ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / PAINTINGS AS A MEDIUM IN GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Τίτλος στα ΓερμανικάBildende Kunst als Medium im DaF-Unterricht
ΚωδικόςΓΔ_003
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003387

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γλώσσα και Πολιτισμός στο Γερμανόφωνο Χώρο (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογία-ΔιδακτικήΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-9
Λογοτεχνία-ΠολιτισμόςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-9

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600057851
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτ./τριες αποκτούν γνώσεις για την ιστορία της τέχνης, μελετούν επιστημονική βιβλιογραφία σχετική με τις πολιτισμικές σπουδές, το σχεδιασμό και την οργάνωση του μαθήματος με διαπολιτισμική στοχοθεσία (ατομικά) παρουσιάζουν επιλεγμένα θέματα της τέχνης και της ιστορίας της τέχνης (ομαδικά) σχεδιάζουν και πραγματοποιούν μια διδακτική ενότητα με θέμα την τέχνη και πολιτισμικές σπουδές (ομαδικά) παράγουν ένα πορτφόλιο (ατομικά) γράφουν μία εργασία με βάση συγκεκριμένης βιβλιογραφίας (ατομικά)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
απασχόληση με την τέχνη και απόκτηση γνώσεων της ιστορίας της τέχνης πίνακες τέχνης ως μέσων για πολιτισμική και αναστοχαστική μάθηση στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας ασχολία μετ την τέχνη και ανάπτυξη αισθητικής & συναισθημάτων κίνητρα για παραγωγή γλώσσας χειρισμός μεθόδων στην χρίση έργων τέχνης στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας σχεδιασμός και οργάνωση μαθημάτων
Λέξεις Κλειδιά
έργα τέχνης στο μάθημα της ξένης γλώσσας, πολτιισμική μάθηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η τέχνη δεν δείχνει το ορατό, αλλά το φανερώνει (Paul Klee) Οι πίνακες ζωγραφικής αποτελούν μια αστείρευτη πηγή υλικού στο μάθημα του πολιτισμού και στον αναστοχασμό του στο μάθημα ξένων γλωσσών.. Αφύπνουν ευαισθησία για την τέχνη, μας ταξιδεύουν στο παρελθόν, μας επιτρέπουν να αντιλαμβανόμαστε πράματα. Ακόμη, μας διευρύνουνε νέους ορίζοντες και δρουν σαν αφορμές για έκφραση και χρήση της γλώσσας. Σε ένα πέρασμα μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής περιγράφουμε και σχολιάζουμε πίνακες ζωγραφικής διαφόρων εποχών και ψάχνουμε δυνατότητες και μέσα για τη χρήση μέσα στο μάθημα. Ασχολούμαστε με την θεωρία της πολιτισμικής μάθησης και σχεδιάζουμε ενότητες μαθημάτων και δημιουργούμε ασκήσεις για το μάθημα της ξένης γλώσσας.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1004
Σύνολο1787,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνεργασία στο σεμινάριο, παρουσίαση θέματος, μικροδιδασκαλεία και γραπτή εργασία (Portfolio) (Ο τελικός βαθμός αποτελείται από τον μέσω όρο των βαθμών που πρέπει να είναι όλοι πάνω από την βάση)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Fremdsprache Deutsch (2006): Lernen an Stationen. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts, Heft 35 Funk, Hermann/Kuhn, Christina/Skiba, Dirk/Spaniel-Weise, Dorothea/Wicke, Rainer E. (2015): Aufgaben, Übungen, Interaktion. Deutsch Lehrern Lernen 4. München: Klett, Langenscheidt Grätz, Roland (1997): Kunst und Musik im Deutschunterricht. In: Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. München: Klett Edition Deutsch 2/1997, 4-8 Kunst, Bildananlyse: http://pub.ab-one.de/kunst/bildanalyse/ba_3.htm (Stand: 3.4.2016) Lenger-Sidiropoulou, Renate (2006): Kunstbilder interkulturellen DaF-Unterricht. In: Akzent. Zeitschrift für Deutschlehrer in Griechenland. Athen: Goethe Institut. Februar 06, 30. Unter: http://www.goethe.de/ins/gr/lp/lhr/akz/de1477390.htm (Stand: 3.4.2016) Marx, Carola (2008): Fremdsprachendidaktik und Museumspädagogik: Empirische Untersuchungen am Beispiel von Kunstmuseen. o.O.: Verlag dissertation.de Nikonanou, Niki (2014): Die „Sprache“ der Kunst in einer „fremden“ Sprache? Das Museum als Lernort für den Fremdsprachenunterricht. In: Katsaounis, Nikolaos/Sidiropoulou, Renate M.: Sprachen und Kulturen in (Inter)Aktion. Hellenogermanica 2. Frankfurt/Main: Peter Lang Schulz, Renate A./Tschirner, Erwin (Hg.) (2008): Communicating across Borders. Developing Intercultural Competence in German as a Foreign Language. München. Iudicium Verlag Weidenmann, Arne/Straub, Jürgen/Nothnagel, Steffi (2010): Wie lehrt man interkulturelle Kompetenz? : Theorien, Methoden und Praxis in der Hochschulausbildung. Ein Handbuch. Bielefeld: transcript S. 15-27 Wicke, Rainer E. (2000): Grenzüberschreitungen. Der Einsatz von Musik, Fotos und Kunstbildern im DaF-Unterricht in Schule und Fortbildung; München: Iudcium Verlag Wicke, Rainer E. (2004): Aktiv und kreativ lernen. Projektorientierte Spracharbeit im Unterricht. Reihe Deutsch als Fremdsprache; Ismaning: Max Hueber Verlag Kunst und Erziehung: Protokolle des Internationalen Kongresses. Athen: 6. - 8. Mai 2011 (Griech.: Τέχνες και εκπαίδεωση: Πρακτικα διεθνούς συνεδρίου. Αθήνα: 6-8 Μαΐου 2011). Unter: http://primarymusic.primarymusic.gr/primarymusic/images/stories/Eggrafa/Kampylis_Argyriou_2011_ArtsEdu_B_VOL.pdf
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-09-2016