Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενα της εκπαίδευσης είναι οι ιδιαιτερότητες της προπόνησης στις μικρές ηλικίες και στη φάση του πρωταθλητισμού για τους δρόμους, η προπόνηση της δύναμης, της ταχύτητας και της αντοχής, η επισήμανση και η διαδικασία διόρθωσης λαθών στην τεχνική. Με την ανάδειξη των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ των αγωνισμάτων επιτυγχάνεται η σωστή αξιολόγηση της απόδοσης για να ρυθμιστεί η καθοδήγηση της
προπόνησης. Η διδασκαλία περιλαμβάνει τα αγωνίσματα των δρόμων (5 ώρες), των ρίψεων(3 ώρες) και 1 ώρα ειδική προπονητική κλασικού αθλητισμού.
Λέξεις Κλειδιά
προπόνηση, δρόμοι, ρίψεις, μικρές ηλικίες, τεχνική
Περιγραφή
Εξέταση πράξης: Οι φοιτητές εξετάζονται στην τεχνική όλων των αγωνισμάτων. Τα στοιχεία της τεχνικής αναφέρονται στα περιεχόμενα της βασικής εκπαίδευσης.
Στους δρόμους: Τεχνική συσπειρωτικής εκκίνησης και τεχνική των τριών πρώτων εμποδίων του δρόμου 100/110 m. Το ύψος των εμποδίων είναι 84 cm για τις φοιτήτριες και 100 cm για τους φοιτητές και οι ενδιάμεσες αποστάσεις πρέπει να καλύπτονται με τρεις διασκελισμούς. Οι αποστάσεις των εμποδίων είναι από 7 έως 8,5 m για τις φοιτήτριες και από 8 έως 9 m για τους φοιτητές.
Επιπλέον εξετάζονται για επίδοση σε 3 δρομικά αγωνίσματα επιλογής του φοιτητή (δύο από τους δρόμους ταχύτητας- εμποδίων και ένα αγώνισμα από τους δρόμους αντοχής)
Στις ρίψεις: Σφαιροβολία με τεχνική O’Brien (όργανο 4 kg για τις φοιτήτριες και 6 kg για τους φοιτητές), Δισκοβολία με 1½ στροφή (όργανα 1,5 kg, 1 kg), Ακοντισμός με φόρα 10 βημάτων(όργανο 700 gr και 600 gr), Σφυροβολία με μία στροφή (όργανο 4 kg, 6 kg).
Εξέταση θεωρίας: Γραπτή εξέταση (ξεχωριστά σε δρόμους, ρίψεις και ειδική προπονητική. Ο φοιτητής κατοχυρώνει το κομμάτι που περνάει).
Τελική βαθμολογία: Συμμετέχει ο βαθμός στην τεχνική όλων των αγωνισμάτων (μέσος όρος) κατά 40%, η γραπτή εξέταση κατά 30%, η συμμετοχή των φοιτητών στο μάθημα κατά 10% (ποιοτική βαθμολόγηση από τον καθηγητή), οι παρουσιάσεις εργασιών των φοιτητών κατά 10% και η τελική εργασία κατά 10%.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Καντζίδης Δ. &Παπαϊακώβου Γ. (2006). Κλασικός αθλητισμός για το σχολείο και το σύλλογο. Θεσσαλονίκη: Καντζίδης& Παπαϊακώβου
- Κέλλης Σ., Κοντονάσιος Ι., Μάνου Β., Πυλιανίδης Θ., Σαρασλανίδης Π. & Σούλας Δ. (2009). Κλασικός αθλητισμός στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό.Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Salto