ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ Ι / INCLUSIVE EDUCATION I
ΚωδικόςΕΠ.2.064
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Μπάρμπας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000943

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα Προσανατολισμού746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600060505

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (170)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να μπορούν να αξιοποιήσουν τις προϋπάρχουσες γνώσεις έτσι ώστε να παρατηρήσουν και να μελετήσουν τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης στο πλαίσιο του γενικού νηπιαγωγείου, καθώς και να μελετήσουν τα μαθησιακά και κοινωνικά χαρακτηριστικά ενός παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχέση με τον στόχο της ένταξής του στην ομάδα των συνομηλίκων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει σεμιναριακά μαθήματα, διαλέξεις, φροντιστήρια και πρακτική εφαρμογή σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείων. Τα σεμιναριακά μαθήματα και οι διαλέξεις περιλαμβάνουν: 1. Πραγμάτευση βασικών παιδαγωγικών θεμάτων που αφορούν στην ειδική εκπαίδευση (παιδαγωγική της ένταξης, κουλτούρα των συνομηλίκων και ένταξη στην ομάδα των συνομηλίκων, μαθησιακές απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και γνωστικά εμπόδια των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο ρόλος του γενικού και του ειδικού παιδαγωγού), 2. Αναπτυξιακές διαταραχές (ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές, νοητική ανεπάρκεια, διαταραχές επικοινωνίας), 3. Κοινωνικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά των παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές. Το μάθημα περιλαμβάνει εκπαιδευτικές επισκέψεις σε φορείς και ιδρύματα που παρέχουν υπηρεσίες σε ανθρώπους με αναπηρίες.
Λέξεις Κλειδιά
ειδική εκπαίδευση, ένταξη, εξειδικευμένο πρόγραμμα, νοητική ανεπάρκεια, ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές, κουλτούρα συνομιλήκων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100,4
Σεμινάρια200,8
Φροντιστήριο200,8
Πρακτική (Τοποθέτηση)803,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές οφείλουν για 3 εβδομάδες να συμμετέχουν στη λειτουργία ενός νηπιαγωγείου με τμήμα ένταξης ώστε να συλλέξουν τα απαραίτητα δεδομένα που θα τους επιτρέψουν να κάνουν μια ολοκληρωμένη και σφαιρική αξιολόγηση ενός παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και μια σφαιρική παιδαγωγική αποτύπωση της λειτουργίας του τμήματος ένταξης. Παράλληλα οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα πάρουν μέρος για τέσσερις μέρες σε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε φορείς και ιδρύματα που παρέχουν υπηρεσίες σε ανθρώπους με αναπηρίες. Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με παράδοση εργασίας που θα περιέχει την αξιολόγηση του παιδιού και τη παρατήρηση του τμήματος ένταξης, καθώς και με την παράδοση των αναφορών από τις εκπαιδευτικές τους επισκέψεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2017