ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥΣ / DESIGNING EXERCISE PROGRAMS FOR RECREATIONAL ATHLETES
ΚωδικόςΕΠ0246Κ
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλική Μάνου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013044

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600059553
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές –τριες: • θα γνωρίζουν τις βασικές συστάσεις προπόνησης για την ανάπτυξη των ικανοτήτων της φυσικής κατάστασης σε ελεύθερα αθλούμενους • θα αποκτήσουν την ευχέρεια σχεδιασμού προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας • θα γνωρίζουν τις βασικές μεθόδους αξιολόγησης των ικανοτήτων της φυσικής κατάστασης σε ελεύθερα αθλούμενους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Ιδιαιτερότητας της άσκησης σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους. • Συστάσεις για την ανάπτυξη της ικανότητας της αντοχής. • Συστάσεις για την ανάπτυξη της ικανότητας της δύναμης. • Συστάσεις για την ανάπτυξη της ευκαμψίας – κινητικότητας. • Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την αναψυχή και την προαγωγή της υγείας. • Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την αποκατάσταση. • Ημερήσια άσκηση. • Αξιολόγηση των ικανοτήτων της φυσικής κατάστασης. • Καθοδήγηση της διαδικασίας άσκησης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις20
Άσκηση Πεδίου6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών15
Εξετάσεις40
Σύνολο101
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Γραπτές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (60%) • Συγγραφή εργασίας (20%) • Κουίζ στη διάρκεια των μαθημάτων (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Αμερικανική Αθλητιατρική Εταιρία (ACSM) (2007). Κατευθύνσεις Σχεδιασμού Προγραμμάτων Άσκησης και Αξιολόγησης (7η έκδοση). Αθήνα: Εκδόσεις ΑΘΛΟΤΥΠΟ. • Αμερικανική Αθλητιατρική Εταιρία (ACSM) (2008). Το εγχειρίδιο του προσωπικού γυμναστή. Αθήνα: Εκδόσεις ΑΘΛΟΤΥΠΟ. • Αμερικανική Αθλητιατρική Εταιρία (ACSM) (2018). Καθοδήγηση Προγραμμάτων Ομαδικής Άσκησης. Αθήνα: Εκδόσεις Κωνσταντάρας.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Άθληση για όλους. Οδηγός υλοποίησης προγραμμάτων http://www.athlisigiaolous.gr/uploads/Odigos%20ylopoiisis%20PAGO.pdf • Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-10-2019