ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι / ADAPTED PHYSICAL EDUCATION – THERAPEUTIC GYMNASTIC I
ΚωδικόςE22-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Τσιμάρας
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000388

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία12
Ώρες Συνολικά156
Class ID
600059510
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 232 ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
  • ΕΠ0152Κ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες: α. Επαφή και εξοικείωση με τα άτομα με αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές και διάφορες συστηματικές παθήσεις. β. Εκτίμηση της φυσικής κατάστασης, προσδιορισμό του αναπτυξιακού επιπέδου (κινητικού), καθορισμό της ευελιξίας τους, κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων ψυχοκινητικής αγωγής, ορθοσωμικής γυμναστικής, φυσικοθεραπείας και κινησιοθεραπείας για βελτίωση και αποκατάσταση της κινητικής μειονεξίας, καθώς και συστηματικής άσκησης για πρόληψη και θεραπευτική αντιμετώπιση συστηματικών οργανικών παθήσεων. γ. Εφαρμογή κατάλληλα σχεδιασμένων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων άσκησης σε άτομα με αναπηρίες και αναπτυξιακές διαταραχές με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης, τη ψυχολογική τους υποστήριξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
α. Ειδική Φυσική Αγωγή: Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με τη ψυχοκινητική αγωγή, προγράμματα φυσικής αγωγής, ψυχαγωγίας, άσκησης και αποκατάστασης για άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό, προβλήματα όρασης και ακοής, βρογχικό και ασκησιογενές άσθμα, καθώς και προγράμματα υδρόβιων δραστηριοτήτων για άτομα με κινητικά, αισθητηριακά και χρόνια οργανικά νοσήματα. β. Παθήσεις και κακώσεις μυοσκελετικού συστήματος: Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με τις μηχανικές ιδιότητες των μυών, το ρόλο του μυϊκού και συνδετικού ιστού, σκολίωση - κύφωση - πλατυποδία, αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία και ισχιαλγία, εκφυλιστικές παθήσεις αρθρώσεων, οστεοπόρωση, επίδραση της άσκησης στον οστικό μεταβολισμό, κακώσεις σπονδυλικής στήλης, υδροθεραπεία ως μέσον αντιμετώπισης χρόνιων παθήσεων. γ. Φυσικοθεραπεία: Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με τον έλεγχο της μυϊκής ισχύος, φυσική εξέταση της σπονδυλικής στήλης και των άκρων, κινησιοθεραπεία, εκπόνηση θεραπευτικών προγραμμάτων άσκησης - αποκατάστασης σε περιπτώσεις τετραπληγίας, παραπληγίας, ημιπληγίας και βαρέων τραυματισμών του μυοσκελετικού συστήματος, αναπνευστικές θεραπευτικές ασκήσεις, απαραίτητες ενέργειες πρώτων βοηθειών σε τραυματικές και άλλες παθολογικές καταστάσεις, πρακτικές εφαρμογές.
Λέξεις Κλειδιά
αναπηρία, αναπτυξιακές διαταραχές, ψυχοκινητική αγωγή, προγράμματα ψυχαγωγίας, άσκησης, αποκατάστασης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Προβολή βίντεο, φωτογραφίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαλέξεις σε μορφή power point.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Άσκηση Πεδίου1255
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών722,9
Εξετάσεις753
Σύνολο40016
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών περιλαμβάνει τη συγγραφή εργασιών, ενδιάμεσες εξετάσεις, εξέταση σε πρακτικές δοκιμασίες και τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Άσκηση και αναπηρία. Δ. Κοκαρίδας, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, 2010 2. Αθλητικές κακώσεις. Γ. Αμπατζίδης, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 1998 3. Αθλητική φυσικοθεραπεία. Α. Κίτσιος, Τυποεκδόσεις Τσιαρτσάνη Α., Ωραιόκαστρο, 2005 4. Κινησιοθεραπεία. Σ. Αθανασόπουλος, Εκδοτικός οίκος Αθανασόπουλος, Αθήνα, 2008
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα ΙΙ. Β. Τσιμάρας, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 2. Σημειώσεις Ειδικότητας Χειμερινού Εξαμήνου. Ε. Φωτιάδου, Ηλεκτρονικές σημειώσεις, ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 3. Ειδική Φυσική Αγωγή - Θεραπευτική Γυμναστική. Φ. Γιαγκουδάκη, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2009
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2019