Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Να προσεγγίσουν βασικά θεωρητικά ζητήματα σχετικά με την χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία
• Να γνωρίσουν συγκεκριμένα ψηφιακά μαθησιακά περιβάλλοντα και τις δυνατότητες που διανοίγονται με αυτά στη διδασκαλία του ξενόγλωσσου μαθήματος
• Να γνωρίσουν την παιδαγωγική αξιοποίηση ηλεκτρονικών εργαλείων, εφαρμογών και πλατφορμών διαχείρησης δεδομένων και επικοινωνίας
• Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν υβριδικά ή μη μαθησιακά περιβάλλοντα με την χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας
• Να αξιολογούν κριτικά μαθησιακά περιβάλλοντα στο διαδίκτυο ή περιβάλλοντα που οι ίδιοι κατασκευάζουν
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η δημιουργία και η διαχείρηση ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης καθώς και η παιδαγωγική τους αξιοποίηση στην γλωσσική διδασκαλία και μάθηση, αποτελούν βασικές θεματικές αυτού του μαθήματος. Αρχικά θα μας απασχολήσει το ερώτημα ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενος ψηφιακού περιβάλλοντος μάθησης και πώς αυτό εξυπηρετείται απο τα ψηφιακά μέσα. Επιπλέον θα αξιολογήσουμε μεμoνωμένες ψηφιακές εφαρμογές μεταξύ άλλων με βάση το ερώτημα, μπορούν ή/και πώς μπορούν να συμβάλλουν στην προετοιμασία και διεξαγωγή του μαθήματος, αποσκοπώντας στην δημιουργία ενός περιβάλλοντος μεταξύ άλλων ανοιχτής, διαφοροποιημένης, εξατομικευμένης, συνεργατικής και άλλων μορφών διδασκαλίας και μάθησης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Arnold, R. –Lermen, M. (2006). eLearning-Didaktik. Hohengehren: Schneider
Born, J. (2008). Das eLearning-Praxisbuch. Hohengehren: Schneider
Fredebeul, M. (2007). Situiertes Lernen und Blended Learning. Norderstedt: Müller
Issing, L. / Klimsa, P. (2009). Online Lernen. München: Oldenburg
Klippel, F. /Koller, G. / Polleti, A. (2007). Fremdsprachenlernen online. Münster: Waxmann
Legutke, M. / Rösler, D. (2003). Fremdsprachen mit digitalen Medien: Beiträge des Giessener
Forschungskolloquiums. Tübingen: Narr.
Meister, H./Shalaby, D. (2014). E-Learning. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht.Hueber: München
Rösler, D. (2007). E-Learning Fremdsprachen: eine kritische Einführung. Tübingen: Stauffenburg:
Solomon, G. / Lynne (2007). WEB 2.0, new tools, new schools.Washington: ISTE
Καράμηνας, Ι. (2006). Διδασκαλία και μάθηση με την αξιοποίηση του Διαδικτύου. Αθήνα: Ατραπός.
Μικρόπουλος, Τ. (2006). Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Σολομωνίδου, Χ. (2008). Νέες τάσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Τζιφόπουλος, Μ. (2010). Ψηφιακός γραμματισμός υποψηφίων εκπαιδευτικών. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.