ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ / SPECIFIC DEVELOPMENTAL DISORDERS-LEARNING DISABILITIES
ΚωδικόςΥΒ.1.005
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Καρακίτσιος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003379

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 106
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΒάσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600060527
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΕΠΑΕ
2. ΚΟΙΝΗ ΤΑΞΗ

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΤρίτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να αποκτήσουν επιστημονική γνώση και να εκπαιδευτούν όσον αφορά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης. Οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει υπόβαθρο γνώσεων για την άτυπη ανάπτυξη του παιδιού και κυρίως για τις διάφορες μορφές που παίρνουν οι αναπτυξιακές διαταραχές με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αφού γίνει μια αναφορά στην τυπική και άτυπη ανάπτυξη του παιδιού, διδάσκονται οι αναπτυξιακές διαταραχές συνολικά και οι ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές-μαθησιακές δυσκολίες αναλυτικά. Δίνεται έμφαση στη διάκριση νοητικής ανεπάρκειας και μαθησιακών δυσκολιών με έμφαση στον αναπτυξιακό χαρακτήρα τους από την προσχολική ηλικία ως την ολοκλήρωση της ανάπτυξης. Εκτός από το θεωρητικό μέρος, το μάθημα έχει και σεμιναριακό όπου γίνεται συζήτηση περιπτώσεων για να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές στα χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές διαταραχές με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά
Μαθησιακές Δυσκολίες, Νοητική Ανεπάρκεια, ειδικές διαταραχές του λόγου, ΕΠΠΥ, αυτιστικό φάσμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
power-point
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια150,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών361,4
Εξετάσεις602,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται και συζητώνται στις διαλέξεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τζουριάδου, Μ. (2011). Μαθησιακές δυσκολίες: θέματα ερμηνείας και αντιμετώπισης Norbury, C.F., Tomblin, J.B., Bishop, D.V.M. (2013). Κατανοώντας τις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη θεωρία στην πράξη
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-11-2016