ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι / DIDACTICS OF RHYTHMIC GYMNASTICS Ι
Κωδικός221
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυδοξία Κοσμίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000411

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικά Εφαρμογής324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Αθανασία Χαρανά
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600059487
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο στόχος του μαθήματος είναι να δώσει στις φοιτήτριες και τους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στη βασική τεχνική των ασκήσεων του σώματος και την τεχνική στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Η χρήση των φορητών οργάνων σε συνδυασμό με τη μουσική επένδυση, μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί για παιδαγωγικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς, καθώς επίσης και για τη μάθηση και βελτίωση κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία Ιστορική αναδρομή της Ρυθμικής γυμναστικής. Ανάλυση και σκοπιμότητα της χρήσης των θέσεων του σώματος στον κλασικό χορό, ορθολογιστική θεώρηση της κίνησης. Χρήση της μουσικής στη ρυθμική γυμναστική. Θεωρητική ανάλυση της βασικής τεχνικής στους χειρισμούς της μπάλας και του σχοινιού. Αρχιτεκτονική της σύνθεσης ενός προγράμματος Ρυθμικής στα δύο όργανα και τοποθέτηση των ασκήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο. Βασικά στοιχεία της λειτουργίας του αθλήματος της Ρυθμικής γυμναστικής κατά την διάρκεια των αγώνων με βάση τον Διεθνή κώδικα βαθμολογίας. Πράξη 1η εβδομάδα. Τοποθέτηση του σώματος στον κλασικό χορό, προσανατολισμός με μετακινήσεις στο χώρο. Διάφορα είδη αναπηδήσεων. 2η εβδομάδα. Ρυθμικοί βηματισμοί. Ασκήσεις ευρύτητας των ποδιών και των ώμων. Εκμάθηση των αλμάτων jete, ψαλίδι και άλμα γάτας. Συνδυασμοί των απλών αλμάτων σε σειρές. 3η εβδομάδα. Μπάλα: Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, κύκλοι, μεταβιβάσεις, στατικά και με μετακινήσεις στο χώρο. Απλά κυλίσματα του οργάνου στο πάτωμα και το σώμα, χτυπήματα απλά και ρυθμικά, απλού τύπου πετάγματα και επαναφορές. Δεξιότητες περιστροφής. 4η εβδομάδα. Μπάλα: Συνδυασμοί των ασκήσεων του σώματος με το όργανο, πετάγματα της μπάλας πάνω σε άλματα. Μάθηση απλών δεξιοτήτων του οργάνου με προ-ακροβατικά. 5η εβδομάδα. Μπάλα: Εκμάθηση κυλισμάτων του οργάνου σε μεγάλες επιφάνειες του σώματος στατικά και με μετακινήσεις στο χώρο, λαβές σε διαφορετικά σημεία του σώματος μετά από πέταγμα. 6η εβδομάδα. Μπάλα: Ενημέρωση για τη σύνθεση ομαδικού και ατομικού προγράμματος με μουσική. Μικρές συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Συνεργασίες και παιγνίδια με την μπάλα. Αυτοσχεδιασμοί. 7η εβδομάδα. Σχοινάκι: Λαβές, αιωρήσεις, μεταβιβάσεις, ταλαντώσεις, τυλίγματα στο σώμα, μετακινήσεις στο χώρο. Περιστροφές του σχοινιού σε διαφορετικά επίπεδα. 8η εβδομάδα. Εκμάθηση ασκήσεων σε χαμηλό επίπεδο, συνδυασμοί απλών προ-ακροβατικών στοιχείων και ασκήσεων στο πάτωμα. Αναπηδήσεις μέσα από το σχοινάκι και περάσματα με απλές ασκήσεις σώματος. 9η εβδομάδα. Σχοινάκι: Παραλλαγές αναπηδήσεων, μικρά πετάγματα του οργάνου, περάσματα μέσα από το σχοινάκι. 10η εβδομάδα. Ισορροπίες στη μπάρα και το κέντρο. Μικρές συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Συνεργασίες και παιδαγωγικά παιχνίδια. Αυτοσχεδιασμοί. 11η εβδομάδα. Συνθέσεις με μουσική συνοδεία χωρίς όργανα προσαρμοσμένες στις αναπτυξιακές ηλικίες. 12η εβδομάδα. Επανάληψη των δεξιοτήτων με την μπάλα και το σχοινάκι. Συνεργασίες χρησιμοποιώντας και τα δύο όργανα. 13η εβδομάδα. Πρακτική διδασκαλία των φοιτητριών και των φοιτητών σε μικρο-ομάδες, σε θέμα ελεύθερης επιλογής τους.
Λέξεις Κλειδιά
Γυμναστική, Ρυθμός, ρυθμική, όργανα ρυθμικής, κλασικός χορός, μουσική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων χρησιμοποιούνται προγράμματα παρουσίασης Η.Υ. Και videos.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Πρακτική (Τοποθέτηση)52
Άλλο / Άλλα25
Σύνολο102
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αξιολογούνται σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει την εξέταση της ύλης των διαλέξεων, ενώ το πρακτικό μέρος την παρουσίαση των συνθέσεων-χορογραφιών με τα φορητά όργανα που διδάσκονται στο συγκεκριμένο εξάμηνο. Η βαθμολογία του θεωρητικού και του πρακτικού μέρους συνψηφίζονται με άριστα το 10.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ρυθμική Γυμναστική: Nadejda Jastrjembskaia & Yuri Titov 2. Κινητική και Ρυθμική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση από τη Θεωρία στην Πράξη: Εύα Παυλίδου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ρυθμικές ασκήσεις στη Φυσική Αγωγή: Κατερίνα Πολυμενοπούλου, Κωνσταντίνα Καραδήμου & Ελιζάνα Πολλάτου.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2016