Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφερθούν στους φοιτητές/τριες α) βασικές γνώσεις
αναφορικά με το θεωρητικό υπόβαθρο της Διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων και β)
πρακτικές και μέθοδοι για την άσκηση των βασικών λειτουργιών της Διοίκησης, δηλ. του
προγραμματισμού, της οργάνωσης, της διεύθυνσης, της αξιολόγησης και της λήψης αποφάσεων
σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η συνεχής, δυναμική, διαδικασία της λήψης αποφάσεων, του
προγραμματισμού, της οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου όλων των παραγωγικών
πόρων που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική προσπάθεια ,αποτελεί το περιεχόμενο των ενοτήτων
που θα παρουσιαστούν στο μάθημα της «Οργάνωσης και Διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων».
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αθανασούλα – Ρέππα Α., (2008) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά,
Αθήνα: Έλλην.
Καρακατσάνη Δ. , Παπαδιαμαντάκη Γ. (επ) (2012), Σύγχρονα Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής:
Αναζητώντας το Νέο Σχολείο , 1η έκδ. - Θεσσαλονίκη : Επίκεντρο
Καψάλης Α.(επιμέλεια, 2005): Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων Θεσσαλονίκη,
Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Μπρίνια Βασιλική (2008) , Management Εκπαιδευτικών Μονάδων, Αθήνα, εκδόσεις Σταμούλη
Παπακωνσταντίνου Γ., Αναστασίου Σ. ( 2013) Αρχές Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η
διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Gutenberg
Πασιαρδής Π.( 2014) Εκπαιδευτική ηγεσία , Αθήνα, Μεταίχμιο
Πετρίδου Ευγενία , Διοίκηση –Μανατζμεντ: Μια εισαγωγική προσέγγιση , Θεσσαλονίκη, εκδόσεις
σοφία, 3η έκδοση 2011.
Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003). Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη
διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θεσσαλονίκη : Κυριακίδης.
Bush T. (2011) Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage