ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ
ΚωδικόςΕ38-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Ζαγγελίδης
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013040

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ-ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία12
Ώρες Συνολικά156
Class ID
600059554
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΕΠ0115 ΚΑΡΑΤΕ
  • ΕΠ0180 ΖΙΟΥ- ΖΙΤΣΟΥ - ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ειδικότητας οι φοιτητές -τριες θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές ικανότητες, ώστε να μπορούν να διδάξουν σωστά και ολοκληρωμένα το άθλημα του Ζίου Ζίτσου και τα αγωνίσματα του (Πάλη εδάφους/Ne Waza, Διπλό σύστημα αυτοάμυνας, Μαχητικό σύστημα, Αυτοάμυνα. Στόχος του είναι να συμβάλλει επίσης στην εξεύρεση εργασίας, στον ιδιωτικό κυρίως τομέα, σε ό,τι σχετίζεται με «αυτοάμυνα-αυτοπροστασία» στα γυμναστήρια και γενικά όπου αυτή διδάσκεται, σε ασκούμενους όλων των ηλικιών. Η μετάδοση γνώσεων (θεωρητικών και πρακτικών) για τη διδακτική του ως μια επιπρόσθετη εναλλακτική/διαφοροποίηση στα μέσα του μαθήματος της φυσικής αγωγής, σε όλους τους κύκλους της εκπαίδευσης, με την προοπτική της ευχάριστης και ασφαλούς άσκησης (σπορ, φυσική δραστηριότητα, αυτοάμυνα).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδακτικές ενότητες: Διαλέξεις 1. Συγγραφή εργασιών (οδηγίες) 2. Γνώση της ιστορίας και της εξέλιξης των μαχητικών αθλημάτων/τεχνών σε παγκόσμιο επίπεδο. 3. Κριτήρια ταξινόμησης των μαχητικών αθλημάτων/τεχνών. 4. Χαρακτηριστικά και προοπτικές. 5. Μεθοδολογία εκμάθησης-περίοδοι διαμόρφωσης και παγίωσης των κινητικών δεξιοτήτων. 6. Φυσική κατάσταση – προετοιμασία για όλες της ηλικιακές ομάδες. 7. Ειδικές ασκήσεις δύναμης. 8. Ειδικές ασκήσεις ταχύτητας. 9. Ειδικές ασκήσεις αντοχής. 10. Ειδικές ασκήσεις ευκαμψίας – ευλυγισίας. 11. Επίδειξη των οργάνων δύναμης-αντοχής στο εργαστήριο προπονητικής. 12. Προπονητική μονάδα (δομή – περιεχόμενο). 13. Διατροφή - συμπληρώματα διατροφής. 14. προπονητής μαχητικού αθλήματος με προέλευση τις Ιαπωνικές πολεμικές τέχνες. Πρακτικό μέρος 1. Εκμάθηση πτώσεων (ukemi waza). 2. Εκμάθηση στάσεων (kamae) -μετακινήσεων (shintai). 3. Κίνηση σώματος-μετακίνηση με περιστροφή- αποφυγή (taisabaki). 4. Ακινητοποιήσεις στο έδαφος (osaekomi waza). 5. Τεχνικές επίθεσης ζωτικών σημείων (atemi waza). 6. Χτυπήματα με γροθιά (tsuki waza). 7. Λακτίσματα (keri waza). 8. Αποκρούσεις – μπλοκ (ukewaza). 9. Αποφυγές από λαβές στα χέρια και το λαιμό 1(hodoki waza). 10. Αποφυγές από λαβές εναγκαλισμού2 (hodoki waza). 11. Τεχνικές ρίψεων γοφού (koshi waza), ομάδα 1. 12. Τεχνικές ρίψεων με τα πόδια (ashi waza), ομάδα 1. 13. Τεχνικές ρίψεων με χέρια και τον ώμο (te waza, kata waza), 1. 14. Διπλό σύστημα αυτοάμυνας.
Λέξεις Κλειδιά
Ζίου Ζίτσου, Πάλη εδάφους/Ne Waza, Διπλό σύστημα αυτοάμυνας, Μαχητικό σύστημα, Αυτοάμυνα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Άσκηση Πεδίου2008
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Πρακτική (Τοποθέτηση)502
Σύνολο40016
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις: Θεωρία και Πράξη. Ι. Γραπτή τελική εξέταση της θεωρίας που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής η ερωτήσεις θεματικών επιλογών (40%). ΙΙ. Πράξη (60%). Επίδειξη των τεχνικών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
α. Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος) 1) Kazuzo, Kudo, (1997). Το τζούντο στην πράξη. Τεχνικές ρίψεων. Αθήνα, Εκδόσεις ΕΣΠΙ, Ε. Περσίδης και Σια. 2) Kazuzo, Kudo, (1997). Το τζούντο στην πράξη. Τεχνικές εδάφους. Αθήνα, Εκδόσεις ΕΣΠΙ, Ε. Περσίδης και Σια. 3) Νακαγιάμα, Μ., (1979). Το καλύτερο καράτε. Συνοπτική παρουσίαση (1). Αθήνα, Εκδόσεις ΕΣΠΙ, Ε. Περσίδης και Σια.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
β. Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη 1) Ζαγγελίδης, Γ., Σιώπης, Σ., (2008). Εισαγωγή στο τζούντο. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Υπηρεσία Δημοσιευμάτων Α.Π.Θ. 2) Ζαγγελίδης, Γ. (2008). Εισαγωγή στο καράτε. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Υπηρεσία Δημοσιευμάτων Α.Π.Θ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-03-2020