ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ / EDUCATION FOR PERSONS WITH DISABILITIES
Κωδικός232
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Φωτιάδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000827

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600059483

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤΕΦΑΑ - Νέο κτίριο (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ (247)
ΗμερολόγιοMercoledì 16:45 to 18:15
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να διδάξει τη φυσιολογική διαδικασία της ψυχοκινητικής ανάπτυξης, την παθοφυσιολογία των ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως διαταραχές της νοημοσύνης και συμπεριφοράς, μειονεξίες που προέρχονται από βλάβη ή δυσλειτουργία του νευρικού συστήματος, και την ειδική αγωγή που εφαρμόζεται στα άτομα αυτά, ιδιαίτερα την κινητική προσέγγιση και τη δυνατότητα άθλησης αυτών των ατόμων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Βασικές αρχές και ρόλος της ειδικής αγωγής. 2. Αύξηση και διάπλαση του οργανισμού - Διαφοροποίηση φύλου - Εκτίμηση της ανάπτυξης. 3. Θεωρίες ψυχοκινητικής ανάπτυξης - Στάδια και εκτίμηση της ψυχοκινητικής ανάπτυξης. 4. Αναπτυξιακές δοκιμασίες-Εκτίμηση νοημοσύνης-Διαβαθμίσεις νοημοσύνης. 5. Νοητική υπεροχή, έκπτωση, υστέρηση. 6. Σύνδρομο μειωμένης προσοχής με υπερκινητικότητα - Μαθησιακές δυσκολίες - Προβλήματα 52 Οδηγός Σπουδών ΤΕΦΑΑ Εισαχθέντων το Ακαδημαϊκό Έτος 2008 - 2009 συμπεριφοράς, εκπαίδευσης, άσκησης. 7. Νευρικό Σύστημα - Κινητικός μηχανισμός - Αντανακλαστικά - Ρόλος εκτίμησης των αντανακλαστικών στην ψυχοκινητική ανάπτυξη. 8. Εγκεφαλική παράλυση - Χαρακτηριστικά - Αντιμετώπιση - Ρόλος της άσκησης. 9. Επιληψία - Εκπαιδευτικά προβλήματα - Ρόλος της άσκησης. Συγγενείς ανωμαλίες του νευρικού συστήματος, υδροκέφαλος. 10. Παθήσεις κινητικού συστήματος, νοσήματα οστών, αρθρώσεων, νευρομυϊκές παθήσεις. 11. Αισθητηριακές διαταραχές (τύφλωση, κώφωση ). Ρόλος της Φυσικής Αγωγής. 12. Ψυχικά νοσήματα - Νευρογενής ανορεξία - Αυτισμός - Αλκοολισμός - Ναρκωτικά. 13. Χρόνια οργανικά νοσήματα - Σακχαρώδης διαβήτης - Κυστική ίνωση - Βρογχικό άσθμα.
Λέξεις Κλειδιά
ειδική αγωγή, ψυχοκινητική ανάπτυξη, αναπηρίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση προτζέκτορα και ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2017