ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι / DIDACTICS OF GYMNASTICS Ι
Κωδικός220
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜιχαήλ Πρώιος
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα ΤΕΦΑΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000001

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 255
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικά Εφαρμογής324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600059486
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση και πρακτική εφαρμογή της τεχνικής, καθώς και της μεθοδολογίας εκμάθησης και διδασκαλίας των ασκήσεων στα διάφορα όργανα της γυμναστικής των ανδρών και των γυναικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ (α) ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ (β) 1. α) Τα όργανα της ΕΓ (Ταξινόμηση οργάνων, Χρήση οργάνων, Χειρισμός οργάνων, Συνδυασμοί οργάνων, Ασφάλεια οργάνων, Διαστάσεις οργάνων, Ιδιαιτερότητες οργάνων) β) Ασκήσεις και παιχνίδια για γνωριμία, προετοιμασία και εξοικείωση με τα όργανα της ΕΓ. 2. α) Η Ενόργανη Γυμναστική (ΕΓ) ως άθλημα, ως δραστηριότητα και ως αντικείμενο Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή. β) Μορφές εξάσκησης στα όργανα της ΕΓ (κυκλικά, σταθμοί, παιχνίδια, κλπ.). Εκμάθηση των μετακινήσεων (βηματισμών, στροφών, αλμάτων, κλπ.) και απόκτηση των βασικών θέσεων-στάσεων του σώματος (Θέσεις, Ισορροπίες, Στηρίξεις, Εξαρτήσεις, Κατακλίσεις, Στάσεις, Λαβές). 3. α) Η ορολογία της ΕΓ. Τα είδη των κινήσεων στην ΕΓ. β) Κυλίσματα, κυβιστήσεις και περιστροφές. Μορφές εξάσκησης για ανάπτυξη του προσανατολισμού σε περιστροφές γύρω από τους άξονες του σώματος (κυλίσματα εμπρός, πίσω, πλάγια, κλπ, σε διάφορες επιφάνειες (κατηφορικές, οριζόντιες, ανηφορικές, μαλακές, σκληρές, στενές, κλπ), και περιστροφές εμπρός-πίσω κάτω από εύκολες συνθήκες σε χαμηλές μπάρες διαφορετικών οργάνων. 4. α) Η βασική τεχνική των αιωρήσεων στα όργανα της ΕΓ. β) Αιωρήσεις-ταλαντεύσεις σε διάφορα όργανα. Μορφές εξάσκησης για την ανάπτυξη του ρυθμού και του σταθερού κρατήματος λαβής σε αιωρήσεις από την εξάρτηση και από την στήριξη στα διαφορετικά όργανα. 5. α) Η κατακόρυφη στήριξη. Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Κυκλική εξάσκηση σε ειδικές ασκήσεις για την απόκτηση και βελτίωση της κατακόρυφης στήριξης. 6. α) Τα άλματα στον σχολικό αθλητισμό. Χαρακτηριστικά γυμναστικών και ακροβατικών αλμάτων. β) Άλματα και πτήσεις. Εξάσκηση βασικών γυμναστικών αλμάτων με ποικίλες παραλλαγές και σε διαφορετικές επιφάνειες αναπήδησης, στήριξης, προσγείωσης. 7. α) Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης του άλματος «Διαπέραση με συσπείρωση» στον ίππο. β) Διδασκαλία και εξάσκηση της διαπέρασης με συσπείρωση πάνω από χαμηλά εμπόδια ή όργανα (πλινθίο, ίππος). 8. α) Τροχός και τροχοστροφή (ροντάτ). Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Διδασκαλία του τροχού και της τροχοστροφής στο έδαφος. 9. α) Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης του άλματος «Διαπέραση με διάσταση» στον ίππο. β) Διδασκαλία και εξάσκηση της διαπέρασης με διάσταση πάνω από χαμηλά εμπόδια ή όργανα (πλινθίο, ίππος). 10. α) Πλάγιες και κυκλικές αιωρήσεις σκελών (περάσματα). Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εξάσκηση των βασικών «Περασμάτων σκελών» από στήριξη (μονό-διπλό), σε ποικίλες παραλλαγές ως είσοδοι ή έξοδοι, σε Δοκό ισορροπίας, Ασύμμετρους ζυγούς, Ίππο με λαβές, Δίζυγο και Μονόζυγο. 11. α) Οι αναβάσεις. Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης. β) Εκμάθηση της κίνησης των αναβάσεων κάτω από εύκολες συνθήκες και από διάφορες θέσεις. Γιγαντιαία ανάβαση εμπρός στο δίζυγο. 12. α) Συνδυασμοί ασκήσεων και σύνθεση προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ. β) Εξάσκηση σε βασικές συνδέσεις και συνδυασμούς των ασκήσεων που έχουν διδαχθεί. 13. α) Ανακεφαλαίωση και συζήτηση των σημαντικότερων θεμάτων της ύλης. β) Ομαδική εξάσκηση για σύνθεση και εκτέλεση των προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις251
Φροντιστήριο251
Πρακτική (Τοποθέτηση)502
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι τελικές εξετάσεις του εξαμήνου περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των φοιτητών και των φοιτητριών σε δύο μέρη: α) Πράξη και β) Θεωρία. Ο τελικός βαθμός είναι ενιαίος. α) Το πρακτικό μέρος της εξέτασης πραγματοποιείται με την εκτέλεση προγραμμάτων σε τρία όργανα της ενόργανης γυμναστικής (Ασκήσεις εδάφους, Άλμα ίππου και ένα όργανο ελεύθερης επιλογής των φοιτητών), που περιλαμβάνουν τις ασκήσεις που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης, αξιολογείται η ικανότητα των φοιτητών στη μεθοδική-διδακτική των ασκήσεων του εξαμήνου και συνεκτιμώνται οι τρόποι βοήθειας-ασφάλειας που εφαρμόζουν. β) Η αξιολόγηση του επιπέδου των θεωρητικών γνώσεων πραγματοποιείται γραπτά ή προφορικά, με ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στην ύλη του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Μιλτιάδης Πρώιος (2011). Διδακτική της Ενόργανης Γυμναστικής (Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 12867613) ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ Ο.Ε., Θεσσαλονίκη. 2) Βασίλειος Καϊμακάμης (2003). Ενόργανη γυμναστική Η΄(Κωδικός στο σύστημα ΕΥΔΟΞΟΣ: 89399), Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-01-2017