ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ Η

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ Η / Neurology
ΚωδικόςΙΑ0302
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαριάνθη Αρναούτογλου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000300

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ Η
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600059020
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΜαριάνθη Αρναούτογλου, Βασιλική Κώστα, Αναστάσιος Ωρολογάς
2. Β΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΝικόλαος Γρηγοριάδης, Θεόδωρος Καραπαναγιωτίδης
3. Γ΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΟυρανία Αργυροπούλου-Ράκα, Μαγδαληνή Κώστα-Τσολάκη, Σεβαστή Μποσταντζοπούλου-Καμπούρογλου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα αποκτήσουν σχετική ικανότητα: - στην λήψη ενός ολοκληρωμένου νευρολογικού ιστορικού - στην εκτέλεση μιάς πλήρους νευρολογικής εξέτασης - στην ερμηνεία των ευρημάτων της νευρολογικής εξέτασης - στην αναγνώριση και διαφορική διάγνωση μιάς νευρολογικής παθολογικής κατάστασης καθώς και στη θεραπευτική της αντιμετώπιση
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
H ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική γνώση του Νευρικού Συστήματος του ανθρώπου στην φυσιολογική και παθολογική κατάσταση. Η γνώση αυτή προκύπτει από την μελέτη της ανατομίας και φυσιολογίας του Νευρικού Συστήματος καθώς και από την κατανόηση των παθοφυσιολογικών μηχανισμών των νοσημάτων και των δυσλειτουργιών του για να συμπληρωθεί από την διαγνωστική και θεραπευτική προσέγγιση τους. Οι διαλέξεις (μαθήματα από αμφιθεάτρου) περιλαμβάνουν : Εισαγωγή στις Νευροεπιστήμες ( νευροανατομία, νευροχημεία, νευροφυσιολογία), Μεθοδολογία νευρολογικής εξέτασης και ερμηνεία της, Εντοπιστική Διαγνωστική (εντόπιση της βλάβης στον εγκέφαλο, νωτιαίο μυελό, Περιφερικό Νευρικό Σύστημα), Νοσολογία του Νευρικού Συστήματος( αγγειακές παθήσεις, χωροκατακτητικές εξεργασίες, λοιμώξεις Νευρικού Συστήματος, απομυελινωτικά νοσήματα, παθήσεις βασικών γαγγλίων, άνοιες, παθήσεις παρεγκεφαλίδος, νοσήματα κινητικού νευρώνα, παθήσεις νεύρων και μυών, επιληψία και συγκοπική κρίση, κεφαλαλγία – νευραλγία, νευρολογικές εκδηλώσεις σε συστηματικές παθήσεις), εισαγωγή στον παρακλινικό έλεγχο (ηλεκτροεγκεφαλογραφία, ηλεκτρονευρομυογραφία, προκλητά δυναμικά, απεικονιστικές μέθοδοι). Η κλινική άσκηση (κλινική άσκηση σε αίθουσα διδασκαλίας και στους θαλάμους ασθενών)στοχεύει στην εκμάθηση της λήψης νευρολογικού ιστορικού και στην κατανόηση της μεθοδολογίας της νευρολογικής εξέτασης του Νευρικού Συστήματος – κρανιακά νεύρα, πυραμιδικό σύστημα, περιφερικός κινητικός νευρώνας, βασικά γάγγλια, παρεγκεφαλίδα, αισθητικός μηχανισμός (επιπολής, εν τω βάθει και συνδυασμένη αισθητικότητα) και ανώτερες φλοιïκές λειτουργίες.
Λέξεις Κλειδιά
Νευρολογία, Νευρολογική εξέταση, Παθήσεις νευρικού συστήματος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η διδασκαλία τόσο στο αμφιθέατρο όσο και στη κλινική άσκηση στην αίθουσα γίνεται με την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η επικοινωνία των φοιτητών με την γραμματεία της κλινικής και με μέλη ΔΕΠ γίνεται εκτός της προσωπικής επαφής με την χρήση του διαδικτύου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,5
Κλινική Άσκηση261
Σύνολο652,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές εξετάζονται γραπτά και προφορικά. Οι γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι προφορικές εξετάσεις γίνονται στους θαλάμους των ασθενών και περιλαμβάνουν κλινική εξέταση ασθενούς καθώς και ερωτήσεις σχετικές με την παθολογική κατάσταση του.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Κλινική Εξέταση Ασθενούς (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο 22768737: Νευρολογία, Karl F Masuhr. Βιβλίο 17420: Νευρολογία Λογοθέτη, Λογοθέτης Ι,Μυλωνάς Ι. Βιβλιο 17419: Νευρολογία, Τάσκος Ν. Βιβλίο 13255867:NETTER'S Σύνοψη Νευρολογίας, Misulis Head
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Oxford Handbook of Neurology, Eds.Manji H et al,2007. Neurology and Neurosurgery illustrated, Eds.Lindsay K, Bone I,2010. Clinical Neurology, Eds. Hankey G,Wardlaw J,2002.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-07-2013