έως τη δεύτερη εβδομάδα της εξεταστικής του Ιουνίου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ειδική & Ενιαία εκπαίδευση στην Κύπρο Ελένη Φτιάκα Εκδόσεις Ταξιδευτής 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-07-2017