ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / SEMINAR ON HISTORY OF ART
ΚωδικόςΑΙΤ606
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004325

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2015-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΥποχρεωτικό ΕιδίκευσηςΧειμερινό/Εαρινό-9

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600057931

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 110 Β (129)
ΗμερολόγιοThursdsay 11:00 to 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γενικές γνώσεις Ιστορίας της Τέχνης
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του σεμιναρίου είναι η απόκτηση δεξιοτήτων στην διδασκαλία της Ιστορίας της Τέχνης στη Μέση Εκπαίδευση (ΜΕ) με άσκηση στην παραγωγή μικρού επιστημονικού κειμένου ιστορίας και θεωρίας της τέχνης από το αρχικό στάδιο της επιλογής του θέματος ως το τελικό της συγγραφής του κειμένου. Κριτήριο είναι η προσβασιμότητα του αντικειμένου ώστε η επαφή με αυτό να είναι άμεση. Οι εργασίες σχετίζονται με το αφηγηματικό μέρος του σεμιναρίου για την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις σχέσεις διεθνούς και ελληνικής πρωτοπορίας ώστε να ανιχνεύουν μέσα από τις μορφές τη φυσιογνωμία των συγκλίσεων και αποκλίσεων του τοπικού από το παγκόσμιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ελληνική και διεθνής τέχνη των πρωτοποριών: συγκλίσεις και αποκλίσεις Κάθε συνεδρία του σεμιναρίου αποτελείται από το αφηγηματικό μέρος και το μέρος της πρακτικής άσκησης Στο πρώτο εξετάζεται η πρόσληψη της διεθνούς τέχνης (ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής) από την ελληνική. Με άξονα τις διαφοροποιήσεις (στιλιστικές και θεωρητικές) από τα ρεύματα των πρωτοποριών που εισάγονται στο έργο των ελλήνων δημιουργών, διερευνώνται δύο ζητήματα: α. πώς διαμορφώθηκε η εθνική περιφερειακή ταυτότητα ενός διεθνούς μητροπολιτικού παραδείγματος όπως η τέχνη των πρωτοποριών ως τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. β. αν η εξέλιξη της φυσιογνωμίας της ελληνικής τέχνης στην εποχή της παγκοσμιοποίησης συνιστά ταξινομικό οξύμωρο ή εξακολουθεί να διεκδικεί εθνικό προσδιορισμό. Στο δεύτερο οι συμμετέχοντες ασκούνται στην παραγωγή μικρής έκτασης επιστημονικού κειμένου κατά στάδια: επιλογή του θέματος, προσδιορισμός του, συλλογή του υλικού, έρευνα σε αρχεία και βιβλιοθήκες, τεκμηρίωση φωτογραφική και βιβλιογραφική, παρουσίαση σε συνεδρία και συγγραφή του κειμένου. Το θέμα, σχετικό με το αφηγηματικό μέρος, επιλέγεται με κριτήριο την δυνατότητα πρόσβασης στο αντικείμενο της έρευνας (έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, κτίρια, διαμορφώσεις δημόσιων χώρων) ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν άμεση επαφή με το αντικείμενο της μελέτης τους.
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνική Τέχνη, Διεθνής Τέχνη, 19ος αι., 20ος αι., Πρωτοπορία. Διδακτική της Ιστορία ςτης Τέχνης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602
Φροντιστήριο1173,9
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων30,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903
Σύνολο2709
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Α. Κωτίδης, Μοντερνισμός και «Παράδοση» στην ελληνική τέχνη του μεσοπολέμου Α.Κωτίδης, Μοντερνισμός και «παράδοση» στην ελληνική μεταπολεμική και σύγχρονη τέχνη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φυλλάδια Οδηγιών του διδάσκοντος / Guidelines bulletins distributed by instructor
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-02-2016