ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / SPECIAL ELECTIVES: VARIABLES AFFECTING SECOND LANGUAGE LEARNING
ΚωδικόςΓλ4-499
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008100

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ/ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600059572

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα: • αποκτήσουν εξοικείωση με τους αλληλένδετους παράγοντες που ευθύνονται για τον διαφορετικό βαθμό επιτυχίας των μαθητών κατά την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας • είναι σε θέση να διαχωρίσουν τους εξωτερικούς από τους εσωτερικούς παράγοντες • μάθουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με τις διαφορές ανάμεσα στους μαθητές • συνειδητοποιήσουν τις γνωστικές διαδικασίες που εμπλέκονται κατά την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας • αποκτήσουν ένα στέρεο υπόβαθρο για περαιτέρω μελέτη
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εκτενής είναι η έρευνα που καταδεικνύει την ύπαρξη αμέτρητων παραγόντων που επηρεάζουν την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας και οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τον βαθμό διαφοροποίησης που παρατηρείται στην επίδοση των μαθητών. Το μάθημα αυτό θα παρουσιάσει πρώτα το γενικό πλαίσιο των εξωτερικών και εσωτερικών μεταβλητών, που κατηγοριοποιούνται περαιτέρω σε κοινωνικές, ψυχολογικές, νοητικές, κ.ά. Στη συνέχεια θα επικεντρωθεί στην πιο πρόσφατη από αυτές, την νοητική. Μερικές ενδεικτικές μεταβλητές που θα συζητηθούν σε βάθος είναι οι ακόλουθες: α) το μαθησιακό πλαίσιο εκμάθησης δεύτερης γλώσσας, β) η ηλικία κατά την οποία ξεκινά η διαδικασία εκμάθησης, γ) η ποιότητα και η ποσότητα τόσο του τροφοδοτούμενου/εισαγόμενου υλικού όσο και της επικοινωνίας/αλληλεπίδρασης, δ) η γλωσσική έφεση, ε) οι γνωστικές διαδικασίες που βρίσκονται σε λειτουργία κατά την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας, όπως η προσοχή/προσήλωση, η μνήμη και ο έλεγχος του ανασταλτικού μηχανισμού.
Λέξεις Κλειδιά
μεταβλητές, εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση του περιβάλλοντος e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Άσκηση Πεδίου251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων261,0
Εξετάσεις602,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Skehan, P. (1989). Individual differences in Second-Language Learning. London, NY: Edward Arnold.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Alloway, T. P. (2006). How does Working Memory work in the classroom? Educational Research and Reviews, 1(4), 134-139. Baddeley, A. D. (2000). The Episodic Buffer: A new component of Working Memory? Trends in Cognitive Sciences, 4(11), 417-423. Building the brain’s “Air traffic control” system”: How early experiences shape the development of Executive Function. Working Paper 11. Center on the Developing Child. Harvard University. Coulson, M. (1995). Models of Memory development. In V. Lee, & P. Das Gupta (Eds.), Children's cognitive and language development (pp. 81-114). Oxford: Blackwell Publishing. Ellis, R. (2003). The study of Second Language Acquisition (10th impression ed.). Oxford: Oxford University Press. (chs 6 (pp. 197-229), 11, 12) Gathercole, S. E., & Alloway, T. P. (2007). Understanding Working Memory: A classroom guide. London: Harcourt Johnstone, R. (2009). An early start: What are the key conditions for generalized success? In J. Enever, J. Moon, & U. Raman (Eds.), Young learner English language policy and implementation: International perspectives (pp. 31-42). Reading, UK: Garnet Publishing. Muñoz, C. (2010). On how age affects Foreign Language Learning. Advances in research on language acquisition and teaching (pp. 39-49). Greek Applied Linguistics Association. Randall, M. (2007). Memory, Psychology and Second Language Learning. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins. (chapter 1) Singleton, D. (2001). Age and Second Language Acquisition. Annual Review of Applied Linguistics, 21, 77-89. Singleton, D., & Ryan, L. (2004). Language Acquisition: The Age Factor. (2nd. Ed.). Clevedon: Multilingual Matters Ltd. (chapters 5, 6) Skehan, P. (1998). A cognitive approach to language learning. Oxford: Oxford University Press . (chapter 3) Wen, Z., & Skehan, P. (2011). A new perspective on Foreign Language Aptitude research: Building and supporting a case for "Working Memory as Language Aptitude". Ilha do Desterro, 15-43.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-02-2020